Nie zawracaj głowy jakimiś starociami-ten link nic mi nie daje-jest to raczej reklama z przed lat.Pozdrawiam.
: 21 lut 2012, 13:16
autor: darcyn
przepraszam
Siłownik zamiast podpórki
: 21 lut 2012, 13:28
autor: stanley750
OK. Koncepcja już jest,siłownik zamówiony,czekam na dostawę.Pozdrawiam.
: 21 lut 2012, 19:58
autor: krakus02
trochę temat poszedł dwudrożnie: siłownik do maski i siłownik do klapy bagażnika. Czekam na realizację pomysłu stanley750.
A w temacie klapy bagażnika to raczej ciężko będzie zastosować sprężynę na istniejące siłowniki, ponieważ pomierzyłem ile powinna wynosić długość sprężyny napiętej i wynosi około 15mm. W hatchbackach jest łatwiej, ponieważ długości siłowników są większe i jest możliwość zastosowania standardowych sprężyn. W naszym przypadku, ze względu na małe wymiary siłownika zakres pracy sprężyny jest niewielki. Całkowita przestrzeń pracy wynosi od 15mm do 105mm, ale myślę, że wystarczyłoby 15-60 (trzeba byłoby porobić próby, od którego momentu podnosi się samoistnie klapa i jaka jest siła zastosowanej sprężyny). Niestety mała wymagana długość sprężyny ściśniętej powoduje, że grubość drutu jest w granicach 2-2,5mm i w stanie swobodnym sprężyna ma trochę powyżej 30mm, co myślę, że jest zdecydowanie za mało do otwarcia klapy.
A może udałoby się wymienić te siłowniki na takie ze sprężyną wewnętrzną (które same po otwarciu zamka, podnosiłyby klapę). Są one zazwyczaj trochę grubsze, ale mamy tam jeszcze trochę miejsca do zawiasów. Obecnie grubość siłownika to fi 19, a maksymalnie może być około fi 28. Will, Ty chyba wymieniałeś ten siłownik? Masz może jego dane? Może coś uda się znaleźć?
: 21 lut 2012, 20:01
autor: jay_21
2 sprężyny gazowe o sile 100 N wystarczą w zupełności. Ja powiedziałbym, że nawet 70-ki podejdą a tak poza tym to tu macie wzoru jak policzyć siłę potrzebną dla siłownika: http://www.springmasters.pl/kalkulacja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
: 21 lut 2012, 20:06
autor: krakus02
jay_21, dzięki
: 21 lut 2012, 20:27
autor: will
Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika. Siłownik w masce jest łatwiej zrobić tam podnosisz lekko do góry i już.
: 21 lut 2012, 20:34
autor: cichy
coś mi się wydaje że w Dacii Logan są sprężyny w kalpie, jutro podejdę do Jolany to zrobię fotkę, to rozwiązanie ze sprężynami bardziej mi się podoba.
Do krakusa02
: 21 lut 2012, 21:23
autor: stanley750
Krakus siłownik/i/ do klapy Lineii to taka robota dla majsterkowicza.Moja Linea to już 8-me moje auto i dużo się dawniej w PRL narobiłem-jak się to uda to będą fotki.Kłopot trochę jest z mocowaniem do samej klapy,ale dziś powstał pomysł i czekam tylko na siłownik.
Co do sprężyn przy bagażniku to nie radzę,po pewnym czasie narobi się bigos z dwudzwigniowymi zawiasami.Siłowniki mają tyko pomagać przy otwieraniu/delikatnym/i zamykaniu.Automatyczne otwieranie i zamykanie polega na pracy siłowników elektrycznych ze sterowaniem pilotem,sprężyn nie polecam.Krakusik !!!Ja jestem w Krakowie często-rodzinka,a tak ogólnie z Podkarpackiego djabli mnie wysłali do Ś-cia.Pozdrawiam.
: 21 lut 2012, 22:06
autor: Tomek
Tylną klapę też zostawił bym w spokoju. Zawiasy są dość słabe, zaraz dostaną luzów, i zacznie się wycieranie lakieru na klapie.
Czekam na opracowanie siłownika do przedniej maski
: 21 lut 2012, 23:31
autor: krakus02
will pisze:Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika.
Pooglądałem sobie jeszcze zawiasy klapy bagażnika i to może być prawda, że mocniejsze siłowniki mogą nie zainicjować otwierania... trzeba podnieć najpierw klapę do góry
: 23 lut 2012, 17:22
autor: will
Żeby zainicjować otwarcie trzeba by wstawić w zawias sprężynę ramieniową środkowa ale z zagięciami
: 23 lut 2012, 20:09
autor: chromek
will pisze:Żeby zainicjować otwarcie trzeba by wstawić w zawias sprężynę ramieniową środkowa ale z zagięciami
Hmm... A ja myślę, że można by spróbować zrobić coś w stylu zawiasów z audi a6, które montują np. do passata
[youtube][/youtube]
Kwestia otwarta, to dobrać sprężynę i wyznaczyć miejsca mocowania "uszu" do sprężynki...
: 24 lut 2012, 9:13
autor: emmer
chromek, coś mi się wydaje że takie otwarcie klapy w naszych samochodach wykończyłoby zawiasy