Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A zawór przytykałeś?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio »

Jestem już po podmiance czujnika ciśnienia doładowania i jest to samo.
U mnie to jakoś dziwnie wygląda. Raz mam doładowanie do końca skali, a raz mam na 4-5 kresek.
@Kuzynie, nie wiem czy coś da mi przytkanie zaworu bo nieraz dochodzi turbo do końca skali ale nie zawsze. Gdyby był winny ten zawór to chyba wogóle nie dochodziło by doładowanie do końca skali?
Może pierwsze przeczyścić separator - odma?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

a czy Rafcio zauważyłeś że stracił moc? gdybyś fizycznie nie miał tego wskaźnika przed oczyma odczuł byś że coś jest nie tak?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

pogromcaslaskiej pisze: 02 mar 2018, 20:53 a czy Rafcio zauważyłeś że stracił moc? gdybyś fizycznie nie miał tego wskaźnika przed oczyma odczuł byś że coś jest nie tak?
Rafcio , a sprawdziłeś wężyki zaworu podciśnieniowego , tego przy turbinie ? Może któryś dziurawy , pęknięty , przegryziony ?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Rób to co wszyscy: sprawdź strzykawką gruszkę przy turbinie, przeczyść węże zaworu podciśnienia i sprawdź wtyczkę.
Na koniec zawór bypass.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio »

@pogromcaslaskiej, tak odczuwam,że nie ma tej mocy co była jakiś czas temu.
@zibi186, tak sprawdzałem wężyki i nie widzę tam żadnych uszkodzeń.
@Kuzyn_z_Sosnowca, sprawdzę jeszcze może drożność tych wężyków od podciśnienia ale wydaje mi się że może być coś nie tak z tym zaworem bo to charakterystyczne pyknięcie po przegazowaniu (upust ciśnienia) kiedyś słyszałem będąc w środku auta, teraz go ledwo słyszę po podniesieniu maski. Dodatkowo lina dzisiaj rano szarpała jak nigdy. Później się uspokoiło ale wykres doładowania dalej losowy. Raz do końca raz pare kresek.
@kuzynie, możesz podać numer tego zaworu co wymieniałeś u siebie?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

PIERBURG 7.01835.06.0
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio »

Dzięki @kuzynie.
Sam nie wiem o co chodzi mojej linie.
Dzisiaj rano jechałem to szrpał i ogólnie muł.
Po południu przejazd 20 km bez szarpania ale skali turbo nie zamkłem no może raz albo dwa zamkłem na ułamek sekundy z butem w podłodze (temp ok 0C).
Wieczorem powrót 20km temp.-4C od samego startu rakieta, prawie na każdym biegu zamykałem skale i to nawet na kilka sekund bez przerwy. Jedynie na drugim biegu nie mogłem zamknąć skali - też tak macie? Bo ja już nie pamiętam jak miałem przedtem.
Chyba zacznę na razie od przeczyszczenia separator - odma, może są zawalone, bo na awarię któregokolwiek zaworu mi to nie wygląda.
Ewentualne jeszcze porady mile widziane :ink
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Sebek »

Rafcio skoro szarpał to może cewki, lub świece :pomysli
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio »

@świece wymieniane w lecie zeszłego roku (irydowe) przejechane na nich może z 8 tysięcy km. Cewki chyba nie robiły by takich cudów, tylko jak któraś by nawaliła to robiła by to cały czas.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Rafcio pisze: 04 mar 2018, 21:06 Dzięki @kuzynie.
Sam nie wiem o co chodzi mojej linie.
Dzisiaj rano jechałem to szrpał i ogólnie muł.
Po południu przejazd 20 km bez szarpania ale skali turbo nie zamkłem no może raz albo dwa zamkłem na ułamek sekundy z butem w podłodze (temp ok 0C).
Wieczorem powrót 20km temp.-4C od samego startu rakieta, prawie na każdym biegu zamykałem skale i to nawet na kilka sekund bez przerwy. Jedynie na drugim biegu nie mogłem zamknąć skali - też tak macie? Bo ja już nie pamiętam jak miałem przedtem.
Chyba zacznę na razie od przeczyszczenia separator - odma, może są zawalone, bo na awarię któregokolwiek zaworu mi to nie wygląda.
Ewentualne jeszcze porady mile widziane :ink
Moim zdaniem instalacja lpg dodatkowo schładza nam plyn chłodniczy , w efekcie silnik niedogrzany , olej także . . . A jeszcze te temperatury - mam nadzieję , że już będzie cieplej :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Szczypior »

Napewno parownik pobiera dużo ciepła do ogrzania gazu, idąc tym tropem, można spróbować jazdy tylko na pb czy nadal będzie taki problem.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

rustin pisze: 04 mar 2018, 22:04 Napewno parownik pobiera dużo ciepła do ogrzania gazu, idąc tym tropem, można spróbować jazdy tylko na pb czy nadal będzie taki problem.
Jazda na samym pb nie eliminuje przeplywu cieczy przez uklad lpg - czy się mylę ? ?
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Szczypior »

Nie, ale napewno duuuzo mniej pobiera ciepła reduktor, nie ma poboru gaz, więc jeżeli jest osłonięty od wiatru, studzenie płynu powinno być minimalne.
A najlepiej było by połączyć się elmem i sprawdzić jaka temp ma płyn podczas problemu i bez
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Sebek »

Nie wiem czy reduktor (parownik) pobiera dużo ciepła bo przy temperaturze -15 silnik przełączał się na gaz po przejechaniu ok 2-2,5 km, a 90oC osiąga po kolejnych 2 km. Auto parkuję pod chmurką.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
ODPOWIEDZ