Strona 3 z 4

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 13 mar 2020, 19:54
autor: skory85
Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 10:24
autor: lepio
skory85 pisze: 13 mar 2020, 19:54 Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
A ile pompujesz te 205/55/16 one są większe niż w instrukcji dla felg 16 niż instrukcja zaleca a ja też takie mam i nie wiem czy więcej dobijać..

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 10:37
autor: lepio
Wychodzi na to że, Linea to jest auto do spokojnej jazdy na krajowe 90 max 110 tam gdzie można. Opony coś poprawiają ale konfiguracja jest taka, że raczej się trzeba przyzwyczaić do tego co jest. Buja przodem przy bocznym wietrze, bo taka jest konstrukcja auta i wpływają na to łącznie różne czynniki.

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 11:16
autor: skory85
Lato przód 2.2 tyl 2 atm.

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 15:42
autor: Tomek
Ksuchy pisze: 31 lip 2020, 14:36 jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150.
Bohater :) :zlośnik

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 16:08
autor: lepio
To jak napisać że maluchem jeżdżę 130 po krajowce i da się no da się ;p
A jakie wrażenia XD

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 16:23
autor: Phenix
Zapomniałeś dodać " i nie narzekam " .

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 19:01
autor: michalexc
Ksuchy pisze: 31 lip 2020, 14:36 Ja mam 1.6 M-Jet jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150. Nic sie złego nie dzieje, nie straszy nic, elegancko się prowadzi. Z tym że mam twarde zawieszenie (wersja limitowana Emotion) i szerokie nisko profilowe opony.
A co ma emotion do twardego zawieszenia?

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 19:16
autor: adamson
Raczej nic :devil

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 31 lip 2020, 22:35
autor: mwas
Ksuchy, to był "standard" :lacha Genralnie każda Linea od wersji Dynamic, wypuszczana na nasz rynek miała taki zapis: obniżone zawieszenie :lacha I owszem - w ePER też można wybrać części do wersji z "obniżonym zawieszeniem" :ink Prawda jest taka, że im starsze auto, tym gorzej trzyma się drogi w wyniku zużycia elementów zawieszenia :ink Być może masz jeszcze dość "świeżą" sztukę, która nie przejechała jeszcze tych tysięcy kilometrów i Twoje auto jest nadal dość sztywne :ink Ja u siebie np. zauważam, że to co mam teraz to już nie to samo, co było kiedyś :ink Musiałbym powymieniać w zawieszaniu co nieco, aby sztywność auta wróciła do tego sprzed lat :ink A auto trzymało się drogi bezbłędnie - niemalże jak gokart :luzak No ale niestety, lata robią swoje a po tym czasie rachunek opłacalności wymiany poszczególnych elementów również daje do myślenia :ink Dlatego starsze i mocniej wyjeżdżone egzemplarze trzeba traktować jak "dziadkowozy" które niestety mogą przejawiać tendencję do pewnych zachowań na drodze, wśród których jest również kwestia ściągania przy "podmuchach bocznych" itp :ink

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 01 sie 2020, 0:41
autor: Phenix
@mwas zgodzę się z Tobą w 100% u mnie też na początku było sztywno i auto trzymało się drogi jak przyklejone. Teraz jest inaczej ale za jakiś czas zmieniam amory i cały osprzęt poduszki łożyska itd i zobaczę czy to pomoże.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 01 sie 2020, 6:41
autor: helletic
Ksuchy, niżej ode mnie nie masz :zlośnik

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 02 sie 2020, 9:12
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Tjet i 1.6 mają niższe zawieszenie bez względu na wersję.

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 09 sie 2020, 21:12
autor: THOR1
To by się zgadzało jak się przesiadam z 1.3D(dynamic) do 1.6D(emotion) to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

: 09 sie 2020, 21:44
autor: smak56
THOR1 pisze: 09 sie 2020, 21:12 .... to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.
Jakie hamulce ma z tyłu? :pomysli
P.s.
Edit; nie odpowiedziałeś więc poszukałem.
Hamulce: 1.6 mj
Rodzaj hamulców (przód) - tarczowe wentylowane
Rodzaj hamulców (tył) - tarczowe
Grubość tarcz hamulcowych (przód) - 22 mm
Grubość tarcz hamulcowych (tył) - 10 mm
Średnica tarcz hamulcowych (przód) - 284 mm
Średnica tarcz hamulcowych (tył) - 251 mm

Dla porównania 1.3 mj
Przód wentylowane - 257,5 mm
Tył bębnowe.
Ot i stąd ta różnica.