Strona 3 z 5

: 01 gru 2010, 13:07
autor: sebastianc78
Coval pisze:Sprawdziłem miernikiem. Akumulator po nocy i połowie dnia ma 12,6V
Coval dzisiaj czytałem w Motorze że aku jak ma 12,6V to już jest stosunkowo mocno rozładowany, niestety nie mam tej gazety teraz koło siebie dlatego nie podam szczegółów.

: 01 gru 2010, 18:21
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
sebastianc78 pisze:Coval dzisiaj czytałem w Motorze że aku jak ma 12,6V to już jest stosunkowo mocno rozładowany, niestety nie mam tej gazety teraz koło siebie dlatego nie podam szczegółów.
A piszą jakie napięcie powinien mieć?

: 01 gru 2010, 20:15
autor: Rafcio
sebastian78 coś Ci się chyba pomyliło :ink
Coval, tutaj masz, wyciołem Ci z gazety Motor

: 01 gru 2010, 20:24
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
rafcio082 pisze:Coval, tutaj masz, wyciołem Ci z gazety Motor
Dzięki rafcio082
sebastianc78 nie strasz.

Ja znalazłem takie informacje:

"Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V
* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V
* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
* W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V"

: 03 gru 2010, 9:31
autor: sebastianc78
Sory chłopaki w gazecie pisało że 12,2V to już mało a 12,6V lub więcej po nocy jest ok.

dla mnie :red

: 13 gru 2010, 13:01
autor: cichy
dzisiaj sprawdziłem sobie akumulator urządzeniem do pomiaru , trzy razy sprawdzałem i za każdy razem pokazywało że mam padnięty na dobre akumulator, żadne podładowanie nic nie da, akumulator nie ma siły rozruchowej nie dało się za nic zmierzyć , 3 lata nieuważacie że to trochę mało jak na żywotność akumulatora :zły nowy 50 koszt 300 zł. w Fiacie 319 zł. ale im to ja nieprędko dam zarobić

: 13 gru 2010, 13:38
autor: Tomek
pawe1_c, A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
Jeżeli aku działa to ja bym bardziej obstawił pad tego "urządzenia" pomiarowego.
Trzy lata to krótko, ale dużo zależy od tego jak się używa auta.
Ja gdy kiedyś jeździłem na TAXI to akumulatory musiałem wymieniać co rok.

: 13 gru 2010, 13:42
autor: emmer
wydaje mi sie że 3 lata to wiek graniczny na ta chwile produkowanych akumulatorów. czym mierzyłeś i dlaczego twierdzisz ze ładowanie nic nie da. teoretycznie akumulator rozładowany do "dna" juz nie da dalej rady ale mozesz sprobować ŁADOWAĆ GO NISKIM NAPIĘCIEM PRZEZ DŁUŻSZY CZAS. MOZE SIE PODNIESIE

sorki za duze

: 13 gru 2010, 13:50
autor: kazgas
Ja swój sprawdzałem przez pomiar napięcia.
Było 12,2V rano przed odpaleniem.
Podłączyłem prostownik i po ok . 6 godz. ładowania na drugi dzień było 12,65V.
Najlepiej sprawdzać gęstość elektrolitu aerometrem tylko że przy tych bezobsługowych jest trochę kłopot z tymi korkami.
Gęstość elektrolitu powinna być 1,28 przy pełnym naładowaniu.

: 13 gru 2010, 15:08
autor: cichy
Tomek pisze: A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
odpalić odpali, ale jak mamy minusową temperaturę, około 5 min. włączone światła czy radyjko grające o odpaleniu mogę zapomnieć, więc zimową porą na wyłączonym silniku nic nie włączam

: 13 gru 2010, 16:27
autor: Tomek
pawe1_c pisze:
Tomek pisze: A czy Twój akumulator kręci i odpala auto (bo tego nie napisałeś)?
odpalić odpali, ale jak mamy minusową temperaturę, około 5 min. włączone światła czy radyjko grające o odpaleniu mogę zapomnieć, więc zimową porą na wyłączonym silniku nic nie włączam
W takim razie uzupełnij elektrolit, podładuj go malutkim prądem, i zobacz jak się wtedy będzie zachowywał.
Pieniądze na nowy aku zawsze zdążysz wydać.

: 13 gru 2010, 16:30
autor: cichy
Tomek pisze:uzupełnij elektrolit
jest odpowiednia ilość :smutny już się pogodziłem z myślą zakupu nowego

: 13 gru 2010, 16:48
autor: Tomek
pawe1_c pisze:
jest odpowiednia ilość :smutny już się pogodziłem z myślą zakupu nowego
Upss.. to faktycznie chyba pora na nowy.
Myślałem że może mało elektrolitu i dlatego takie objawy.

: 13 gru 2010, 20:15
autor: duskap
pawe1_c pisze:dzisiaj sprawdziłem sobie akumulator urządzeniem do pomiaru , trzy razy sprawdzałem i za każdy razem pokazywało że mam padnięty na dobre akumulator, żadne podładowanie nic nie da, akumulator nie ma siły rozruchowej nie dało się za nic zmierzyć , 3 lata nieuważacie że to trochę mało jak na żywotność akumulatora :zły nowy 50 koszt 300 zł. w Fiacie 319 zł. ale im to ja nieprędko dam zarobić
U mnie aku wytrzymał rok. WYmienili na nowy na gwarancji :)

: 13 gru 2010, 20:40
autor: cichy
duskap pisze:WYmienili na nowy na gwarancji :)
ja już takiego szczęścia nie mam, gwarancja mechaniczna u mnie to już historia