Strona 18 z 43
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 14 lut 2017, 20:58
autor: leszek1234
duskap - lejesz "miut" na moje uszy;)
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 18 lut 2017, 15:06
autor: Kufell
Wracam do tematu zgodnie z obietnicą, dziś została zdiagnozowana przyczyna awarii. Zgodnie z tym co już jeden z kolegów wspomniał doszło do przeskoczenia rozrządu, w wyniku czego zalało 3 cylinder. Rozrząd zostanie wymieniony w przyszłym tygodniu, zwróciłem uwagę serwisu na kwestię koła zębatego i oringu tegoż elementu i wyraziłem zgodę na wykonanie naprawy jeżeli zachodzi taka potrzeba. Mają ocenić i podjąć decyzję.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 18 lut 2017, 21:13
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Mają ocenić, czyli odkręcą. Wtedy już konieczna wymiana.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 18 lut 2017, 22:16
autor: leszek1234
Podejrzewam , że wszystkie zerwane kliny na tym forum to własnie taki błąd mechaników ;) Same się nie urywają.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 22 lut 2017, 22:49
autor: Kufell
Panie i Panowie dziś odebrałem auto z serwisu i nie mam dobrych wiadomości, niestety hipoteza jako że klin urywa się wyłącznie przez nieprawidłowo wykonaną wymianę rozrządu. Nie jest poprawna klin w moim silniku był montowany w fabryce i też się urwał. Na moje szczęście nie doszło do uszkodzenia silnika. Wystarczyło wymienić rozrząd o założyć nową zębatkę. Silnik działa jak dawniej, wszystko pracuje jak należy ku mojej uciesze. Serwis zaleca wymianę rozrządu co 4 lata. Przyczyną dla której kliny w ogóle się urywają jest najprawdopodobniej zastosowanie nieprawidłowych materiałów przez producenta. Pytanie czy w serii silników t-jet w nowych Fiatach Tipo ten problem został wyeliminowany, bo jeżeli nie biorąc pod uwagę sukces sprzedażowy tego modelu problem ten może stać się znacznie bardziej powszechny...
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 24 lut 2017, 20:53
autor: duskap
Dziwne choć oczywiście możliwe. U mnie klin wyglądał jak nowy. Całe koło niczym nie różniło się od nowego.
Może i jest wada materiałowa. Wtedy tym lepiej, że wymieniłem klin na nowy

Przyczyn zapewne wiele może być tej usterki... pewnie nie dojdziemy co dokładnie.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 25 lut 2017, 10:26
autor: leszek1234
Kufell - widziałeś swoją starą część (koło z zerwanym klinem, pasek rozrządu) czy tylko mechanicy Ci tak przedstawili sprawę? Może po odkręceniu koła z wału zobaczyli uszkodzony klin (a podobno przy odkręcaniu właśnie się uszkadza, dlatego nie wolno go ponownie przykręcać) i mylnie zdiagnozowali problem. Dziwi mnie, że nieruszany 10 letni odlany razem z kołem klin był mniej trwały niż 10 letni gumowy pasek zębaty?? Tym bardziej , że zerwanie tego klina równa się raczej demolce silnika.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 25 lut 2017, 11:46
autor: pogromcaslaskiej
U mnie zębatka z klinem była od nowości,a po fachowym jej zdjęciu okazało się że klin jest zardzewiały,wiadomo czym to grozi,bodajże u jednego z forumowiczów klin uszkodziła rdza,przy wymianie rozrządu należy wymienić tą zębatkę znając problem i ryzyko,koszty znikome,część kosztuje 120zł to niewiele w porównaniu do kosztów jakie można ponieś podczas remontu silnika.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 29 sie 2017, 10:14
autor: zibi186
Panowie , a takie pytanie : Czy ewentualne niewielkie przesunięcie się tego koła po osi można już jakoś zdiagnozować za pomocą np.multiecuscana lub innych metod ? Od jakiegoś czasu mam wrażenie , że przyspieszenie nie jest takie , jak powinno być . Praca silnika też jakby nieco głośniejsza . Rozrząd wypadaloby zrobić dopiero w przyszłym roku , ale może nie ma już na co czekać ? Poza tym nie ma żadnych objawów typu szarpanie po uruchomieniu , czy nierówna praca silnika . Ale obawa już niestety jest . Pozdrawiam

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 29 sie 2017, 13:00
autor: mwas
Jeśli chodzi o błędy, to pewnie żadnych nie będzie. Pamiętam, że przy już zerwanym klinie, po tym jak auto straciło moc, nawet wtedy komputer nie miał żadnych błędów zapamiętanych

A jeśli chodzi o odczyt poszczególnych parametrów, to nie mam pojęcia

W każdym razie, jeśli chodzi o rozrząd - masz najechane 135 tyś i auto jest z 2008 roku (sugerując się danymi z profilu). Robiłeś już coś kiedyś przy rozrządzie ?
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 29 sie 2017, 14:41
autor: zibi186
Oczywiście

Rozrząd był robiony cztery lata temu . Nie ze względu na przebieg , a z racji lat właśnie

Ale wówczas jakoś nie doszły mnie słuchy o tym nieszczęsnym klinie więc trudno mi powiedzieć czy kolo bylo ruszane przy wymianie rozrządu , czy nie . Być może ta głośniejsza praca silnika to tylko" efekt uboczny przeczytania " tego wątku - czlowiek robi się bardziej wrażliwy

A wracając do mojego pytania- czy np. czasy otwierania - zamykania się zaworów , czy jakieś kąty z tym związane ? Może jest metoda , aby w porę wychwycić problem , zapobiec wydatkom mając choćby tylko podejrzenia ? - takie rozterki laika

Pozdrawiam

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 29 sie 2017, 20:05
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jest tam taki parametr, który nie pamiętam jak się nazywa, coś o kącie rozrządu. Nie wiem skąd bierze dane, ani czy to ma coś wspólnego z prawdą. U mnie po wymianie pokazywało 0,25st.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 29 sie 2017, 21:28
autor: zibi186
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 29 sie 2017, 20:05
Jest tam taki parametr, który nie pamiętam jak się nazywa, coś o kącie rozrządu. Nie wiem skąd bierze dane, ani czy to ma coś wspólnego z prawdą. U mnie po wymianie pokazywało 0,25st.
O widzisz , Kuzyn

Być może jest to jakiś trop , myślę że trzeba by tylko dokładnie ustalić co to konkretnie jest , oraz skąd brane są informacje - aby mieć rozeznanie co do wiarygodności tego kąta

Dobrze by też bylo wiedzieć jaka jest dopuszczalna odchyłka ( jeśli takowa jest ) . Kuzyn , zakładam że śruba którą przykręcone jest to koło też coś jednak trzyma i być może zcięcie klina nie od razu znaczy , że koło zacznie obracać się w okół osi . Jak myślisz ?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 30 sie 2017, 9:45
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Wymieniając rozrząd musiałem ustawić wał w odpowiedniej pozycji. Nie kręci się nim wcale ciężko, a do pokonania jest też tarcie które stawiają 4 tłoki. Przypuszczam że klin się zrywa z innych powodów: zacierająca się pompa wody, napinacz, złe smarowanie wałków? Jeśli coś jest nie tak, a klina już nie ma, to na pewno długo to nie pojeździ.
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
: 30 sie 2017, 12:37
autor: zibi186
Kuzyn, idąc tym tropem trzeba by stwierdzić , że agresywny styl jazdy też jest szkodliwy , ponieważ wpływa bezpośrednio na moment sily , który wytwarza się między tym kołem a paskiem rozrządu - jeśli dobrze rozumiem Twój tok myślenia
Tak , czy inaczej do czasu wymiany rozrządu czuję , że nie poszaleję



A wracając do tego kąta rozrządu - mógłbyś w wolnej chwili podpiąć się i sprawdzić jak to dokładnie się nazywalo oraz czy wskazanie wartości nie uległo żadnej zmianie ?