Strona 22 z 34

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 maja 2014, 23:41
autor: marcin24
Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 21 maja 2014, 1:12
autor: smak56
marcin24 pisze:Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo ładnie :brawo (kapnij czarną farbką na śrubki)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 03 paź 2014, 11:27
autor: mrtalaga
Potrzebuję konektorki :-) Ma ktoś na zbyciu ?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 03 paź 2014, 18:42
autor: lukkash
mrtalaga pisze:Potrzebuję konektorki :-) Ma ktoś na zbyciu ?
zapytaj markus2021, ja kupowałem od niego

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 06 paź 2014, 18:53
autor: markus2021
Ja posiadam konektorki do podłączenia tempomatu w komputer w komorze silnika :)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 12 paź 2014, 8:55
autor: passy
Ma ktos moze schemat podłączenia w 1,6 multijet?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 8:18
autor: mwas
Niestety z tym motorem na chwilę obecną jest problem :smutny Mało kto u nas posiada taką wersję, więc nawet nie wiem gdzie tam są wtyczki od centralki sterowania silnikiem oraz nie mam dostępu do eLearn'a, który zawierałby schemat i opis dla tej wersji silnikowej. Chyba że darcyn mógłby tutaj coś pomóc... :ink

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 8:51
autor: passy
Ehs..... jak zawsze pod wiatr.

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 10:06
autor: mwas
passy, mógłbyś zrobić dokładne zdjęcia komory silnika ?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 11:26
autor: passy
Czegoś dokładnie, czy całokształt ?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 11:31
autor: mwas
Raczej całokształt, chodzi mi o namierzenie wtyczek centralki sterowania silnikiem a tej wersji silnikowej nie znam, dlatego nie wiem czego się spodziewać i gdzie ich szukać :ink

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 21:13
autor: passy
Fotki. Niestety w nocy.

-- 13 października 2014, o 21:17 --

Znalazłem schemat do Bravom1.6 mjet ale 120 koni.
http://gallery.stiloclub.it/d/63053-5/b ... l-1001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 23:00
autor: marcin24
centralka jest w tym samym miejscu co w 1.3

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 paź 2014, 23:33
autor: mwas
Jest dokładnie w tym samym miejscu i wtyczki wyglądają identycznie, zastanawia mnie tylko, czy połączenia też będą takie same... :pomysli teraz tylko przydałoby się dorwać opis funkcjonalny dla 1.6 MJet i wszystko byłoby jasne... :ink daaarrrccyyynnnnn... :ink Dałbyś radę ? :ink

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 10 mar 2015, 22:29
autor: kola09
Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem montażu tempomatu, szczególnie, że codziennie kursuje do pracy na trasie Gliwice - Dąbrowa Górnicza.
Nie jestem elektrykiem, więc poprosiłem o pomoc szwagra. Z całym montażem i aktywacją kontrolki uporał się w ok. 8h, co jest zasługą m.in. bardzo dobrze przygotowanej instrukcji. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciu. Postanowiliśmy zamiast manetki zastosować przyciski. No i jest włącznik 0-1, przyciski na środku odpowiadają za "+" i "-", a przycisk po prawej to restore.

Niestety moja radość nie trwała długo. Okazało się, że tempomat raz działa, a raz nie. Objawia się w to w taki sposób, że przy osiągnięciu np. prędkości 90 km/h włączam tempomat. Kontrolka się zapala i pojawia się napis "CC włączony", próbuję przyspieszyć naciskając "+", ale linka nie reaguje. Nie reaguje również na przycisk "-". I jak wtedy wyłączam tempomat (daje przycisk w pozycji "0"), to kontrolka nie gaśnie i napis informujący o wyłączeniu CC się nie pojawia. Wygląda tak, jakby się zawiesił. Dopiero zgaszenie silnika powoduje, że kontrolka gaśnie. No i najczęściej po jednym lub drugim restarcie silnika tempomat zaczyna działać prawidłowo, tzn. po jego włączeniu linka reaguje na przyciski "+", "-", "res", wzorowo utrzymuje prędkość. Tempomat mogę włączać, wyłączać i wszystko działa ok (kontrolka gaśnie). I tak do następnego postoju z wyłączeniem silnika. Każde następne uruchomienie silnika tempomat czasami działa, a czasami się zawiesza. Nie ma natomiast takiej sytuacji, żeby tempomat w trakcie prawidłowego działania nagle się zawiesił. Decydujące dla mnie, czy tempomat będzie działał dobrze, jest po uruchomieniu silnika jego włączenie i wyłączenie. Jeżeli widzę, że kontrolka gaśnie przy wyłączeniu tempomatu, to wiem, że będzie dobrze działał.

Nie ma tu znaczenia, czy linkę odpalam przy tempomacie w pozycji 0 lub 1, czy włączam go zaraz po uruchomieniu silnika, czy po kilku km. Nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Jedynie to, że jak pierwszy raz odpalam linkę danego dnia, to tempomat nigdy nie działa, czasami wystarczą jedno lub dwa ponowne uruchomienia silnika i zaczyna działać. Po 8h pod pracą jest różnie, raz działa, raz nie.
Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kontrolka CC zachowuje się prawidłowo, tzn. zapala się i gaśnie po kilku sekundach.
Próbowałem też włączać i wyłączać tempomat w pozycji zapłonu i wtedy za każdym razem działa prawidłowo, czyli kontrolka zapala się przy włączeniu i gaśnie przy wyłączeniu. Ale jak włączę tempomat na zapłonie i odpalę silnik, to wtedy tempomat raz działa, a raz nie.
Poprosiłem szwagra o sprawdzenie wszystkich połączeń jeszcze raz i wszystko jest ok. Dodatkowo próbował dodać rezystancję do "manetki", ale nie było efektów. Szwagier uważa, że może to być błąd w sofcie sterownika, ale nie ma możliwości tego w żaden sposób sprawdzić.

Czy któryś z kolegów miał może podobny problem, a jeżeli nie to czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?