Strona 3 z 6

: 12 wrz 2011, 13:05
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Nawiew na szyby kierujemy dopiero gdy szyby zaczynają parować. Gdy jest zimno wystarczy ciepłe powietrze. Gdy już włączymy klime, to temp nawiewu jest obojętna.

: 12 wrz 2011, 13:19
autor: buhert
Czyli tak jak myślałem(i zaobserwowałem) że musi być klima bo wtedy szybko schodzi para a sam nawiew nie...

a co w zimie przy mrozach(?)

Bo słyszałem że poniżej -6 się klimy nie używa - prawda to(?)

: 12 wrz 2011, 13:21
autor: emmer
się nie używa bo sie nie załączy - taka technika :). ale przy takich mrozach jak podajesz to raczej zerowe szanse na zaparowanie. także tylko grzejemy :)

: 12 wrz 2011, 13:22
autor: Tomek
buhert, w zimie klima sama z siebie się po prostu nie włączy, nawet mimo tego że kontrolka będzie się świecić. Ale nie wiem od jakiej temperatury w dół.

: 12 wrz 2011, 13:25
autor: AKI
Do powyższych czynności o których pisali wyżej koledzy dodałbym jeszcze, wyczyszczenie odpływu wody i wilgoci z podszybia zewnętrznego, znajduje się on po lewej stronie w komorze silnika za zbiornikiem płynu do wspomagania sprzęgła, jest to kawałek płaskiego węża gumowego, w moim przypadku było tam pełno zgniłych liści i różnej maści odpadów które skutecznie zapchały odpływ wody, w konsekwencji tego mogło dochodzić do przedostawania się większej wilgoci do wnętrza pojazdu i parowania szyb.
Na zdjęciach poniżej zaznaczyłem na czerwono ów odpływ.
Obrazek
foto1

Obrazek
foto2

: 12 wrz 2011, 13:27
autor: emmer
a to nie jest zbiornik do wspomagania? sprzegło chodzi chyba na hamulcowym!?

: 12 wrz 2011, 13:31
autor: Tomek
emmer pisze:a to nie jest zbiornik do wspomagania?
Tak. Ale to w tym temacie mało ważne.
A zwrócenie uwagi na ten odpływ może być cenną wskazówką :)

: 12 wrz 2011, 13:41
autor: AKI
W moim przypadku, wymiana filtra i wyczyszczenie tego odpływu pomogło zlikwidować efekt parowania szyb.

emmer pisze:a to nie jest zbiornik do wspomagania? sprzegło chodzi chyba na hamulcowym!?
PS. opis zbiorniczka wzięty z instrukcji str.184 rys.1

: 12 wrz 2011, 17:42
autor: Rafcio
AKI, te odpływy są dwa - popatrz trochę w prawo pod maską i zobaczysz drugi :)

: 12 wrz 2011, 22:02
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jeden leje na kompresor klimy, a drugi na pompę ABS. :brawo dla FIAT.

: 12 wrz 2011, 22:05
autor: Tomek
Coval pisze:Jeden leje na kompresor klimy, a drugi na pompę ABS. :brawo dla FIAT.
Może coś pomyślimy żeby poprawić fabrykę...
Jakieś przedłużki, rynienki czy coś...

: 12 wrz 2011, 23:42
autor: WoReK
Dzisiaj zauważyłem pewną przypadłość którą wspomnieliście wcześniej szyba zaparowała to cyk klima jednakże jak się szyba schłodziła za bardzo to zaczełą zachodzić ale jakimś nalotem to wtedy klima off ogrzewanie on na szybe i znikło przyznam że mam golfa starego i nigdy nie widziałem takiego problemu może dlatego że nie jest w pełni szczelny :)

: 12 wrz 2011, 23:49
autor: buhert
WoReK pisze:mam golfa starego
współczuje
WoReK pisze:cyk klima jednakże jak się szyba schłodziła za bardzo to zaczełą zachodzić ale jakimś nalotem to wtedy klima off
bo jak dasz klimę na max zimna to czasem zdarza się tak że szyba zaczyna "przymarzać" - też to mam - zbyt zimne powietrze wieje na szybę i takie coś się pojawia - śmieszne to jest jak szyby zaczynają "przymarzać" :zlośnik

: 12 wrz 2011, 23:58
autor: WoReK
Powiem Ci że wcale nie ma aż tak źle z tym golfem a do tego ma klime :) fakt faktem że rdza oraz szpahla po czasie wychodzi oczywiście nie bity nie robiony jak go brałem ale zchodze z tematu faktyczne śmieszne że szyba przymarza i właśnie tak to wyglądało :)

: 13 wrz 2011, 6:50
autor: Tomek
WoReK pisze: faktyczne śmieszne że szyba przymarza i właśnie tak to wyglądało :)
Też mi się zdarzyło w deszczowy dzień.
Od tej pory nie puszczam klimy w takich warunkach na szybę.