Strona 30 z 66
: 26 kwie 2012, 15:46
autor: mwas
Tomek pisze:Czy silnik 1,4 8V w Grande lub Evo czymś się różni od 1,4 8V w Linie że zalecają inny olej???
Niczym się nie różni, bardziej może tutaj chodzić o obciążenia związane z masą pojazdów, chociaż ja tam obstawiam, że... Castrol ściemnia

a na stronie ma, co się akurat projektantowi WWW spodoba

: 26 kwie 2012, 15:55
autor: Tomek
mwas pisze:że... Castrol ściemnia

a na stronie ma, co się akurat projektantowi WWW spodoba

Też tak mi się wydaje....
Tylko że zasugerowałem się trochę tą ich szukajką, i żeby teraz nie było że ten 0W40 to strzał w stopę z mojej strony...

: 26 kwie 2012, 15:57
autor: mwas
Tomek pisze:i żeby teraz nie było że ten 0W40 to strzał w stopę z mojej strony...

Tomek, i ja życzę tego zarówno Tobie, jak i innym użytkownikom tego wyrobu

: 27 kwie 2012, 8:13
autor: emmer
uuuuuu. ale mu/im życzysz

: 16 maja 2012, 22:17
autor: cichy
Po trzech latach pożegnałem dzisiaj Castrola myślałem żeby wrócić do Seleni tak jak w pierwszym roku jej użytkowania ale jednak nie. Kupiłem Mobil Super 3000 X1 5W-40
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-40.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; mam nadzieję że nie będzie mi się zbierał teraz szlam w przepustnicy i odmie, ale tak sobie myślę że jak nie zda egzaminu to zaleje Mobil 1 Peak Life 5W-50 też syntetyk, ma niby zapobiegać "
powstawaniu osadów i szlamów, pozwalając jednocześnie wydłużyć żywotność silnika i utrzymać jego wnętrze w czystości"
http://www.mobil1.pl/produkty/peak-life-5w-50.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; no ale to zobaczymy za rok co zrobię bo jeśli znowu w zimie będę miał wahania obrotów i zasyfioną przepustnicę oraz odmę szlamem to chyba się skuszę na tego typu olej.
: 18 lip 2012, 17:44
autor: adamson
Dziś zakupiłem nowy olej, zamierzam pożegnać się z selenią. Za 4 l oleju MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 dałem 127 zł. Co dziwne tym olejem zalewają też w niektórych ASO na Śląsku

,wiem, bo pytałem. W zeszłym roku przy wymianie oleju (w innym ASO, też na Śląsku ) powiedziano mi, że tylko selenia !? Trochę dziwne. Zakupiłem też od razu filterki i na dniach wymiana. Mam jeszcze pytanko do kolegów, którzy samodzielnie wymieniali oliwę, ile wchodzi oleju (książka podaje 2,6 l, ale wiadomo, cały olej nie ścieknie) ?
[ Dodano: |18 Lip 2012|, o 17:44 ]
http://allegro.pl/mobil-1-new-life-0w40 ... 59533.html" onclick="window.open(this.href);return false;
: 18 lip 2012, 21:06
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Na oko. Wlej na początku około 0,3 mniej niż podaje producent. Odpal silnik na chwilę, żeby napełnił się filtr, zgaś, sprawdź i dolej.
: 18 lip 2012, 22:39
autor: helletic
ja wlałem dokładnie 2,5 l na początku i tak jak Kuzyn_z_Sosnowca radzi - odpaliłem, zgasiłem po chwili, poczekałem, sprawdziłem i dolałem ze 2 setki.
: 19 lip 2012, 20:50
autor: adamson
Olej wymieniony, filtry oczywiście też. Filtr powietrza po 15 tys. nieźle zasyfiony, a i Selenia też żur. Weszło mi ~2,8 l nowego Mobila New Life 0w40. Po krótkim odcinku jazdy z garażu pod dom już mam wrażenie, że silnik jakoś "ładniej" pracuje. Jako ciekawostkę mogę podać, że Mobil New Life 0W40 spełnia normę Fiat 9.55535 - M2 , podobnie jak Selenia K (fabryczna). Wybrałem inny olej zw. na cenę i dostępność. Jak już wcześniej wspomniałem, mam Pandę zalaną Mobilem 1 przez ASO po pierwszym roku i tak już od 8 lat, co roku zmieniam na Mobil i jest ok.
[ Dodano: |19 Lip 2012|, o 20:58 ]
Mobil New Life 0W40
: 19 lip 2012, 21:07
autor: darcyn
ja nie wiem czy przypadkiem fiat nie wpakuje się teraz w platinium
: 19 lip 2012, 21:55
autor: sylwek
Jeździłem na Mobil New Life 0w40 w poprzedniej furce - Linka też dostanie ten olej przy wymianie. Dobry rzadziutki olej, ładny rozruch zimą, zapewnia dobre smarowanie w jeździe na krótkich odcinkach z częstym odpalaniem. Nie stwierdziłem szlamów, czy osadów - ma silne własności wypłukujące i neutralizujące (TBN 11,8 !).
adamson pisze: Jako ciekawostkę mogę podać, że Mobil New Life 0W40 spełnia normę Fiat 9.55535 - M2 , podobnie jak Selenia K (fabryczna)
Ale tylko nieoficjalnie, bez aprobaty (certyfikatów) producentów
cyt. z karty produktu:
W ocenie ExxonMobil Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia
wymagania następującego poziomu jakości:
(...)
FIAT FIAT 9.55535 - M2
FIAT FIAT 9.55535 - N2
FIAT FIAT 9.55535 - Z2
Czyli normy spełnia, bez zbędnego haraczu dla producentów.
ps. Widzę że trafiłeś jeszcze na bańke z nalepką "Fully Synthetic" bo ja już mam "SHC Synthese Technology"

Zawartość ta sama.
: 19 lip 2012, 21:59
autor: adamson
sylwku pisze:Ale tylko nieoficjalnie, bez aprobaty (certyfikatów) producentów
Dlaczego nieoficjalnie ? Taka informacja widnieje na nalepce na butli. Produkcja oleju, którym zalałem to styczeń 2012 r.
: 19 lip 2012, 22:06
autor: sylwek
adamson pisze:Dlaczego nieoficjalnie ? Taka informacja widnieje na nalepce na butli. Produkcja oleju, którym zalałem to styczeń 2012 r.
...spełnia normy w ocenie producenta OLEJU - firmy ExxonMobil
Żeby olej spełniał normy (aprobaty) producentów samochodów musi posiadać ich certyfikat. A Mobil 0w40 tego nie ma. Z tym że nie przejmuj się tym zbytnio.
Zresztą zerknij w kartę produktu, tam jest wszystko
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 0W-40.aspx
: 19 lip 2012, 22:12
autor: adamson
Nie przejmuję się tym wcale

. A wiem skądinąd, że np. ASO Fiata, Lancii i Alfy Romeo TUR Bytom tym olejem zalewa silniki Fiatów Linea (oficjalnie), a w ogóle 8 lat zalewa silniki Fiatów Mobilem ( nie Selenią).
: 19 lip 2012, 22:19
autor: sylwek
adamson pisze:A wiem skądinąd, że np. ASO Fiata, Lancii i Alfy Romeo TUR Bytom tym olejem zalewa silniki Fiatów Linea (oficjalnie), a w ogóle 8 lat zalewa silniki Fiatów Mobilem ( nie Selenią).
Nawet na gwarancji ?
Bo wiem że po gwarancji - to wiele ASO zalewa tym olejem. Ja miałem nawet nalepkę od dealera na szybie "Mobil1"
