Strona 24 z 66

: 05 lut 2012, 21:28
autor: duskap
Coval, a moja Selenia po 12500km jest nadal jasna choć ciemniejsza niż na początku. Dotykowo bez zmian. Chyba jednak to prawda o tych olejach HC-Syntetic (taki właśnie jest Shell z tego co znalazłem, podobnie jak Castrol Magnatec czy Lotos). Selenia nie jest HC (stąd taka droga).

: 05 lut 2012, 21:40
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Gdzie znalazłeś że Shell jest HC? Mógłbyś mi przetłumaczyć ten skrót.

Na opakowaniu pisze "Fully Synthetic"

: 05 lut 2012, 21:47
autor: duskap
Coval, pierwszy post:
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=6367&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Na zagranicznych stronach jest pełno informacji, ponieważ tam przepisy nie zezwalają nazywania HC jako Full Syntetic a u nas owszem. Wszelkie Shelle, Castrole na innych rynkach mają HC-Syntetic napisane na opakowaniach. Specyfikacja techniczna oleju Lotos Quazar jaką znalazłem w necie również pisze, że powstał z HC a na opakowaniu mamy pełen syntetyk napisane.

: 06 lut 2012, 8:03
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Popatrzyłem na stronach producentów i widać głównie marketingowy bełkot. Na razie tylko na stronie ELF i Liqui Molly oddzielają fullsyntetyki(estry i PAO) od technologii syntetycznej HC (hydrosyntetycznej). Faktycznie wszystkie Shelle są na bazie HC, dopiero jak się do kart charakterystyki dokopiemy, bo oficjalnie wszystko full. Oleje na bazie syntetycznej też mają prawo być nazywane fullsyntetykami. Jak dla mnie jest to oszustwo. Ale i tak wleje Shell... bo już kupiłem.

: 06 lut 2012, 9:46
autor: mwas
Ja ostatnim razem, a było to w październiku, zdecydowałem się na Valvoline'a i już teraz mogę spokojnie powiedzieć: POLECAM !

: 06 lut 2012, 10:51
autor: emmer
ja juz drugi rok na mobilu 5w50. też moge polecić

: 06 lut 2012, 19:40
autor: will
Jak lejecie selenie w aso to tylko ,,K'' czy ,,KPE''?

: 06 lut 2012, 20:41
autor: duskap
will, ja tam leję KuPE. Niby niskopopiołowość chroni katalizator trójdrożny. Z drugiej strony cała ta niskopopiołowość ma swój minus na tym, że środki czyszczące i wiążące syfy w silniku są słabsze.

: 09 lut 2012, 20:02
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap, mnie trochę zaniepokoił informacjami o olejach, więc cały czas robię sobie pranie mózgu. Co do niskopiołowości, to znalazłem taki tekst. Ile w tym prawdy?

"ZAWARTOŚĆ POPIOŁU

Ten wyrażony w procentach parametr pokazuje ile cząsteczek stałych pozostaje po spaleniu oleju. Wysoki procent spopielenia powoduje powstawanie osadów znacznie skracających żywotność prowadnic zaworowych, zaworów i innych elementów silnika. Niska wartość tego parametru to zaleta, której należy szukać."

Im dalej w las tym trudniej z niego wyjść. Co sądzicie o oleju 0W40?

: 09 lut 2012, 20:09
autor: will
Nie znam się naleje seleni

Fajny artykuł o olejach polecam klik

Wczoraj kupiłem w aso 4 l seleni k z rabacikiem 160pln reszta na wymianę za rok.

: 20 mar 2012, 10:17
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja teraz po raz ostatni wleje helixa, bo kupiłem jesienią, a za rok Millers Oils xfs 0w40. Wszystko przez duskapa

: 20 mar 2012, 22:59
autor: duskap
Coval, brawo! Dobra oliwa Millers Oils xfs 0w40 :)

: 28 mar 2012, 12:32
autor: CrazyKetchup
Uff przebrnąłem przez cały wątek i wrzucę Wam ciekawostkę chyba z najnowszej instrukcji :
Instrukcja z 12/2010

Obrazek

teraz pytanie co autor chciał przekazać pisząc raz "K P.E." a na następnej stronie "K" - chyba sam nie wiedział co chce :(.

: 28 mar 2012, 13:03
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Już gdzieś było o tym błędzie w instrukcji. Ktoś nawet kontaktował się z FAP, która Selenia ma być. Do T-Jeta Selenia K P.E. do 8v nie pamiętam, pewnie też. Im lepszy, tym lepiej ;) na oleju nie warto oszczędzać.

: 28 mar 2012, 13:55
autor: mwas
Więc ja i tak pozostaje przy Valvoline :luzak