Strona 28 z 66

: 23 kwie 2012, 12:27
autor: Tomek
alvaro pisze:Szkoda że nikt jeszcze ni jeździ na tym Castrolu Edge 0W40 FST...
Dzisiaj go zalałem..... silnik pracuje jak pracował.... się zobaczy z czasem, jak się będzie kształtować jego zużycie, oraz stan majonezu w odmie.

: 23 kwie 2012, 12:34
autor: mwas
alvaro pisze:No tak, ale niby serwis poleca Selenię i Castrola... jak zareaguje na Valvolinea? Mogą powiedzieć ze gwarancji mi na silnik nie dadzą w takim wypadku?
Moim skromnym zdaniem, jeśli przyniesiesz olej, który ma identyczne parametry jak to, co poleca serwis, a raczej producent samochodu, to nie mogą Ci "nie dać" gwarancji na silnik :ink

: 23 kwie 2012, 14:12
autor: alvaro
mwas pisze:
alvaro pisze:No tak, ale niby serwis poleca Selenię i Castrola... jak zareaguje na Valvolinea? Mogą powiedzieć ze gwarancji mi na silnik nie dadzą w takim wypadku?
Moim skromnym zdaniem, jeśli przyniesiesz olej, który ma identyczne parametry jak to, co poleca serwis, a raczej producent samochodu, to nie mogą Ci "nie dać" gwarancji na silnik :ink
No tak tylko na Selenii K jest lepkość 5W-40, a w tym Castrolu jest 0W-40.

: 23 kwie 2012, 14:43
autor: mwas
alvaro pisze:No tak tylko na Selenii K jest lepkość 5W-40, a w tym Castrolu jest 0W-40.
To nadal jest syntetek o parametrach teoretycznie przewyższających 5W-40. Ja dostarczyłem swój olej o parametrach 5W-40 i nie było z tym żadnego problemu.

: 23 kwie 2012, 22:00
autor: Rafcio
alvaro, przecież możesz kupić Castrola Edge 5W40 na razie jest bez FST lub inny olej o tej lepkości

: 23 kwie 2012, 22:10
autor: duskap
alvaro pisze:Chłopaki jakbym zamówił tego Castrola co Wy lub Mobilka czy Valvolinea (jak radził mwas), to podczas przeglądu w ASO nie będą mieli do mnie pretensji? Dodam że auto jeszcze na gwarancji bedzie przez rok.
Marka oleju nie ma znaczenia. Ważne są normy (wszystkie! Łącznie z normą producenta). A te spełnia jak narazie tylko Selenia i Castrol.
Są oleje lepsze i gorsze. MINIMALNE wymagania podane są w instrukcji (5W40 C3, Fiat coś tam). Chcesz lepszy olej to zalej Millersa albo AMS Oil. Podobno 10 razy lepsze niż Castrole, Selenie i Mobile razem wzięte.

: 23 kwie 2012, 23:29
autor: alvaro
Nie no nie będę jakoś specjalnie szalał, nie mam przecież bolidu na klasę formuły 1 czy silnika 250 KM ;)
Tak patrzyłem na Valvolinea ale nie mogę go znaleźć w tej poczciwej hurtowni na ioleje.pl
PS- Ktoś go używa?

: 23 kwie 2012, 23:39
autor: mwas
alvaro pisze:PS- Ktoś go używa?
Jeśli pytasz o Valvoline'a, to tak - ja :luzak

: 24 kwie 2012, 8:35
autor: alvaro
Tak.
I jakie wrażenia? Czemu zdecydowałeś się na zmianę na Castrola?
Gdzie kupowałeś tego Valvolinea?

: 24 kwie 2012, 9:10
autor: Rafcio
alvaro pisze:Czemu zdecydowałeś się na zmianę na Castrola?
mwas, zmienił Castrola na Valvoline a nie odwrotnie :ink

: 24 kwie 2012, 11:56
autor: mwas
Moja historia z olejem wygląda następująca:
Na początku była Selenia... :lacha Potem, z racji tego, że Selenii musiałem dolewać a najtańsza to ona nie jest, postanowiłem zalać go Castrolem Magnatec'iem 5W-40. Po ok 3 miesiącach po przeglądzie stwierdziłem, że... OLEJU NA BAGNECIE PRAWIE BRAK ! :zdiwiony Zalałem więc do pełna, wszedł niecały litr. Historia potem powtórzyła się, co mnie mocno zirytowało, ale stwierdziłem, że doczekam do kolejnej wymiany na przeglądzie. W międzyczasie musiałem jeszcze dokupić tego Castrola, bo zapas, jaki nabyłem na początku niestety już mi się wyczerpał :zły A do tego wszystkiego uświadczyłem wszystkich radosnych efektów zimowych, czytaj falowanie obrotów itp. Na tej podstawie stwierdziłem, że ten Castrol to mega syf i zdecydowałem się przenieść na coś, co polecił mi i znajomy mechanik, i kumpel zajmujący się częściami do samochodów, a mianowicie Valovilne'a MaxLife 5W-40. Olej kupiłem w hurtowni części motoryzacyjnych co zwie się Autoland - http://www.auto-land.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. W chwili obecnej owszem, silnik oliwę dalej pobiera, ale nie jest jej aż tyle, co i Selenii i Castrola, poza tym (podobnie jak helletic) wychodzę z założenia, że w tej chwili jeszcze przepłukuje się to, co pozostało po poprzednim syfie.
Powiem Wam tak: ostatnio miałem wymieniany kołnierz przy dolocie powietrza przepustnicy (ta uszczelka pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza) i były na nim straszne ślady po zalepionym oleju - widziałem na własne oczy destrukcyjne działanie tego szlamu. Z resztą potwierdza to również helleticw swoich wypowiedziach, tylko że on bazuje na doświadczeniach z Selenią :ink

: 24 kwie 2012, 12:17
autor: mpsfc
Cudze chwalicie swego nie znacie. Od 4 lat jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40 i nie mam falujących obrotów, "majonezu" i zero zużycia oleju.

: 24 kwie 2012, 12:23
autor: mwas
mpsfc pisze:Cudze chwalicie swego nie znacie. Od 4 lat jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40 i nie mam falujących obrotów, "majonezu" i zero zużycia oleju.
mpsfc, dobrze wiedzieć :pivo Jak się Valvoline nie sprawdzi, to pewnie spróbuję tego :ink mpsfc, nie musisz w ogóle robić dolewek pomiędzy wymianami oleju ? Jak często wymieniasz olej ?

: 24 kwie 2012, 13:18
autor: mpsfc
mwas pisze:mpsfc, nie musisz w ogóle robić dolewek pomiędzy wymianami oleju ? Jak często wymieniasz olej ?
Żadnych dolewek. Raz w roku po ok 20 paru tysiącach.

: 24 kwie 2012, 19:18
autor: duskap
mpsfc pisze:Cudze chwalicie swego nie znacie. Od 4 lat jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40 i nie mam falujących obrotów, "majonezu" i zero zużycia oleju.
Lotos ma lepszą ofertę :) Normy jakościowe wyższe niż Orlen Platinum.