Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Skrzypienie to raczej będzie wina tuleji belki tylnej i możesz mieć ich do wymiany lub przesmarowania
Bałwanki raczej nie skrzypią, a stukają, a amorów się nie smaruje
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Można się do tej tulejki samemu dostać i przesmarować?
Gdzie to to jest?
Wiem, głupie pytania zadaję ;)
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Tuleje w części naszych bolidów były wadliwe (wykonane nie z tego materiału co trzeba) i lepiej je wymienić
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Czyli zamiast teflonowych mają być metalowo-gumowe, ok. :)
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

dokładnie
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Nasmaruj tłoki po których chodzą bałwanki jakim kolwiek smarem i przejedź po dziurach, i czytaj forum tam wszystko już opisane.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Właśnie wróciłem z serwisu bo smar na te nieszczęsne bałwanki pomógł tylko na tydzień i już teraz nie wiedzą czy wymieniać na kolejne nowe czy pisać do Fiata o rozwiązanie inne. Mówiłem serwisantowi że może by się dało wlożyć z innego modelu ale powiedział że to bym sobie je musiał sam zapłacić bo oni mogą montować tylko części jakie są dedykowane do linki :przykry
Przy okazji zgłosiłem piski przy powolnym kulaniu się bez hamowania, po delikatnym muśnięciu hamulca pisk znika- rozebrali, wyczyścili i ..... powiedzieli że słabo hamuję bo zbiera się na klockach rdza z tarcz hamulcowych :siechu i pytali jak ja jeżdżę że przy 12 tyś mam klocki jak nowe :oj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Pisk hamulców... Heh u mnie też teraz jest na nowych klockach. MASAKRA! A smar na bałwankach nie lubi... mycia :) Zwłaszcza na myjkach bezdotykowych. Od razu się wypłukuje.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Tylko że ja mam jeszcze oryginalne klocki i to popiskuje jak nie hamuje tylko się toczę :siechu
a z bałwankami to masz rację ale przez ostatni tydzień wogule nie myłem auta , jedynie co to padało i kałuże mogły wypłukać ale takie rozwiązanie już mnie nie interesuje. Jutro dzwonie do Fiata i będzie dym bo ileż można jeździć do serwisu z tą samą usterką :?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082 pisze:Tylko że ja mam jeszcze oryginalne klocki i to popiskuje jak nie hamuje tylko się toczę :siechu
a z bałwankami to masz rację ale przez ostatni tydzień wogule nie myłem auta , jedynie co to padało i kałuże mogły wypłukać ale takie rozwiązanie już mnie nie interesuje. Jutro dzwonie do Fiata i będzie dym bo ileż można jeździć do serwisu z tą samą usterką :?
Dołączę problem z bałwankami i brakiem smaru tu i ówdzie w liście do FAPu dot. ściągania i dennych ASO.
Co do hamulców... miałem taki pisk cały czas od nowości ale mi nie przeszkadzało lecz to co mam po wymianie klocków zakrawa na KPINĘ!
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

duskap a wymieniałeś na oryginały czy zamienniki jeśli tak to z jakiej firmy :?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

rafcio082 pisze: i pytali jak ja jeżdżę że przy 12 tyś mam klocki jak nowe :oj
Trzeba było powiedzieć że masz duży bagażnik i upakowałeś spadochron.
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

will pisze:Nasmaruj tłoki po których chodzą bałwanki jakim kolwiek smarem i przejedź po dziurach, i czytaj forum tam wszystko już opisane.
Czytam kolego, czytam, chciałem się tylko upewnić i wywołać temat na nowo, bo może wyszły jakieś nowe fakty.
Smar na tłokach to chyba miał pomagać na stukanie/klepanie a nie skrzypienie starej szafy. Czytaj uważniej moje posty ;P
Ostatnio zmieniony 29 lip 2010, 8:21 przez drmaciek, łącznie zmieniany 3 razy.
1.4 T-Jet Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082 pisze:duskap a wymieniałeś na oryginały czy zamienniki jeśli tak to z jakiej firmy :?
Wymiana w całości na koszt gwaranta, więc zamontowano oryginały.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

W temacie odgłosów w tylnim zawwieszeniu:
metoda, którą zafundował mi ASO (przymocowanie odbojników na wkręty) jak do tej pory sprawdza się, tzn. jest cicho a odbojniki są całe. Zobaczymy jak będzie dalej...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
ODPOWIEDZ