Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jestem już po podmiance czujnika ciśnienia doładowania i jest to samo.
U mnie to jakoś dziwnie wygląda. Raz mam doładowanie do końca skali, a raz mam na 4-5 kresek.
@Kuzynie, nie wiem czy coś da mi przytkanie zaworu bo nieraz dochodzi turbo do końca skali ale nie zawsze. Gdyby był winny ten zawór to chyba wogóle nie dochodziło by doładowanie do końca skali?
Może pierwsze przeczyścić separator - odma?
U mnie to jakoś dziwnie wygląda. Raz mam doładowanie do końca skali, a raz mam na 4-5 kresek.
@Kuzynie, nie wiem czy coś da mi przytkanie zaworu bo nieraz dochodzi turbo do końca skali ale nie zawsze. Gdyby był winny ten zawór to chyba wogóle nie dochodziło by doładowanie do końca skali?
Może pierwsze przeczyścić separator - odma?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
a czy Rafcio zauważyłeś że stracił moc? gdybyś fizycznie nie miał tego wskaźnika przed oczyma odczuł byś że coś jest nie tak?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Rafcio , a sprawdziłeś wężyki zaworu podciśnieniowego , tego przy turbinie ? Może któryś dziurawy , pęknięty , przegryziony ?pogromcaslaskiej pisze: 02 mar 2018, 20:53 a czy Rafcio zauważyłeś że stracił moc? gdybyś fizycznie nie miał tego wskaźnika przed oczyma odczuł byś że coś jest nie tak?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Rób to co wszyscy: sprawdź strzykawką gruszkę przy turbinie, przeczyść węże zaworu podciśnienia i sprawdź wtyczkę.
Na koniec zawór bypass.
Na koniec zawór bypass.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
@pogromcaslaskiej, tak odczuwam,że nie ma tej mocy co była jakiś czas temu.
@zibi186, tak sprawdzałem wężyki i nie widzę tam żadnych uszkodzeń.
@Kuzyn_z_Sosnowca, sprawdzę jeszcze może drożność tych wężyków od podciśnienia ale wydaje mi się że może być coś nie tak z tym zaworem bo to charakterystyczne pyknięcie po przegazowaniu (upust ciśnienia) kiedyś słyszałem będąc w środku auta, teraz go ledwo słyszę po podniesieniu maski. Dodatkowo lina dzisiaj rano szarpała jak nigdy. Później się uspokoiło ale wykres doładowania dalej losowy. Raz do końca raz pare kresek.
@kuzynie, możesz podać numer tego zaworu co wymieniałeś u siebie?
@zibi186, tak sprawdzałem wężyki i nie widzę tam żadnych uszkodzeń.
@Kuzyn_z_Sosnowca, sprawdzę jeszcze może drożność tych wężyków od podciśnienia ale wydaje mi się że może być coś nie tak z tym zaworem bo to charakterystyczne pyknięcie po przegazowaniu (upust ciśnienia) kiedyś słyszałem będąc w środku auta, teraz go ledwo słyszę po podniesieniu maski. Dodatkowo lina dzisiaj rano szarpała jak nigdy. Później się uspokoiło ale wykres doładowania dalej losowy. Raz do końca raz pare kresek.
@kuzynie, możesz podać numer tego zaworu co wymieniałeś u siebie?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Dzięki @kuzynie.
Sam nie wiem o co chodzi mojej linie.
Dzisiaj rano jechałem to szrpał i ogólnie muł.
Po południu przejazd 20 km bez szarpania ale skali turbo nie zamkłem no może raz albo dwa zamkłem na ułamek sekundy z butem w podłodze (temp ok 0C).
Wieczorem powrót 20km temp.-4C od samego startu rakieta, prawie na każdym biegu zamykałem skale i to nawet na kilka sekund bez przerwy. Jedynie na drugim biegu nie mogłem zamknąć skali - też tak macie? Bo ja już nie pamiętam jak miałem przedtem.
Chyba zacznę na razie od przeczyszczenia separator - odma, może są zawalone, bo na awarię któregokolwiek zaworu mi to nie wygląda.
Ewentualne jeszcze porady mile widziane
Sam nie wiem o co chodzi mojej linie.
Dzisiaj rano jechałem to szrpał i ogólnie muł.
Po południu przejazd 20 km bez szarpania ale skali turbo nie zamkłem no może raz albo dwa zamkłem na ułamek sekundy z butem w podłodze (temp ok 0C).
Wieczorem powrót 20km temp.-4C od samego startu rakieta, prawie na każdym biegu zamykałem skale i to nawet na kilka sekund bez przerwy. Jedynie na drugim biegu nie mogłem zamknąć skali - też tak macie? Bo ja już nie pamiętam jak miałem przedtem.
Chyba zacznę na razie od przeczyszczenia separator - odma, może są zawalone, bo na awarię któregokolwiek zaworu mi to nie wygląda.
Ewentualne jeszcze porady mile widziane

OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Rafcio skoro szarpał to może cewki, lub świece 

FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
@świece wymieniane w lecie zeszłego roku (irydowe) przejechane na nich może z 8 tysięcy km. Cewki chyba nie robiły by takich cudów, tylko jak któraś by nawaliła to robiła by to cały czas.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Moim zdaniem instalacja lpg dodatkowo schładza nam plyn chłodniczy , w efekcie silnik niedogrzany , olej także . . . A jeszcze te temperatury - mam nadzieję , że już będzie cieplejRafcio pisze: 04 mar 2018, 21:06 Dzięki @kuzynie.
Sam nie wiem o co chodzi mojej linie.
Dzisiaj rano jechałem to szrpał i ogólnie muł.
Po południu przejazd 20 km bez szarpania ale skali turbo nie zamkłem no może raz albo dwa zamkłem na ułamek sekundy z butem w podłodze (temp ok 0C).
Wieczorem powrót 20km temp.-4C od samego startu rakieta, prawie na każdym biegu zamykałem skale i to nawet na kilka sekund bez przerwy. Jedynie na drugim biegu nie mogłem zamknąć skali - też tak macie? Bo ja już nie pamiętam jak miałem przedtem.
Chyba zacznę na razie od przeczyszczenia separator - odma, może są zawalone, bo na awarię któregokolwiek zaworu mi to nie wygląda.
Ewentualne jeszcze porady mile widziane![]()

-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Napewno parownik pobiera dużo ciepła do ogrzania gazu, idąc tym tropem, można spróbować jazdy tylko na pb czy nadal będzie taki problem.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jazda na samym pb nie eliminuje przeplywu cieczy przez uklad lpg - czy się mylę ? ?rustin pisze: 04 mar 2018, 22:04 Napewno parownik pobiera dużo ciepła do ogrzania gazu, idąc tym tropem, można spróbować jazdy tylko na pb czy nadal będzie taki problem.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Nie, ale napewno duuuzo mniej pobiera ciepła reduktor, nie ma poboru gaz, więc jeżeli jest osłonięty od wiatru, studzenie płynu powinno być minimalne.
A najlepiej było by połączyć się elmem i sprawdzić jaka temp ma płyn podczas problemu i bez
A najlepiej było by połączyć się elmem i sprawdzić jaka temp ma płyn podczas problemu i bez
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Nie wiem czy reduktor (parownik) pobiera dużo ciepła bo przy temperaturze -15 silnik przełączał się na gaz po przejechaniu ok 2-2,5 km, a 90oC osiąga po kolejnych 2 km. Auto parkuję pod chmurką.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ