Strona 3 z 8
: 01 lis 2010, 20:53
autor: Matko20
bez problemu

: 03 lis 2010, 14:28
autor: porto
Gdyby ktoś miał na stanie opony, lub miał okazyjnie do kupienia 195x65 R15 to także da radę założyć na Linke i jechać zimą. W moim samochodzie ani nie obcierały przy skręcie, ani nie było otarć przy dobijaniu tyłu przy pełnym obciążeniu.
Ja takie nieopacznie nabyłem, zleciłem założenie, i dopiero na drugi dzień się połapałem że te które mam to cosik są większe. (Gdy auto zobaczyłem w dziennym świetle). Jazda na nich to przyjemność. W moim odczuciu znacznie lepiej wybierają nierówności. W ubiegłym roku roku w górach sprawowały się wyśmienicie. Nie pamiętam tylko producenta gum i typu. Na ten rok już założyłem.
: 19 sty 2011, 9:43
autor: Mario
Mam do was pytanie muszę kupić letnie opny teraz mam 195/55/16 można by założyć mniejszy profil(nie będzie obcierało).
A jeśli chodzi o niższy profil to rozumiem że czuć wszystkie dziury w jezdni?
Jakią firmę polecacie?
: 19 sty 2011, 9:52
autor: cichy
Mario pisze:można by założyć mniejszy profil(nie będzie obcierało).
nie będzie Ci obcierać, ja jeżdżę na 15-stkach co do komfortu jazdy, kwestia przyzwyczajenia ( dziury i tp.). Ja na Twoim miejscu na zimę zastosował bym 15-stki a na okres letni 16-stki. według instrukcji morzemy zastosować opony w przedziale:
195/60 R15 88H
185/65 R15 84T- ja takie mam
195/55 R16 87H
205/45 R17 88v
: 19 sty 2011, 10:06
autor: Tomek
A jeśli chodzi o niższy profil to rozumiem że czuć wszystkie dziury w jezdni?
Profil niższy niż 55 to już według mnie przesada, nie dość że dziury, to jeszcze zawieszenie bardziej będzie dostawać po d... , a kwestia komfortu to już jak kto woli.
Ja jak zedrę oponki to na lato zakupię prawdopodobnie Uniroyal RainExpert.
Wiele dobrego o nich słyszałem, więc pora przekonać się na własnej skórze.
link
: 19 sty 2011, 18:47
autor: Rafcio
Tomek pisze:Ja jak zedrę oponki to na lato zakupię prawdopodobnie Uniroyal RainExpert.
Patrzyłem z ciekawości i znalazłem w cenie ok 300zł za szt. oto link
http://www.oponymax.pl/prodszcz.php?id=20887" onclick="window.open(this.href);return false;
: 14 kwie 2011, 12:29
autor: emmer
Tomek, i jak ci się przelatała zima na tych oponkach. bo moje sie powoli kończą i zastanawiam się nad zakupem nowych.
i właśnie przy okazji zapytałem u wulkanizatora o cene, to polcił żeby założyć 205. czyli jaki założyć rozmiar na felgę 16", żeby było w miarę ładne, praktyczne i bezproblemowe?
: 14 kwie 2011, 13:23
autor: Rincewind
Ja mam zimowe 195/50/16 Pirelli Snowsport i ale jeździłem na nich niewiele (ok. 800 km po wawie), więc trudno mi powiedzieć jak zachowywałyby się w różnych warunkach przez całą zimę. Wg mnie są lepsze niż letnie Turanza. Niestety nie są na oddzielnych felgach, więc nie wezmę ich na zlot do testów. Wg mnie profil 50 daje taki sam komfort co 55, bo nie jeżdżę po dziurach tak żeby mi dobijało oponę do felgi. Poza tym 5% przy tej szerokości, to jest 9mm wysokości opony. Dla mnie w tłumieniu dziur niewyczuwalne.
: 14 kwie 2011, 13:49
autor: Tomek
emmer, bardzo pozytywne wrażenia
Oponka o średnicy delikatnie większej, tak że licznik minimalnie przekłamuje.
Ten centymetr więcej na szerokości sprawia że auto poważniej wygląda, i lepiej trzyma w zakrętach.
Największy atut jest taki że 205/55/16 jest bardzo popularnym rozmiarem, i ma normalniejsze ceny w porównaniu do mało spotykanego 195/55/16.
Nie mam tylko pojęcia jak będzie wyglądać 205 na naszych alusach które mają tylko 6 cali szerokości.
Według wszystkich mądrych tabelek na felgę 6 calową można założyć oponę o maksymalnej szerokości 205, ale wydaje mi się że może już być dość balonowato po bokach. Chociaż z drugiej strony będzie też niezła ochrona żeby felg nie pokaleczyć na jakichś krawężnikach.
Coval chyba jeździł zastępczą Liną na takim rozmiarze i oryginalnych alusach, to też pewnie coś dorzuci od siebie.
Ja w każdym razie jak się skończą Turanzy to też pójdę w ten rozmiar w lecie.
: 14 kwie 2011, 13:58
autor: Q
Oponka o średnicy delikatnie większej, tak że licznik minimalnie przekłamuje.
Mi licznik zawsze przekłamuje kilka % z górę (względem np GPS) więc delikatnie większy rozmiar spowoduje zmniejszenie błędu pomiarów

Swoją drogą producenci są zobowiązani przepisami żę licznik nie może pokazywać mniej niż jedzie samochód ale mogą pokazywać do 10% więcej i chętnie z tego korzystają
Jak mi się skończą oponki to choćby ze względów ekonomicznych założę 205/55/16..
: 14 kwie 2011, 14:02
autor: Tomek
Q pisze:Mi licznik zawsze przekłamuje kilka % z górę (względem np GPS) więc delikatnie większy rozmiar spowoduje zmniejszenie błędu pomiarów

Bardzo słuszna uwaga
W pewnym sensie w tym przypadku poprawiamy fabrykę.
: 14 kwie 2011, 14:22
autor: emmer
Tomek, jak już się zdecyduję to podjadę do Marshalla niech podpowiedzą.
: 14 kwie 2011, 16:05
autor: will
Tomek tylko czy te nasze chude nóżki udźwigną większe butki

: 14 kwie 2011, 16:18
autor: Tomek
will pisze:Tomek tylko czy te nasze chude nóżki udźwigną większe butki

Dają radę
Żadnej drastycznej różnicy w "osiągach"

nie zauważyłem.
Spalanie podskoczyło mi na 205 o jakieś 0,4l/100km, ale myślę że to bardziej wina jednak zimowych temperatur.
: 14 kwie 2011, 16:20
autor: jay_21
emmer, ale założenie opony w rozmiarze 205 na felgę 16 cali będzie niezgodne z homologacją naszego samochodu.