Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
moja Linka ma już złożone odpływy :-) Znajomy mechanik mówił mi, że największy problem z tymi krótkimi odpływami, a właściwie ze źle odprowadzaną wodą występuje w zimę, gdy topniejąca woda z samochodu spływała na abs, alternator i tam zamarza. Dodatkowo wymieniony zaczep pasa srodkowego i zakupione odboje do drzwi, a w czwartek zmiana opon.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Z 4 segmentami to aż po oczach będzie dawać (jaki kolor LEDów? ) zastanów się czy na tak małą przestrzeń to nie za dużo - u mnie 1 segment (3 LEDy bursztynowe) dają radę, ale zawsze możesz już w samochodzie uciąć jak się okaże że za jasno 
Generalnie dobra robota - widzę nawet bezpiecznik na kablu dałeś - skąd ciągniesz zasilanie?
Nie mogę się dopatrzeć jaka to wersja taśmy ale chyba bez osłonki silikonowej? Generalnie preferuję wersję z osłonką bo nie zahaczysz przypadkiem o wystającego z taśmy leda czy opornik i mniejsze ryzyko przypadkowego zwarcia.
Wyłącznik dajesz na masie? Czyli całość jest "pod napięciem" non stop..

Generalnie dobra robota - widzę nawet bezpiecznik na kablu dałeś - skąd ciągniesz zasilanie?
Nie mogę się dopatrzeć jaka to wersja taśmy ale chyba bez osłonki silikonowej? Generalnie preferuję wersję z osłonką bo nie zahaczysz przypadkiem o wystającego z taśmy leda czy opornik i mniejsze ryzyko przypadkowego zwarcia.
Wyłącznik dajesz na masie? Czyli całość jest "pod napięciem" non stop..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Q, jestem typowym amatorem i robię tak jak umiem i z tego co mam. Tak, ledy bez osłony silikonowej zimne białe - bo takie miałem. Ilość tak jak piszesz w zależności od jasności w schowku. Właśnie zastanawiałem się nad tym czy włącznik dać na masie czy prądzie. Zrobiłem tak - a jak Ty uważasz? Prąd z akumulatora.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
W takim razie kilka uwag ode mnie:
Jeżeli ciągniesz prąd z akumulatora to bezpiecznik daj niedaleko akumulatora (ma zabezpieczać także ewentualne przetarcie / przecięcie kabla zasilającego !).
Wyłącznik dałbym na linii zasilającej - wtedy listwa nie jest pod napięciem gdy jest wyłączona - niby niewielka różnica ale kto wie co tam Ci ktoś do schowka wrzuci.
Na listwę w zastępstwie silikonu nałożyłbym cienką warstwę kleju na gorąco - zabezpieczy to samą listwę przed uszkodzeniem (zahaczenie i zerwanie Leda / opornika przy grzebaniu w schowku), zapobiegniesz ewentualnym zwarciom (teraz wystarczy że przypadkiem przelecisz metalowym długopisem, latarką czy innym ustrojstwem po stykach i już bezpiecznik do wymiany..), dodatkowo rozproszy to światło z Ledów przez co będzie bardziej jednolite.
Zastanów się czy nie lepiej pociągnąć zasilanie z zapalniczki ( z pod zapalniczki co by kable się nie walały po wierzchu):
-wg mnie łatwiej
-sama zapalniczka ma już bezpiecznik można dać drugi mniejszy na kablu zasilającym - 0,5A będzie aż nadto tla tej listewki
-podświetlenie nie działa bez kluczyka w stacyjce ( minus - trzeba włożyć kluczyk jak chcesz świecić, plus - jak przełącznik nawali / odklei się i włączy światełko na stałe to nie rozładuje ci akumulatora)
Zadanie dla chętnych - dodać dodatkowy przełącznik zmierzchowy aby podświetlenie schowka włączało się tylko gdy jest ciemno
Jeżeli ciągniesz prąd z akumulatora to bezpiecznik daj niedaleko akumulatora (ma zabezpieczać także ewentualne przetarcie / przecięcie kabla zasilającego !).
Wyłącznik dałbym na linii zasilającej - wtedy listwa nie jest pod napięciem gdy jest wyłączona - niby niewielka różnica ale kto wie co tam Ci ktoś do schowka wrzuci.
Na listwę w zastępstwie silikonu nałożyłbym cienką warstwę kleju na gorąco - zabezpieczy to samą listwę przed uszkodzeniem (zahaczenie i zerwanie Leda / opornika przy grzebaniu w schowku), zapobiegniesz ewentualnym zwarciom (teraz wystarczy że przypadkiem przelecisz metalowym długopisem, latarką czy innym ustrojstwem po stykach i już bezpiecznik do wymiany..), dodatkowo rozproszy to światło z Ledów przez co będzie bardziej jednolite.
Zastanów się czy nie lepiej pociągnąć zasilanie z zapalniczki ( z pod zapalniczki co by kable się nie walały po wierzchu):
-wg mnie łatwiej
-sama zapalniczka ma już bezpiecznik można dać drugi mniejszy na kablu zasilającym - 0,5A będzie aż nadto tla tej listewki
-podświetlenie nie działa bez kluczyka w stacyjce ( minus - trzeba włożyć kluczyk jak chcesz świecić, plus - jak przełącznik nawali / odklei się i włączy światełko na stałe to nie rozładuje ci akumulatora)
Zadanie dla chętnych - dodać dodatkowy przełącznik zmierzchowy aby podświetlenie schowka włączało się tylko gdy jest ciemno

Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Q Bardzo dziękuję za rady, których mi udzieliłeś. Wezmę je pod uwagę przy modyfikacji. Nad niektórymi tematami zastanawiałem się wcześniej (na jakim przewodzie włącznik, jakie ledy, jaki kolor, skąd prąd) Jestem wzrokowcem, dzisiaj jadę do sklepu i kupię trochę gadżetów (ledy silikonowe, białe i bursztynowe), które do mnie przemówią tak zostawię. Włącznik oprócz taśmy (do montażu) będzie przykręcony. Często korzystam ze schowka i sama taśma to za mało. Przełącznik zmierzchowy to o jeden most za daleko 

smak56
* * * *

* * * *
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Wymieniłem wadliwą trąbkę (sygnał dźwiękowy) Wczoraj zamówiona dzisiaj odebrana i wymieniona, kosztowała mnie 75 zł.
Wyczyściłem dzisiaj Kanały odprowadzające wodę z okolic tylnych lamp. Spostrzeżenia na ten temat w innym temacie będą.
Przesmarowałem uszczelki w drzwiach jak i w bagażniku oraz przesmarowałem wszystkie zamki smarem w spreju (to tak na nadchodząca zimą).
A w następny weekend przewiduję generalne sprzątanie jak i mycie z włoskowaniem.
Wyczyściłem dzisiaj Kanały odprowadzające wodę z okolic tylnych lamp. Spostrzeżenia na ten temat w innym temacie będą.
Przesmarowałem uszczelki w drzwiach jak i w bagażniku oraz przesmarowałem wszystkie zamki smarem w spreju (to tak na nadchodząca zimą).
A w następny weekend przewiduję generalne sprzątanie jak i mycie z włoskowaniem.
Sympatyk forum :-)
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
dzisiaj to zrobiłemwill pisze:polecam nasmarowanie jakimś silikonem w sprayu uszczelek drzwi i bagażnika przed mrozem

drzwi również warto dlatego ze z doświadczenia wiem że jak przymarzną to ciężko drzwi otworzyć a w kilku przypadkach można nie zamknąć.adamson pisze:Głównie uszczelki bagażnika, bo jak se przypomnę ostatnią zimę - nie szło się do bagażnika dostać
Sympatyk forum :-)