Strona 26 z 31

: 22 kwie 2012, 20:06
autor: will
W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
No i na kabel bezpiecznik rurkowy dla bezpieczeństwa jest w skrzynce plus zapasowy.

: 22 kwie 2012, 20:15
autor: Fish
will pisze:W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
chyba wiem o co chodzi, takie cosik?

: 22 kwie 2012, 20:17
autor: will
Fish dokładnie tylko połówka jak wypalisz większa dziurkę to zobaczysz jaka wielkość będzie potrzebna.

: 22 kwie 2012, 20:32
autor: Fish
ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie, bo jak sie cosik rozepnie to ani nie bedzie wiadomo :)
Dzieki will i za wczorajszego sms'a takze.

: 22 kwie 2012, 20:42
autor: will
Spoko, właśnie kontrolka by się przydała ja sprawdzam odbicie w zderzaku auta przede mną :ink jak na razie działa bez zarzutu.

: 22 kwie 2012, 21:50
autor: AKI
Fish pisze:
AKI pisze:A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami
wydaje mi sie, ze przepisy nie pozwalaja tak jezdzic.
Zgadza się ale w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie, bo jak sie cosik rozepnie to ani nie bedzie wiadomo :)
Już kiedyś myślałem nad tym i wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL , nawet testowałem samą diodę LED z opornikiem podłączając równolegle do jednej lampy świateł dziennych ale wtedy mamy monitorowane tylko jedno światło, a ten układ z filmiku kontroluje oba światełka i jest prosty do zrobienia i bardzo tani.

: 22 kwie 2012, 22:33
autor: Fish
apropos jeszcze tego bezpiecznika F24, to wydaje mi sie, ze za pomoca ktoregos z tych wynalazkow mozna bedzie uzbroic to gniazdo KLIK

albo rozbroic cos takiego i jesli nei uda sie zazbroic gniazda w lince to po prostu uzyc tej wtyczki w odwrotna strone :) allegro (cena wysylki zaporowa)

: 23 kwie 2012, 7:25
autor: krakus02
AKI pisze: A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami, oświetleniem zegarów i tylnymi światłami
Osobiście wolę pod postojówki, bo chcę je używać wyłącznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach. W każdym innym przypadku przełączam się na oświetlenie klasyczne.
AKI pisze: No i może lepiej nie zakrywać tego otworu odpowietrzającego lampę bo i bez tego są problemy z zaparowanymi kloszami
U mnie te otwory odpowietrzające zakryte są zaślepkami, które mają minimalną szczelinę. Nie mam problemu z parowaniem lamp, a pozostawienie tych otworów otwartych spowodowałby z pewnością zabrudzenie całej lampy wewnątrz (patrząc jak zabrudzone są tamte okolice - lewego nadkola). Wycięta szczelina w zaślepce nie przycina kabla, a zaślepka spełnia swoją podstawową funkcję.

[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:36 ]
Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie
dokładnie tak!!!

[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:42 ]
AKI pisze:wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL ,
AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?

: 23 kwie 2012, 9:11
autor: markus2021
Nie rozumiem jednego po co sygnalizacja włączonych świateł dziennych :? :? :pomysli przecież i tak się z automatu włączają po przekręceniu kluczyka i na 100% muszą świecić ,(chyba że coś źle spięte) . U mnie są lampy podpięte pod postojówki , plus po zapłonie i minus z aku. 3 kable do lamp w peszlach i po co tyle kłopotu z przedostaniem się do kabiny z kablami i jeszcze jakaś dioda lub żaróweczka która by to sygnalizowała :? :pomysli
Dla mnie nie zrozumiałe działanie bo i tak światła dzienne świecą po przekręceniu kluczyka i później podczas jazdy (oczywiście bez włączania postojówek) a automat automatycznie wyłącza światłą dzienne po przekręceniu w pozycje postojówki lub świateł mijania.

: 23 kwie 2012, 11:43
autor: emmer
ja dalej nie rozumiem po co na siłe wciskać się w bezpieczniki i komplikować sobie robotę. ja mam podpięte pod plus z akumulatora i nie widze żadnych skutków ubocznych - kabel masowy do minusa w aku, kabel prądowy do plusa w aku, kabel sterujący przez zaślepkę lampy do kabla postojowego

: 23 kwie 2012, 12:35
autor: krakus02
Rozmawiałem z Sebastianem i on opowiadał mi, że jemu dzienne rozładowały aku, a miał je bezpośrednio podłączone do akumulatora

: 23 kwie 2012, 12:44
autor: emmer
dziwne. ja juz trohce czasu mam te dzienne i jeszcze takiego przypadku nie miałem. nie sądzę że to wina samych dziennych czy autoamty. po prostu cos musiało być nie tak

: 23 kwie 2012, 13:31
autor: Tomek
will pisze:sprawdzam odbicie w zderzaku auta przede mną :ink
To samo u mnie. Pięknie się odbija :)
Diodki nie potrzebuję

: 23 kwie 2012, 14:16
autor: AKI
krakus02 pisze:AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?
Po przyglądnięciu się schematowi wywnioskowałem że ten układ zasila sterowniki świateł dziennych znajdujący się w lampach wiec nie do końca nadaje się dla tych co mają osobno jeden sterownik na dwie lamp. Ten układ wpinasz miedzy akumulator a moduł świateł dziennych.
Poniżej zamieszczam na na szybko narysowany schemat modułowy podłączenia omawianego układu

: 23 kwie 2012, 14:27
autor: emmer
czyli sterowanie lampami dziennymi można w sumie połączyć? tak mi się wydaje.