Strona 3 z 3
: 05 lut 2011, 11:42
autor: duskap
mireks, przecież skoro skrzywiło zawory (pisałem wcześniej) to wiadome, że musiał się rozrząd przestawić. Temperatura osiągnęła poziom max w kilka chwil (100 metrów wcześniej stał na światłach i wszystko było w normie).
PS>Tak jeszcze nawiasem mówiąc bo zapomniałem napisać. ASSISTANCE od Fiata, które przyjechało uruchomiło silnik (temp była ponad połowę a po 2 sekundach na max i komunikat wyłącz silnik) i wtedy nagle silnik zgasł. Zapomniałem o tym "szczególe" napisać.
: 05 lut 2011, 13:38
autor: mireks
duskap pisze:mireks, przecież skoro skrzywiło zawory (pisałem wcześniej) to wiadome, że musiał się rozrząd przestawić. Temperatura osiągnęła poziom max w kilka chwil (100 metrów wcześniej stał na światłach i wszystko było w normie).
Mnie w tym wszystkim ostatecznie interesowało to, jak jest napędzana pompa wodna w tym multijecie. I to była istota mojego posta, do którego nawiązałem następnie kolejną wiadomość o tym "co by było gdyby pompa była napędzana tak albo tak". Dwa moje poprzednie posty koncentrowały się wokół uszkodzonej pompy wodnej. A Twoja odpowiedź dotyczy uszkodzeń zaworów więc trochę odszedłeś od interesującego mnie tematu.
Wszystkie moje wiadomości w tym wątku układaja się w logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy pod jednym warunkiem: że nie są wyrwane jako pojedyncze z wątku i zazębiają się chronologicznie z Twoimi kolejnymi relacjami z awarii

: 05 lut 2011, 17:30
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Powinni zastosować wałek królewski, no ale przy takiej masówce można sobie pomarzyć.
: 05 lut 2011, 20:26
autor: duskap
mireks, owszem lecz gdy rozwaliło zawory to zawsze rozrząd musiał się wtedy przestawić a skoro uszkodziła go pompa wody tzn, że napędza ją pasek rozrządu

: 06 lut 2011, 10:13
autor: jay_21
Z tego co wiem, takie przegrzanie diesla może oznaczać koniec jego żywota. Te silniki są bardzo czułe na to... i przegrzanie może oznaczać dopiero początek kłopotów.
: 06 lut 2011, 13:39
autor: duskap
jay_21, ale silnik nie został przegrzany. Tylko chłodzenia wodą nie miał i od razu został zgaszony. Silnik się przegrzewa gdy olej osiągnie krytyczną wartość chyba 140 stopni a przecież olej wolniej się nagrzewa i cały czas krążył w silniku smarując i chłodząc go. To jedynie woda na chwilę osiągnęła max temp. Nie powinien mieć problemów w związku z tą awarią ale pożyjemy zobaczymy.
: 06 lut 2011, 14:46
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jeśli mu głowicy nie pokrzywiło to powinno być w porządku. A skoro majstrowali przy zaworach to musieli/powinni to sprawdzić.
: 06 lut 2011, 15:59
autor: duskap
Coval, sprawdzili głowicę i nic jej nie jest. Sprawdzili też wszystko i mówią, że przegrzania nie było.
: 07 lut 2011, 8:42
autor: emmer
duskap pisze:PS>Tak jeszcze nawiasem mówiąc bo zapomniałem napisać. ASSISTANCE od Fiata, które przyjechało uruchomiło silnik (temp była ponad połowę a po 2 sekundach na max i komunikat wyłącz silnik) i wtedy nagle silnik zgasł. Zapomniałem o tym "szczególe" napisać.
to też mądrze. przyjechał pan józek i chciał sprawdzić. ten moment mógł mu rozpi...yć cały silnik.