Strona 14 z 16

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 02 lut 2019, 9:19
autor: Szczepan
Pisałem, że wyciągnąłem cały egr i jest wyczyszczony, cały ten zawór na sprężynien.
Dlatego pytam oprócz niego coś się w nim może zepsuć czy tylko część elektroniczna?

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 02 lut 2019, 9:21
autor: marcin24
Elektromagnes może się blokować bądź zepsuty będzie, zrób tak jak mówiłem pojeździj tydzień dwa z odpiętym EGRem

Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka


Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 02 lut 2019, 11:47
autor: marcin24
Można powiedzieć że mój pierwszy film także proszę o wyrozumiałość ;-)

Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka


Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 02 lut 2019, 14:54
autor: Szczepan
Dzięki wielkie. Czyscilem ten zawór na sprężynie jak wyciągalem cały egr ale nie sprawdziłem czy przy wolnych ruchach się nie blokuje. Zaraz zobaczę.

Sprawdziłem i nie chodził tak gładko jak na twoim filmie.
Jaka końcówkę zakładasz na wkrętarke aby rozruszac trzpień?
Wziąłem kawałek rurki i zgialem, udało się tak że chodzi płynnie i słychać po puszczeniu zaworu jak stuka czyli zamyka się.

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 18 lut 2019, 19:32
autor: Szczepan
Marcin24 a sciagales kolektor dolotowy do czyszczenia? Chodzi mi to po głowie.

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 18 lut 2019, 20:40
autor: marcin24
nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 18 lut 2019, 22:27
autor: Szczepan
marcin24 pisze:nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem
A miałem się za niego brać na weekend.
Jesteś pewny na 100 % że bez ściągania alternatora się nie uda? Oglądałem flim YT z agili to altka chyba nie ruszał tylko rozrusznik.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 18 lut 2019, 22:36
autor: Szczepan
I jeszcze jedno pytanie, dawno wyciągalem egr, nie pamiętam czy po odkreceniu śrub, da radę lekko go odsunąć aby włożyć blaszke do zaślepienia? Czy trzeba go całego wyciągać.
Mam go usuniętego elektronicznie ale pasuje go jeszcze zaslepic.

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 19 lut 2019, 22:45
autor: marcin24
Da się tylko jeszcze musisz odkręcić tę opaskę od rurki co idzie do kolektora ona na sztywno jest złączona, reszta na gumach powinna lekko się odgiać, jak pamiętam to rozrusznik mi wcale w niczym nie przeszkadzał, miałem z jedną śruba problem przy alternatorze, tylko ja robiłem to z góry, a nie patrzyłem od spodu niemałem dostępu wtedy do kanału

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 16:39
autor: smak56
Od jakiegoś czasu w czasie jazdy występuje lekkie przerywanie. Tak, jakby lewą nogą naciskać na hamulec. Nie ma znaczenia bieg, prędkość ani obroty. Czasami występuje 3-4 razy na 50 km ciągłej jazdy a czasami rzadziej. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Dodam, że regenerowana była turbosprężarka, wymieniony EGR i filtr paliwa. Dzisiaj czyściłem Map sensora. I tutaj mam pytanie do wtajemniczonych. Wg wcześniejszych opisów opór mierzony między pin 1 a 2 ma wynosić około 2000 Ω przy 20 °C. Czy pomiar ten powinien być stały i ciągły? Pytam, gdyż mierząc, za każdym razem miałem inny odczyt od 1200 do 1800 Ω i odczyt był chwilowy.

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 18:36
autor: helletic
Wartość musi być stała. Opór zmienia się tylko ze zmianą temperatury :ink

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 19:28
autor: smak56
helletic pisze: 30 paź 2020, 18:36 Wartość musi być stała. Opór zmienia się tylko ze zmianą temperatury :ink
Czyli można przyjąć, że brak stałości oporu i przerywanie odczytu wskazuje na uszkodzenie czujnika? A co za tym idzie anomalia w czasie jazdy?

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 21:25
autor: mwas
smak56, teoretycznie tak :ink Trzeba tylko pamiętać, że do odczytu oporności muszą być pewne styki elektryczne, zarówno w połączeniu przewodów miernika z samym miernikiem jak i w połączeniu końcówek przewodów z pinami w czujniku, który mierzysz :ink Ma to znaczenie zwłaszcza przy mierzeniu większych oporności. Wystarczy, że któryś ze styków będzie delikatnie zanieczyszczony, lub któryś z przewodów miernika miał przerwę w środku, a odczyt może "pływać". Możesz to sprawdzić mierząc opór jakiegokolwiek innego elementu, który może przewodzić prąd :ink Jak wybierzesz pomiar bardzo dużej oporności i chwycisz końcówki czujek w dłonie, to też dostaniesz odczyt, który może "pływać" a który będzie wskazywał oporność elektryczną Twojego ciała pomiędzy jedną a drugą dłonią :ink Tak - nasze ciało przewodzi prąd i zwykłym miernikiem można to wykazać i stwierdzić, jaką mniej więcej ma opornośc pomiędzy poszczególnymi punktami na ciele :ink Wracając do meritum - chodzi mi o to, żebyś sprawdził poprawność działania miernika zanim podejmiesz decyzję o wymianie czujnika :ink Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną :ink wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo... :ink

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 22:47
autor: smak56
mwas pisze: 30 paź 2020, 21:25 ............. Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną :ink wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo... :ink
Maciek, przeskanowałem teraz parametry, przeszukałem rzeczywiste zrzuty i nie bardzo widzę, o którą temperaturę chodzi. Temperatura zewnętrzna, wewnętrzna, powietrza turbo, wody, powietrza (przepływomierz), silnika, paliwa. Dolotu brak. :pomysli

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

: 30 paź 2020, 23:07
autor: mwas
U mnie ten parametr jest w zakładce "Silnik (ECU)", tam w zakładce "Parametry" jest "Temperatura powietrza":
temp_pow.png
U Ciebie powinno być podobnie, tylko że w 1.3 MJ jest więcej tych parametrów :lacha Ale obstawiam, że to będzie ten związany z przepływomierzem :ink