Strona 20 z 37
Re: Akumulator
: 20 sty 2014, 20:38
autor: will
Mój nie był taki zły prawie 6 lat nigdy nie zawiódł będę się cieszył jak nowy tyle wytrzyma

Re: Akumulator
: 20 sty 2014, 21:10
autor: sylwek
Dlatego nie pytam przedstawicieli, polegam na własnym zdaniu

Taki sam aku jeździ już w rodzinie 1,5 roku.
EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała

Re: Akumulator
: 20 sty 2014, 21:26
autor: adamson
No to super :-)
Mój akum za niedługo skończy 5 latek, mam nadzieję, że wytrzyma 8 - jak w Pandzie, którą niedawno pożegnałem.
Wysłane z mojego ST26i
Re: Akumulator
: 20 sty 2014, 21:31
autor: Sebek
Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 9:00
autor: sylwek
EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała

No i lipa - dzisiaj powtórka z rozrywki
Rozrusznik kręci jak szalony, jak wreszcie załapał to go telepało (ale błędów już nie wyświetla), włącza się wentyl chłodnicy i temp. płynu na wskaźniku idzie do góry. Czyli jednak elektronika. Wczoraj podłączałem pod kompa (przed wymianą aku) i nie było zapisanych żadnych błędów. Akumulator już wykluczam - więc dzisiaj muszę zdiagnozować czujniki...
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 9:12
autor: ED11
Sebek pisze:Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
Nie ma czegoś takiego jak za duża pojemność akumulatora i związane z tym jego niedoładowanie.
Każdy akumulator trzeba doładowywać jeśli się mało jeździ.
Im większa pojemność i prąd rozruchowy akumulatora tym lepiej popd warunkiem że się zmieści.
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 10:32
autor: CrazyKetchup
sylwek pisze:
@Buhert, a dlaczego uważasz że za duży? Nawet wg katalogu Fiata w Dynamicu z klimą powinien siedzieć 50Ah. A że wkładali co mieli pod ręką to już ich posr..na polityka. Pewne jest że 40Ah/200A jest za mały, szczególnie zimą. A dlaczego Hertz ? Bo miał być NA JUŻ, mam przedstawiciela ulicę dalej no i to całkiem niezły sprzęt - szczególnie ten Silver. Zresztą... zobaczymy jak to będzie

50 Ah nazywało się szumnie "wzmocniony" i trzeba było za niego dopłacić
Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?
ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 10:52
autor: sylwek
CrazyKetchup pisze: Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?
To już bardziej ładowarka elektroniczna niż prostownik

Parametry ma bardzo przyzwoite, zaawansowane wielostopniowe procedury ładowania, napięcia 6 i 12v wystarczająco duży prąd max - 8A. Dla mnie ważne że ładuje aku AGM i żelowe - bo często z nich korzystam. Działa od 3 lat bez zarzutu. Nie ma trafo - jest leciutki (~0,5 kg)
ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
Tak jak powyżej napisałem - błędów brak - nic nie zarejestrował. Trzeba szukać po omacku - najpierw po wskazaniach czujników, potem przyłacza, kabelki no i pewnie okaże się że któryś czujnik. Na forum Punto to powtarzalne zjawisko...
EDIT:
Jakiś trop już mam...
O ile temp. płynu i oleju (tu trochę dziwne wskazania) wzrastają - to temp. powietrza stale na tym samym - nierealnym wręcz (101 St.C.) poziomie. Zaznaczam że silnik się dopiero rozgrzewał, a na zewnątrz było -6 St.C. No chyba że MES tak przekłamuje...
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 17:56
autor: will
Sylwek sprawdź koniecznie alternator, myśle że jest uwalony.
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 18:04
autor: mwas
Nie wiem jak te parametry wyglądają u mnie, musiałbym sprawdzić ale coś kojarzę, że u kogoś już były takie kosmiczne wskazania

A swoją drogą miernikiem możesz sprawdzić czy ładowanie akumulatora jest na poprawnym poziomie. Jeśli będzie za niskie, to nowy aku za chwilę też się okaże, że będzie padnięty i będzie to wskazywało na problem z alternatorem tak, jak pisze
will
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 18:30
autor: smak56
sylwek; myślę,że tutaj znajdziesz przyczynę i rozwiązanie swojej usterki. Nie czytałem całego ale coś jest na temat temperatur .....
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... +powietrza" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 19:53
autor: sylwek
smak56, dzięki za linka - szukałem, ale jakoś umknęło to mojej uwadze

Zacząłem od akumulatora i niechcący wyszedł mi mały OT w tym z wątku...
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 20:02
autor: smak56
Pamiętałem tylko, że było o temperaturze powietrza. Jeżeli pójdziesz w tym kierunku, to wejdziesz na ten temat, który podałem. Tam usterkę usunięto, może i u Ciebie to jest?
Re: Akumulator
: 21 sty 2014, 20:26
autor: sylwek
Dokładnie to samo i takie same wskazania na kompie

Po pracy wyciągnąłem czujnik - był uwalony mazią, otwór też. Wyczyściłem wszystko izopropylenem, porobiłem pomiary i... troszkę tylko pomogło. Samochód odpalił, ale wskazania niewiele się zmieniły - wymienię termistor i powinno być git

Re: Akumulator
: 26 sty 2014, 0:10
autor: pogromcaslaskiej
Trzy miesiące temu kupiłem nowy akum centre plus ,jeżdze na krótkich odcinkach więc akumulator jest nie doładowany magiczne oko- czarne, napiecie na wyłączonym silniku mieżone miernikiem 12,4 wczoraj i tak już chyba od dwóch miesięcy no ale jeżdze i pale maszyne.Dzisiaj przychodze do garażu pale z kluczyka a tu mogiła,w garażu -5 stopni a napiecie na akumulatorze 11,3v ,nie wiem czemu w ciagu jednego dnia tak spadlo?Alternator ładuje przy włączonych światlach 13,8v tak na marginesie