Strona 22 z 66
: 09 lis 2011, 8:18
autor: zdechlak
czyli przy wysokiej temp i wysokich obrotach może być lipa?
: 09 lis 2011, 8:20
autor: Tomek
zdechlak pisze:czyli przy wysokiej temp i wysokich obrotach może być lipa?
Dokładnie. Chodzi właśnie o ten drugi parametr.
: 09 lis 2011, 8:49
autor: mwas
zdechlak, masz m-jet'a. Może niech inni, doświadczeni koledzy z m-jet'ami się wypowiedzą, np. mireks czy M, ale ja jestem podobnego zdania jak Tomek.
: 09 lis 2011, 9:15
autor: M
ja powiem tak od początku swojej przygody z samochodami jeżdżę dieslem tylko w lince mam selenię a tak cały czas Mobil lub Castrol dlatego proponował bym albo Mobil albo Castrol i jeden i drugi podejrzewam że te same parametry tylko etykiety różne zresztą temat już był wałkowany na forum wielokrotnie.
Nie patrz na to co mówią w serwisie bo wiadomo jesteś u nich chcą zarobić kieruj się własnym portfelem i zdrowym rozsądkiem.
: 09 lis 2011, 11:37
autor: smak56
M, święte słowa.

: 28 sty 2012, 14:32
autor: duskap
Sprawdziłem sobie dzisiaj poziom oleju (po chyba 3 tys km). Od zmiany oleju minęło 12 tys km. Zdziwiłem się, ponieważ pierwszy raz trochę oleju ubyło. Jakieś 7-8mm na bagnecie od maxa spadło. Czyżby już zaczynało się branie oleju?

: 28 sty 2012, 20:02
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jesteś pierwszy. Auto stało równo?
: 28 sty 2012, 20:08
autor: smak56
duskap, widzę w telewizorze, że u Was jest bardzo zimno. Jeżeli auto stoi na dworze to olej zmniejszył objętość /skurczył się/. Sprawdź jeszcze raz jak go trochę rozgrzejesz.
: 28 sty 2012, 20:15
autor: duskap
Coval, stało równo. 3 razy dzisiaj sprawdzałem bo aż nie chciało mi się wierzyć... Zalany olej na full przy 30000 km (31 marca 2011). Zrobione 3 trasy Bydgoszcz-Kraków do końca sierpnia. Potem już tylko jazda miejska, dużo krótkich dystansów. Po 6 tys km stan nadal był na full. 3 tys km temu wydawało mi się, że coś go ubyło ale olałem sprawę. A dzisiaj mnie zszokowało trochę. Jak mamy na miarce takie "romby" to do fulla brakuje 4. Wycieków nie zaobserwowałem.
Na tych mrozach jakoś ociężale zapala, obroty oczywiście świrują (od razu po zapaleniu ma za niskie ok 600-700 i komputer robi po 2-3 sekundach przegazówkę do 1500-1700 po czym zniża na 1100).
Zastanawiam się czy ASO nie odwiedzić z tym odpalaniem, wariactwem obrotów przy odpaleniu. A no i notorycznie ostatnio (gdy tak zimno jest) auto podczas jazdy trzyma 1000 obr/min na wolnych obrotach. Coś mi nie gra z tym wszystkim. Tylko nie bardzo kiedy do ASO mam czas podjechać. No i auto non-stop potrzebne a oni by ją chcieli na kilka dni wziąć.
[ Dodano: |28 Sty 2012|, o 20:16 ]
smak56, sprawdzałem zarówno na zimnym jak i po pełnym rozgrzaniu. Oleju ubyło około 8mm na miarce od stanu max.
: 28 sty 2012, 20:35
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap pisze:Oleju ubyło około 8mm na miarce od stanu max.
Sporo, to tak z pół podziałki.
A płynu chłodniczego nie ubywa?
: 28 sty 2012, 20:44
autor: duskap
Coval, jak już to obecny stan oleju jest między 2/3 a 3/4 podziałki.
Płyn chłodniczy... po 1,5 roku od kupna było na min, uzupełniłem na max. Teraz mam połowę stanu. Czyli chyba jest ok z płynem chłodniczym.
: 29 sty 2012, 12:17
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja sprawdziłem i nic nie ubywa.
Może pluje przez odme i brudzi przepustnice. Oleju ubywa i masz falujące obroty.
: 29 sty 2012, 17:30
autor: Sylwia1405
Witam tak czytam ten temat juz od kilku stron i ani slowa nie ma o tym jaki olej lac do silnika, chodzi mi o oznaczenie np 15w40. Silnik 1.4 8v i ile go tam wchodzi??
: 29 sty 2012, 17:38
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
5w40 Selenia K PE lub odpowiednik. W instrukcji pisze ile wlać. A jak co to instrukcje są tu
http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... nguageID=9" onclick="window.open(this.href);return false;
: 29 sty 2012, 17:42
autor: Sylwia1405
Własnie nie moge znalezc instrukcji:( chodzi mi o to czym mozna zastapic selenie:)