Strona 3 z 8
: 08 wrz 2010, 6:16
autor: jay_21
M pisze: ale nie na trasę czy na miasto.
na trasę i miasto to się pasy zapina
will, w Linei chyba nie ma wyciągacza. Wiem, że w GP takie coś jest.
: 08 wrz 2010, 8:16
autor: emmer
z drugiej jednak strony trzeba wziąść pod uwagę, że nie mają wtedy jak zadziałać napinacze pasów. i kolejna rzecz - ciekawe czy poducha się wtedy otworzy. w większości samochodów nie.
: 08 wrz 2010, 9:30
autor: M
czyli co wychodzi na to że sensu brak wyłączać bipper

: 09 wrz 2010, 6:05
autor: jay_21
emmer, poducha kierowcy chyba otwiera się zawsze, choć pewny nie jestem.

: 09 wrz 2010, 10:03
autor: duskap
Poduszki a napinacze pasów a dźwiękadełko niezapiętych pasów to 3 różne niezależne układy.
: 10 wrz 2010, 14:43
autor: Tomek
A więc zrobiłem dzisiaj test bezpiecznikowy.
Bezpiecznik F10 odpowiedzialny za sygnał akustyczny.
No i niestety "sygnał akustyczny" który w swej naiwności wziąłem za biper okazał się klaksonem

: 10 wrz 2010, 15:49
autor: Arek
will pisze:A co do wyciągania bezpieczników to mieliście w swoich autkach taki wyciągacz bo ja nie, a bez tego wyciąga się bardzo niewygodnie.
Jak radzicie sobie z wyjęciem bezpiecznika.
Ja kiedyś próbowałem wyjąć któryś z środka i po pewnym czasie się poddałem. Było to na trasie wieć nie miałem żadnych narzędzi
: 10 wrz 2010, 16:03
autor: Tomek
Ja mam przy sobie zawsze Leathermana, to takie wielofunkcyjne narzędzie.
Przydaje się do wszystkiego, i do bezpieczników też

: 11 wrz 2010, 11:54
autor: jay_21
Tomek, no czyli tak jak pisałem, brzęczyk prawdopodobnie jest zintegrowany z bodycompem.
: 11 wrz 2010, 13:50
autor: rob_ert
Jeśli mogę wtącić swoje trzy grosze, to metoda siłowa, czyli usunięcie bezpiecznika, beepera lub jego wyciszenie rezystorem pociągnie za sobą inne konsekwencje. A mianowicie nie wiem czy zauważyliście, że np tykanie które słychać przy włączonym migaczu pochodzi nie z tykania przekaźnika tylko właśnie z tego samego beepera. Jeśli piszczy beeper pasów to po serii dźwięków następuję chwila przerwy i jeśli w tym czasie pracuje kierunkowskaz to nie słychać jego tykania. Przypuszczam, że podobnie będzie przy innych sygnałach alarmowych z bodycompa.
Tak więc pozostaje tylko dla zawziętych przeciwników piszczenia wyłączenie beepera w ASO.
: 11 wrz 2010, 22:45
autor: jay_21
rob_ert, dobrze to ująłeś i jest dokładnie tak jak piszesz. Ja też właśnie zauważyłem, że przy piknięciu podczas wyświetlania komunikatu z body (np o przekroczeniu prędkości) "cykanie kierunkowskazów" jest przerwane na moment piknięcia ostrzegawczego.
: 12 wrz 2010, 9:00
autor: krakus02
jay_21 pisze:(np o przekroczeniu prędkości) "cykanie kierunkowskazów" jest przerwane na moment piknięcia ostrzegawczego
jay_21, no to musisz z niezłą prędkością wchodzić w zakręty, że otrzymujesz sygnał ostrzegawczy o przekroczeniu prędkości.

No chyba, że sygnał masz ustawiony na 40 km/h

: 12 wrz 2010, 12:00
autor: jay_21
krakus02, nie trzeba w zakręty, wystarczy zmiana pasa na A4

: 12 wrz 2010, 16:05
autor: aixen
Zapominamy o genezie "problemu"... Linea jako "spadkobierca" GP jest w istocie autem "pięciogwiazdkowym". Na tę ocenę Lineii (GP) składają się nie tylko efekty osiągnięte dzięki czynnym zabezpieczeniom (jak poduszki czy pasy) ale również zabezpieczeniom bierny (strefy zgniotu itp.) W tej kategorii znajdują się wszelkiej maści pikacze i beep'ery... Proponuję raczej "polubić się" z tym sygnałem... to dla naszego i naszych Bliskich bezpieczeństwa...
: 12 wrz 2010, 21:10
autor: krakus02
jay_21 pisze:wystarczy zmiana pasa na A4
...a no tak, zapomniałem że przy zmianie pasów też włączamy kierunkowskaz
