Macie w planach zagazować auto ?

Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

bucu74 pisze:I nas cena paliwa zmusiła do założenia instalacji gazowej.
We wtorek oddajemy Linkę do warsztatu.
STAG 300 Plus ISA
Reduktor Alaska
Wtryskiwacze OMVL REG
Butla we wnęce na koło zapasowe.
Cena 2500 zł.
Warsztat robi pomiar na hamowni na zasilaniu benzyną a potem na LPG.
Dają auto zastępcze i założenie instalacji trwa 2 dni.
Gdzie montujesz instalację??
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Rafcio pisze:Ostatnio z nudów w pracy czytałem książeczkę gwarancyjną z LPG i pisze tam że raz na 5 tyś km przejechanych na gazie 100 km powinno się przejechać na benzynie
Czy Wy macie podobne zapisy? W Stagu zapewne tak ale w BRC i innych :? Z ciekawości pytam
Dzisiaj przeglądałem swoją książeczkę gwarancyjną, i nie natrafiłem nigdzie na taki zapis.
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

sebastianc78 pisze:Gdzie montujesz instalację??
Auto-Reno
41-250 Czeladź
ul. Spacerowa 1D (koło stacji Shell za M1 jadąc od Siewierza)
tel. 32 267 06 25
tel. 509 607 520
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek pisze:Dzisiaj przeglądałem swoją książeczkę gwarancyjną, i nie natrafiłem nigdzie na taki zapis.
Ja mam i oto on
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Bucu74 dzięki za info.
A co byście wybrali jeśli chodzi o instalację:
Stag-4, wtryski AC, reduktor Zavoli za 2200
czy
Stag -300 ISA, wtryski Valdek lub Rega(chyba jeśli czegoś nie pomieszałem), reduktor Tomasetti za 2500 ??
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Valteki ogólnie mówiąc są najsłabszymi wtryskami(wolne) to już lepiej REG-i, zwłaszcza do T-jet (albo wysoka półka czyli hany) - poczytaj sobie trochę na lpg-forum.pl, znajdziesz tam na temat swoich elementów opinie, tak poza tym to chyba kolega Fish ma najdłużej instalkę LPG w T-jet z użytkowników forum więc może podpowie coś o konfiguracji swojej.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 9:20 przez slawek007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Jak wspominałem wcześniej po założeniu instalacji gazowej linka została sprawdzona na hamowni.
Na zasilaniu benzyną ma już tylko 70 KM, a na LPG zdechło jeszcze 6 przy 5000 obr./min.
Moment obrotowy 102,4 Nm przy 2745 obr./min. :smutny
Dane producenta 77 KM przy 6000 obr./min, moment obrotowy 115 Nm przy 3000 obr./min
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Czasami lepiej nie wiedzieć
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

slawek007 pisze:Valteki ogólnie mówiąc są najsłabszymi wtryskami(wolne) to już lepiej REG-i, zwłaszcza do T-jet
Mi wydaje się że najgorsze zdanie na temat Valteków mają osoby które nie miały z nimi nigdy styczności ( na zasadzie "bo inni tak mówią") lub zrazili się do marki Valtek jak kiedyś były jeszcze te żółte listwy- to był szajs.
Ale teraz te najnowsze Valteki są naprawdę ok i nie mówię to dlatego że takie posiadam w swoim T-jecie a dlatego że auto chodzi tak jak na benzynie, przyśpiesza elegancko nawet przy wciśniętym gazie do dechy nic nie szarpie, nie przerywa, nie dusi.
Zła opinia na temat Valtek-ów to tak samo jak z opinią o Fiatach: "Co masz za auto? Fiata. Fiata :? "

[ Dodano: |11 Lut 2012|, o 13:17 ]
slawek007 pisze:kolega Fish ma najdłużej instalkę LPG w T-jet z użytkowników forum więc może podpowie coś o konfiguracji swojej.
Kolega Fish miał na początku problemy z instalką bo przy wciśniętym max bucie w podłogę silnik kaszlał i dusił się. Miał wtedy Valtek-i. Myśląc że listwa nie daje rady wymienili mu na inne i problem dalej pozostawał aż w końcu wzięli pożądnego gazownika i podczas jazdy ustawili mu instalacje i obniżyli ciśnienie na reduktorze "cut-off" i ma po kłopocie. Także sumując najwięcej zależy od wiedzy i umiejętności gaziarza, jeśli jest fujara to najlepiej zwalić na podzespoły.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 13:33 przez Rafcio, łącznie zmieniany 4 razy.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

[quote="Tomek"][quote="Rafcio"]Ostatnio z nudów w pracy czytałem książeczkę gwarancyjną z LPG i pisze tam że raz na 5 tyś km przejechanych na gazie 100 km powinno się przejechać na benzynie
Pszeciesz po każdym ruszeniu zimnym autem w waszych instalacjach jedziecie jakiś czas na benzynie więc nie ma tak że tylko na gazie :pomysli
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Chyba przyjdzie mi odszczekać post który napisałem wyżej o Valtekach. Do T-Jeta się nie nadają ale do wolnossących powinny dać radę.
Znowu pojawia się przy przyspieszaniu brak mocy przy ostrym depnięciu gazu (tak jak bym na pół sekundy wziął nogę z gazu)
Nie pomogło włączenie opcji Cut Off i obniżenia ciśnienia w reduktorze.
Gazownik mówi że już lepiej tej instalacji wyregulować nie idzie i zaproponował mi wymianę wtryskiwaczy bo Valteki do tej mocy mogą być za wolne. Proponuje mi Matrix lub Hana
Ponoć bardzo dobre i najdokładniejsze są Matrixy ale są bardzo czułe na zanieczyszczony gaz i potem się przytykają.
Co koledzy polecacie :?
Emmer Ty masz Hana mógł byś zobaczyć w jakim kolorze ich masz bo jest ponoć trochę typów Hany
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Stag 300plus
Zbiornik Stako 42 litry
Hana zielone pojedyncze
AC R 01
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer, dzięki za szybką odpowiedź :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

spoko. powodzenia w przeróbkach
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

emmer a ile dałeś za całość?
Hany podobno są dużo droższe
ODPOWIEDZ