Strona 3 z 8
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 12:09
autor: Szczypior
Mam jeszcze dwa pytania.
Jak wygląda sprawa ze zużyciem oleju w tych silnikach? Raczej nie biorą czy może jak np różne benzynowe co biorą i 1l na tysiąc km i ponoć to norma.
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 13:21
autor: smak56
Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
A drugie pytanie?

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 14:21
autor: Szczypior
-
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 14:29
autor: smak56
rustin pisze: 17 lut 2018, 14:21
Widzisz drugie pytanie

chciałem foto bagnetu z zaznaczeniem Maks i minimum, nie dla mnie oczywiście ale ja nie mam jak zrobić bo jeszcze auta nie ma.
Prawdę mówiąc ..... na to nie wpadłem, żeby zrobić zdjęcie bagnetu (po co?)
Jak będziesz miał auto to wyjmiesz i zobaczysz

Znalazłem na alle...
miarka.jpg
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 17:17
autor: Szczypior
Właśnie chodziło o zaznaczenie z bliska na bagnecie gdzie jest min a Maks bo miałem wysłać foto. Trudno, mało ważne.
Czyli 1.3 multijet nie jest jakoś znany z poboru oleju?
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:04
autor: smak56
rustin pisze: 17 lut 2018, 17:17
Właśnie chodziło o zaznaczenie z bliska na bagnecie gdzie jest min a Maks bo miałem wysłać foto.
Na pewno chciałeś o to zapytać?

.
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:08
autor: Szczypior
Napewno ,ponieważ tłumaczyłem telefonicznie ale nie szła komunikacja

Więc pomyślałem o foto bo w instrukcji niema zdjęć miarki.
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:12
autor: karollino
Nie kolego rustin, nie jest to ulubione zajecie silnika 1.3 mj. Ale pamietaj ze kupujesz auto uzywane i tylko od jego wlasciciela zalezy w jakiej kondycji go dostaniesz. Jest nawet swiezo zalozony temat na forum o poborze oleju przez jednostke 1.4 8v gdzie autor opisuje ze wlal ... 6litrow dolewek przez ostatnie 15 000 km (bo ma gdzies wyciek). A powiem Ci ze ten silnik rekordzistom z naszego klubu (do ktorych i ja sie zaliczam) wypijal ok litra na 10 000 km. Coz zatem mam powiedziec o tym silniku? Tyle ze duzo zalezy od stylu jazdy: ja po dwutygodniowym turnee po krajowkach i przejechaniu 2500 km nie musialem nic dolewac. Wrocilem do miasta i znow zaczely sie dolewki w ilosci 100 ml na 1000 km.
Sorry, rozpisalem sie ale widze ze trzeci raz zadajesz pytanie jakby z nadzieja ze ktos z nas Cie zapewni ze ten silnik w Twoim modelu nie pije oleju. Ogolnie, jak juz opisal smak56, tak jest ale pamietaj ze bierzesz uzywke

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:51
autor: smak56
rustin pisze: 17 lut 2018, 20:08
Napewno ,ponieważ tłumaczyłem telefonicznie ale nie szła komunikacja

Więc pomyślałem o foto bo w instrukcji niema zdjęć miarki.
Nie będę ciągnął dalej tego wątku, gdyż ...... musiałbym być niegrzeczny - a nie chcę. Jeżeli kierowca nie wie co znaczy min - max na miarce to ..............

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:54
autor: Szczypior
Nie pytam o konkretny model tylko o silnik 1.3
Co do bagnetu , nie ma sensu brnąć.
Auto będzie u mnie w poniedziałek po południu to zobaczymy co i jak z nim.
Czy w tym silniku jest problem z odmą jak w 1.4 ? Robię już listę co w nim wyczyścić , sprawdzić

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 20:58
autor: smak56
Już Tobie ktoś wcześniej odpisał na temat odmy w multijecie!
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 21:31
autor: Szczypior
Przejrzałem wszystko i mnie chyba jakaś ślepota ogarnęła

było o egr ale nie widzę nic o odmie.
Nie mogę się dopatrzeć z czego zrobiłeś osłony łożysk amortyzatora, z dętki chyba tak opalarką by nie wyprofilował ? z tego co widzę , nie można ich kupić.
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 21:48
autor: Fiacik
smak56 pisze: 17 lut 2018, 13:21
Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
A u mnie ze zużyciem oleju jest tak :
Kupując nowe auto ,kupiłem też butelkę 1 litr Seleni WR 5W30 . Auto ma od tego czasu przejechane 73.000 km a oleju
w tej butelce pozostało jeszcze 0,1 litra . Przez ten okres wymieniłem olej 3 razy tzn. po ok.16.000km ,potem przy około 36000km
i ostatnia wymiana przy 57.000km ,pomału myślę o kolejnej , ale to tak gdzieś przy 78000km .
Łatwo więc policzyć zużycie np. na 10.000km
Oczywiście zalane jest na max ,a przez ostatnie 2 tygodnie zaliczyłem trasę 1600km i nic nie ubyło .
Stefan - zauważyłem , że jeździsz na 5WR40 , a to ciekawe bo u mnie jest 5WR30 .

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 21:57
autor: smak56
Fiacik pisze: 17 lut 2018, 21:48Stefan - zauważyłem , że jeździsz na 5WR40 , a to ciekawe bo u mnie jest 5WR30 .

Adam, silnik mamy o tej samej pojemności (1.3 multijet) a jak widziałeś na zlocie - różnią się. Z pewnością nie tylko wyglądem. Mój kod silnika to
199 A3.000. Mam inna moc, nie mam dwumasy, filtra cząstek i mam tylko Euro 4. U Ciebie jest więcej faz rozrządu itd. Może być, że to wszystko wpływa na zużycie oleju. Selenia WR 5W40 jest katalogowo zalecana do mojego motoru i tego się trzymam.
(Zobaczymy jak dojedziesz do 200

)
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
: 17 lut 2018, 22:47
autor: Fiacik
Stefan - pewne różnice są - napewno DPF tu coś ma do tego .Twój olej jest nieco gęstszy .Co do przebiegu to nawet nie myślę
o 200.000 km . Max to do końca roku i zmiana na nowy , właściwie to już szukam od paru miesięcy , ale problem jest złożony bo :
- nikt mi nie zapłaci za tak super utrzymane i doposażone auto ( ceny jakie mi proponowano na przełomie roku / 24.000zł/
mnie absolutnie nie zadowalają )
- Linea z dieslem jest autem niszowym i mało kto jej szuka , a jak już usłyszy o DPF to można tłumaczyć przez dobę , a i tak
klient będzie odporny na wiedzę.
- nie chwaląc jednak swojego auta uważam , że akurat Linea z dieslem jak się weźmie pod uwagę wszystko za i przeciw
wydaje się łakomym kąskiem tym bardziej , że właściwie tych ,,przeciw" to nie ma .Jest wygodna ,wystarczająco
dynamiczna , tania w eksploatacji i bezawaryjna .Czy za niecałe 50.000zł można mieć coś lepszego - w/g mnie nie .
- od mniej więcej roku panuje w Polsce pogląd , że diesle nie będą wpuszczane do miast itp.( gdzieś to przyszło z zachodu )
ale klient oczywiście tylko o tym słyszał .Prawda jest jednak taka że dotyczyć to ma tylko diesli poniżej EURO 4 ( propozycja
dopiero się rodzi gdzieś we Francji ). Ja mam EURO 5 i to jest znacznie mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż Linea 1,4 benzyna .
Podobno Niemcy przy wymianie diesla na benzynę dopłacają coś extra , ale to tylko podobno .
Tak czy inaczej jestem zwolennikiem wymiany auta po ok. max 80.000 - 90.000 km dla mnie jest to bariera po której pomału trzeba w auto zacząć inwestować .