Strona 3 z 6

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 15:35
autor: helletic
Jeszcze jedna rada, jak będziesz majstrował kluczykiem w zamku, to opukuj drzwi w miejscu gdzie po drugiej stronie jest klamka wewnętrzna drzwi. Być może jakieś cięgno coś blokuje. Ja tak się załatwiłem wygłuszając auto, tylko efekt był odwrotny - nie mogłem zamknąć auta :zlośnik

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 15:39
autor: Tomek
Arek czy kluczyk w bębenku zamka Ci się w ogóle przekręca?
Nie ma opcji żeby nie otworzyć z kluczyka, bo to czysta mechanika, i brak prądu nie ma tu nic do rzeczy.
Nie słyszałem też o alarmach mających takie czarodziejskie blokady.
W Fordach stosują podwójne ryglowanie, ale w naszych Fiatach tego nie ma na pewno.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 15:40
autor: smak56
Arek; czy naciśnięcie pilota powoduje jakiś dźwięk przy zamkach, czy jest kompletne echo? Czy po włożeniu kluczyka do zamka masz możliwość jakiegoś ruchu? I na koniec; czy kluczyk wchodzi "do końca"? Może jest wykrzywiony?. (Moja córka tak miała i nie mogła otworzyć ani odpalić Peugeota).

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 15:52
autor: Arek
Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
Obawiam się tylko że jak mi się nie uda to zostaje tylko laweta.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:07
autor: helletic
W razie W, można jeszcze zawołać speca od otwierania aut, gdy się np. kluczyki zatrzaśnie w aucie. A próbowałeś energicznie obracać kluczykiem w zamku w obie strony, raz za razem?

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:10
autor: smak56
Arek pisze: Obawiam się tylko że jak mi się nie uda to zostaje tylko laweta.
Jeżeli się nie boisz - sposób otwarcia drzwi masz na PW. Mi się udało.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:18
autor: krakus02
A nie zmieniałeś ostatnio kluczyka? Podobno są też kluczyki "matki", które mogą namieszać coś w kodowaniu jeżeli nie stosuje się do procedur.
...a może trop z rozładowanym akumulatorem to dobry trop. W przypadku całkowitego braku zasilania mamy tylko mechanikę, ale w przypadku, kiedy mamy zasilanie, które jest niewystarczające do otwarcia wówczas powoduje blokowanie mechaniki...

Sent from my WP using Tapatalk

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:24
autor: Arek
Smak - dzięki na pewno spróbuję.
Krakus też próbowałem iść tym tropem ale wszyscy twierdzą że pomimo braku zasilania , kluczykiem powinienem otworzyć.
Czyli uważacie że nie ma to nic wspólnego z fiat code, pomimo tego że przez kilka dni ta kontrolka się zapalała?

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:25
autor: smak56
Arek pisze: Czyli uważacie że nie ma to nic wspólnego z fiat code, pomimo tego że przez kilka dni ta kontrolka się zapalała?
Dokładnie tak.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:28
autor: helletic
Fiat Code nie ma z tym nic wspólnego.
Elektryka nie ma z tym nic wspólnego.
Pomyślcie - przy pełnym naładowaniu akumulatora, kręcimy kluczykiem i zamki działają. To jak słabe napięcie ma powodować blokadę zamków? Siłownik to takie ustrojstwo, które ma ograniczoną siłę, nawet przy pełnej mocy aku, gdy chcemy działać na przekór siłownikowi - z pilota zamykasz, a chcesz otworzyć w tym samym momencie kluczykiem - kluczyk wygra.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:36
autor: smak56
Wcześniej już cytowałem instrukcję. Fiat Code jest od unieruchomienia silnika a nie od otwierania drzwi!
Pogłębiona informacja o Fiat Code:
"W celu zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą wyposażono go w elektroniczną blokadę uruchomienia silnika FIAT CODE. Blokada włącza się samoczynnie w momencie wyjęcia kluczyka z wyłącznika zapłonu. Rozmieszczenie elementów elektronicznej blokady uruchomienia silnika w samochodzie przedstawiono na rysunku 1.8. Centralka elektronicznej blokady silnika FIAT CODE jest zasilana z akumulatora poprzez bezpiecznik 20 A znajdujący się w przedziale silnika, oraz wyłącznik zapłonu (styki „15/54″) zabezpieczony bezpiecznikiem 7,5 A umieszczonym w skrzynce bezpieczników. Dwoma przewodami jest połączona z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem i zapłonem. Centralka elektronicznej blokady uruchomienia silnika oraz elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem są połączone również z gniazdem diagnostycznym i z lampką kontrolną FIAT CODE umieszczoną w zestawie wskaźników"

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:37
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Arek pisze:Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
I w drzwiach i w bagażniku się przekręca?.
Alarm milczy, centralny milczy, kluczyk nie działa, może była próba włamania?

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:45
autor: Arek
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
Arek pisze:Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
I w drzwiach i w bagażniku się przekręca?.
Alarm milczy, centralny milczy, kluczyk nie działa, może była próba włamania?
Dokładnie tak jak piszesz.
Włamania nie było , auto stoi w garażu

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 16:50
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Tak jakbyś miał kluczyk od innego auta, nie masz jeszcze jakiś Fiatów w domu?
Napsikaj do zamka wd40 albo odmrażacza do zamków. Kręć i jednocześnie ciągnij za klamkę, uderz piąchą w okolicach zamka bo może coś nie zaskakuje.

Re: Fiat code

: 29 gru 2013, 17:01
autor: Arek
Wrócę z pracy to będę próbować wszystkich metod, ale to już po 22.00
Napiszę jutro co z tego wyszło.
Dzięki za porady, gdyby jeszcze komuś coś przyszło do głowy to dzięki za info.