Właśnie na skrzypienie starej szafy potrzebne jest smarowanie. Chciałem pomóc.drmaciek pisze:Czytam kolego, czytam, chciałem się tylko upewnić i wywołać temat na nowo, bo może wyszły jakieś nowe fakty.will pisze:Nasmaruj tłoki po których chodzą bałwanki jakim kolwiek smarem i przejedź po dziurach, i czytaj forum tam wszystko już opisane.
Smar na tłokach to chyba miał pomagać na stukanie/klepanie a nie skrzypienie starej szafy. Czytaj uważniej moje posty ;P
Stuki w tylnym zawieszeniu
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
I tyle dało mi czytanie wątku, jedni mówią tak (patrz cytat u góry), a inni mają swoje odmienne teorie (patrz cytat na dole)rafcio082 pisze:Skrzypienie to raczej będzie wina tuleji belki tylnej i możesz mieć ich do wymiany lub przesmarowania
Bałwanki raczej nie skrzypią, a stukają, a amorów się nie smaruje

duskap pisze:Will ma całkowicie racje. Smar jest na stuki (wycisza i tłumi uderzenia bałwanków) a przede wszystkim na skrzypienie.
1.4 T-Jet Dynamic
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Od czytania samochód się nie naprawi. Przesmarowanie bałwanków zajmuje dosłownie 20 minut łącznie z wyjęciem, schowaniem podnośnika i umyciem rąk. Nawet kół nie trzeba odkręcać. Smarujesz bałwanek z góry i z dołu oraz pręt amortyzatora po którym się przesuwa. Jak nic nie da to wiesz że masz tuleje do wymiany i grzejesz do ASO.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Chyba nie przeczytałeś DOKŁADNIE tego co napisałem ja i rafcio082. On napisał, że tuleje będziesz miał do wymiany lub SMAROWANIA. A ja napisałem, że smarowanie jest pierwszym co pomaga na skrzypienie. Oczywiście możesz mieć wadliwą tuleję belki tylniej (tak jak u mnie było w aucie) ale w znacznej większości przypadków woda po prostu wypłukała smar i wystarczy przesmarować i spokój.drmaciek pisze:I tyle dało mi czytanie wątku, jedni mówią tak (patrz cytat u góry), a inni mają swoje odmienne teorie (patrz cytat na dole)rafcio082 pisze:Skrzypienie to raczej będzie wina tuleji belki tylnej i możesz mieć ich do wymiany lub przesmarowania
Bałwanki raczej nie skrzypią, a stukają, a amorów się nie smaruje
duskap pisze:Will ma całkowicie racje. Smar jest na stuki (wycisza i tłumi uderzenia bałwanków) a przede wszystkim na skrzypienie.
Stuki to bałwanki, skrzypienie to tuleje. Jedno i drugie pierw smarujemy a dopiero potem wymieniamy.
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Po co wymieniać wystarczy nasmarować i zobaczyc co się dzieje, przecież stukanie bałwanków nie wpływa na bezpieczeństwo, a wymiana to tylko koszty ( chyba że samochód jest na gwarancji)Wysłany: Dzisiaj 12:18
Kto załatwił sprawe z skrzypieniem poza gwarancją w serwisie , orientuje sie może ktos ile kosztuje ta cała wymiana bałwanków
Kazek
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
A więc tak po interwencji na zieloną linię Fiata dzisiaj wymienili mi z tyłu:
Amortyzatory 2szt
mocowania amortyzatorów 2szt
osłony z odbojami 2szt
i wszelkie stuki ustały, ale to chyba zasługa bałwanków o barwie żółtej (bo są miękciejsze) a nie ciemno-rdzawej jak miałem przedtem
Na starych odbojach po użyciu smaru było tak syfu że szok
, a i tak nic to za bardzo nie dawało
Tak to teraz wygląda
Amortyzatory 2szt
mocowania amortyzatorów 2szt
osłony z odbojami 2szt
i wszelkie stuki ustały, ale to chyba zasługa bałwanków o barwie żółtej (bo są miękciejsze) a nie ciemno-rdzawej jak miałem przedtem
Na starych odbojach po użyciu smaru było tak syfu że szok

Tak to teraz wygląda

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
