Strona 21 z 37

Re: Akumulator

: 26 sty 2014, 10:45
autor: will
Na jak krótkich odcinkach jeździsz i ile w tym czasie odpalasz?
Wypadało by zmierzyć go opornikiem kłowym, jak walnięty to reklamować. W tej kolejności bo sama reklamacja raczej trochę potrwa.

Re: Akumulator

: 26 sty 2014, 11:37
autor: pogromcaslaskiej
Jeżdze na odcinkach 6km potem okolo 6 godzin postoju i do domu czyli odpalam 4 razy na 12km,nie używam podgrzewania tylnej szyby ,wentylator na 1 no i to tyle radiem nie gram prawie wcale,nie mam światel do jazdy dziennej

Re: Akumulator

: 26 sty 2014, 12:20
autor: buhert
Znając procedury reklamacji akumulatorów doradzam - wyjąć, podładować i jeździć.

Jeśli go oddasz to przez 2-3 tygodnie będziesz bez aku po czym na 99,9% Ci odpiszą
"Akumulator niedoładowany - sprawny" i reklamacja zostanie nie uznana z powodu złego użytkowania (krótkie odcinki).

Albo pod prostownik go daj albo w przyszłości...trzeba czasem dorzucić "trasę" do doładowania akumulatora.
Takie są teraz akumulatory. Poza tym...to Centra to wiadomo jaka teraz to "jakość"

Re: Akumulator

: 26 sty 2014, 14:44
autor: will
Naładuj porządnie i zobaczysz ile trzyma jak z dwa dni to lepiej sprawdzić w warsztacie bo będzie raczej walnięty i dopiero reklamacja.

Re: Akumulator

: 26 sty 2014, 19:13
autor: smak56
buhert pisze:Znając procedury reklamacji akumulatorów doradzam - wyjąć, podładować i jeździć.
Jeśli go oddasz to przez 2-3 tygodnie będziesz bez aku
Dlatego ja preferuję zakup akumulatora w firmie, która specjalizuje się tylko w ich sprzedaży. Mój przypadek z zeszłego roku (opisywałem) tego dobrym dowodem. Po 18 miesiącach użytkowania akumulator padł a reklamacja trwała 10 minut. Pan wziął miernik, sprawdził; stwierdził zwarcie na plusie i zaproponował nowy akumulator. W związku z tym, że nie było na półce takiego jak reklamowany a nie chciałem czekać ani dopłacać - wziąłem inny w tej samej cenie. Gwarancja na dwa lata.
P.S.
Z tego co się orientuję w tej firmie jest jeszcze inna opcja, na czas reklamacji Pan daje jakiś akumulator używany ale sprawny.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 10:01
autor: ED11
Już drugą zimę jeżdżę z dziewięcioletnim akumulatorem 35Ah SPARK po tym jak fabryczna 50-tka padła po 4 latach.
Teoretycznie to jedna z najgorszych firm a jego parametry dyskfalifikują zastosowanie go w Linei.
Jak to się dzieje że nie zawiódł ani razu?
Otóż:
1. Mam silnik zalany nowoczesnym olejem lekkobieżnym o bardzo małej lepkości w niskich temperaturach. Dzięki temu podczas rozruchu potrzeba znacznie mniej mocy.
2. Mam światła dzienne dobrze założone tak by nic innego nie świeciło w dzień (10W zamiast 150W).
3. Oświetlenie wnętrza i bagażnika zmodyfikowałem na LED-owe (w sumie 5W zamiast 25W a dużo jaśniej).
Po tych modyfikacjach nieco spadło zużycie paliwa i średnia roczna to około 7l LPG/100km.
W zimę samochód jeździ tylko na krótkich odcinkach około 4km do pracy w jedną stronę.
Nie doładowuję akumulatora bo nie ma takiej potrzeby.
W nocy auto stoi w nieogrzewanym garażu.
Z ciekawostek:
- sam zamontowałem "oil catch tank" dzięki czemu przepustnica czysta
- założyłem czujniki z przodu i z tyłu
- samochód nigdy nie był w serwisie oprócz napraw z ubezpieczenia sprawcy

Postanowiłem to napisać bo może komuś się przyda.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 10:27
autor: Tomek
Jakbyś mógł, to napisz proszę coś więcej o oil catch tank. Wiem co to, i do czego służy, ale ciekaw jestem jaki model wybrałeś, i jak to jest zamontowane w Linie.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 11:17
autor: emmer
najbardziej mi się spodobał ten kawałek
1. Mam silnik zalany nowoczesnym olejem lekkobieżnym o bardzo małej lepkości w niskich temperaturach. Dzięki temu podczas rozruchu potrzeba znacznie mniej mocy.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 15:43
autor: ED11
Tomek pisze:Jakbyś mógł, to napisz proszę coś więcej o oil catch tank. Wiem co to, i do czego służy, ale ciekaw jestem jaki model wybrałeś, i jak to jest zamontowane w Linie.
Wybrałem model DIY :ink
Użyłem do tego wstępny filtr do wody pitnej taki jak tu:
http://allegro.pl/filtr-do-wody-10-3-4- ... 69360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wywaliłem wkład a zamiast niego założyłem wąż gumowy długi na około 10cm.
Dokupiłem 2 końcówki i 1m węża o średnicy wewnętrznej takiej jak odma.
Wstawiłem wszystko obok obudowy filtra powietrza podłączając w miejscach gdzie była odma.
Przepływ gazów musi być odwrotny niż strzałki na filtrze.
Zimą co 2 miesiące wylewam wodę i budyń olejowy.
Nie mam już falujących obrotów ani budyniu w kolektorze dolotowym.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 15:54
autor: smak56
Myślę, że chociaż jedno :foto uzupełniłoby fajny pomysł i opis.

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 15:56
autor: mwas
smak56 pisze:Myślę, że chociaż jedno :foto uzupełniłoby fajny pomysł i opis.
Otóż to, foto mile widziane a potem proponuję umieścić to w dziale manuali :pivo

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 16:00
autor: will
I nazwa oleju oczywiście :ink

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 17:19
autor: biker-28
ja jeszcze ma fabryczny akumulator i pali jak ta lala

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 17:23
autor: Tomek
ED11 Dzięki :pivo

Re: Akumulator

: 29 sty 2014, 17:26
autor: Rafcio
Ja też mam jeszcze od nowości i czasami już mi wyskakuje błąd air baga ale przebieg mam trochę większy niż Ty no i lina cały czas pod chmurką