Strona 4 z 10
: 19 maja 2011, 15:37
autor: smak56
rafcio082; to nie żart z tym, że "się nie wymienia". Kiedy kupiłem swoją Lineę zauważyłem, że trochę płynu brakuje. Kupiłem w ASO 1 l a na odchodnym zapytali czy wiem, że płynu się nie wymienia? Na moje zdziwienie

, usłyszałem, że tak jest?.
: 20 maja 2011, 8:19
autor: emmer
nie do końca. przy przeglądzie po prostu mierzą do jakiej temperatury plyn nie zamarza. jezeli jest ok to zostaje. z cazsem napewno traci jakieś parametry i trzeba go wymienić tylko kiedy? a więc mój ma trzy lata 60 tys km przejechane i jest jak nowy.
: 20 maja 2011, 9:19
autor: kylo
W 10 letniej Skodzie wymieniliśmy raz całość, ale to przy okazji wymiany chłodnicy (podbita gdzieś na krawężniku i ciekła). Inna sprawa, że tam jest G12 - podobno longlife. Poza tym dolewki około 200ml na 2 miesiące, proponowali mi już z tego powodu wymianę uszczelki pod głowicą (+wszystkie dodatki czyli planowanie głowicy, rozrząd - to akurat chyba trzeba zrobić bo ma ponad 80tys km) - 1300zł ale raczej więcej.
: 20 maja 2011, 12:31
autor: smak56
emmer, mierzą dlatego, że mamy gdzieś zakodowane dolewanie wody destylowanej jak trochę odparuje. A tu należy dolewać tylko Paraflu tak jak wcześniej napisali koledzy rozcieńczony 1:1.
: 21 maja 2011, 9:45
autor: Tomek
Ja z tym nie wymienianiem płynu to bym ASO za bardzo nie wierzył.
Różne rzeczy już w ASO słyszałem, a szczytem wszystkiego było przekonywanie mnie że moja poprzednia Panda 1.3 MultiJet ma pasek rozrządu a nie łańcuch
Wracając do tematu, to kupowałem kiedyś do Pandy literek Paraflu Up na dolewkę, i na opakowaniu płynu jak byk jest napisane że termin przydatności "3 lata".... i jak się do tego mają teorie ASO???
witam wszystkich
: 06 cze 2011, 10:29
autor: marpo101
A ja mam inny problem ,plynu mi co prawda nie ucieka i nie musze dolewac,
ale zauwazylem w plynie paproszki,drobne milimetrowe kawaleczki.wczesniej tego nie zauwazylem .Nie wiem skad sie wziely ,bo napewno nie droga zewnetrzna,
niewiem czy to jest grozne?
co z tym robic?
czy juz mam sie martwic,czy jeszcze nie teraz???
Moze ktos wie co jest grane?
prosze o pomoc.
: 06 cze 2011, 10:59
autor: emmer
u mie płyn czyściutki. nie mam pojęcia co to może być.
: 06 cze 2011, 15:07
autor: krakus02
kk25 wyciągał to zanieczyszczenia strzykawka i dolewal płynu
: 06 cze 2011, 17:07
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
kk25 wyciągał to zanieczyszczenia strzykawka i dolewal płynu
Ale chyba płyn hamulcowy?
: 06 cze 2011, 17:32
autor: krakus02
aaa no tak... pomyliły mi się zbiorniczki... :-)
: 31 maja 2012, 15:53
autor: helletic
Odświeżam trochę temat. Płyn z chłodnicy należy wymieniać co 3-5 lat, niezależnie od przebiegu i wskazywanej temperatury krzepnięcia.
kiedy wymieniać płyn w chłodnicy
jak samemu wymienić płyn w chłodnicy
: 31 maja 2012, 23:49
autor: sylwek
Niech mnie ktoś oświeci...
Korek ma dwie wypustki które zapierają się o kołnierz zbiorniczka i nie ma możliwości obrotu. Jest jakiś trik żeby to odkręcić, czy zostaje rozwiązanie siłowe ?
: 31 maja 2012, 23:53
autor: mwas
sylwku, nie wiem o jakie rozwiązanie siłowe chodzi, u mnie po prostu daje się odkręcić i już

Oczywiście kręcąc w stronę odwrotną do ruchu wskazówek zegara

: 01 cze 2012, 0:04
autor: bucu74
Bez obawy po prostu odkręć. Zakręcając korek spraw, aby te wypustki, które zapierają się o kołnierz zbiorniczka trafiły na swoje miejsce.
: 01 cze 2012, 8:08
autor: sylwek
OK. potwierdzam

Nie odkręcane było pewnie od fabryki, podejście siłowe rozwiązało problem. Stan płynu i jakość (wizualnie) w porządeczku. Te wypustki na korku mają pewnie zapobiegać samoistnemu odkręceniu - w co wątpię biorąc pod uwagę jak mocno było dokręcone
