Strona 14 z 22

Re: Alternator

: 05 gru 2013, 21:10
autor: CrazyKetchup
Zaraz wrzucę filmik u mnie bez klimy 850 a z klimą 900 ale mam o wiele słabszy silnik niż Ty - nie powinno być że przy mocniejszym silniku mniej odczuwalne są takie obciążenia.

Re: Alternator

: 05 gru 2013, 21:15
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Silnik turbo ma niskie sprężanie i moment obrotowy na biegu jałowym jest mniejszy niż w 8v.

-- 5 gru 2013, o 21:17 --

Tylko co to ma wspólnego z alternatorem. Komp podbija obroty, żeby lepiej ładować, a nie żeby silnik wyrobił.

Re: Alternator

: 05 gru 2013, 21:27
autor: CrazyKetchup
W 13 s wyłączam ogrzewanie, 21 s włączam a później w 27 s włączam światła i klimę przez moment do 900 skacze a tak to mam 850 na obciążaniu, 800 bez.

[youtube][/youtube]



Masz rację na jałowym moc silnika raczej nic nie daje :) .

Re: Alternator

: 05 gru 2013, 21:37
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?

Re: Alternator

: 06 gru 2013, 12:46
autor: emmer
oczywiście "podnoszą" - literówka :)

u mnie załączenie jakiegokolwiek odbiornika nie wywołuje podniesienia obrotów. słychać tylko że ma ciężej, ale obroty "stoją". (nie sprawdziłem klimy)

Re: Alternator

: 06 gru 2013, 15:49
autor: daro189
mi po odpaleniu i włączeniu tylko ogrzewania tylniej szyby zdusi się na chwile i wraca na takie obroty, jakie miał przed jego załaczeniem.
i raz próbując włączyc wszystkie światła, spaliła mi się żarówka przeciwmgielna z tyłu, ale komputer nie podniósł ani nie obniżył obrotów

Re: Alternator

: 06 gru 2013, 22:49
autor: CrazyKetchup
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?
Nie jestem w stanie odpowiedzieć do czwartku bo auto w ASO stoi ale wydaje mi się że minimalne wahnięcie jest .

Re: Alternator

: 09 gru 2013, 9:29
autor: emmer
sprężarka klimy też nie powoduje wzrostu obrotów - przynajmniej u mnie

Re: Alternator

: 09 gru 2013, 14:27
autor: helletic
U mnie widoczny wskazówką obrotomierza wzrost obrotów jest przy załączeniu się wentylatora na chłodnicy, oraz w początkowym stadium pracy kompresora klimy (po chwili wraca do normy).

Podłączyłem na dniach miernik pod akumulator i sprawdzałem spadki lub wzrosty napięcia (alternator 75W).
I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)

Re: Alternator

: 09 gru 2013, 18:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Czyli TTTM, jeździć nie grzebać.

Re: Alternator

: 09 gru 2013, 19:11
autor: will
Ostatniego punktu z testu helletica nie róbcie w domu sami :-)

atari 500

Re: Alternator

: 06 gru 2015, 13:41
autor: smak56
helletic pisze: (alternator 75W).I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)
Odgrzeję trochę temat, gdyż kupiłem gadżet, który mierzy ładowanie również w trakcie jazdy :foto.
I tak (1.3mj rano):
Po podłączeniu testera (zapalniczka) i przekręceniu stacyjki, napięcie gwałtownie spada do około 11.2 -11.4 V (świece żarowe). Kiedy przestają grzać napięcie wzrasta do około 12.2 V.
Po uruchomieniu silnika i chwilowym spadku, napięcie wzrasta do poziomu nawet 14.7 V po czym maleje i stabilizuje się na poziomie 14.0-14.1 V. Włączone DRL i dmuchawa autoklimy. Później wielokrotnie sprawdzane w nocy, przy częstym odpalaniu i krótkich przejazdach, wartości te nie zmieniały się .
Jazda na trasie w dzień - cały czas 14.3 V (DRL). Włączenie świateł mijania i drogowych powoduje spadek o 0.1 V. Włączenie klimatyzacji nie wpływa w żaden sposób na wielkość ładowania.
Największym "złodziejem" jest ogrzewanie tylnej szyby. Po jej włączeniu, ładowanie gwałtownie spada do 13.8 V, długo i powoli wzrasta do 14.0 V.
Tyle moich obserwacji, można porównywać. :foto

Re: Alternator

: 06 gru 2015, 18:45
autor: Fiacik
Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?

Re: Alternator

: 06 gru 2015, 19:02
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Fajne!

Re: Alternator

: 07 gru 2015, 1:01
autor: smak56
Fiacik pisze:Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?
Na All portalu. Nie polecam żadnej strony, gdyż na swój czekałem prawie miesiąc a sprzedawcy tych gadżetów nie mają dobrych notowań (duża ilość negatywów). Do tego dochodzą "myki" z przesyłką itd.
Ja kupowałem za 20.99 zł + przesyłka. Aby było taniej kupiłem dwa (dla kolegi). Wpisz "tester akumulatora".

Dzisiaj włączyłem wszystko co mogłem na max. Ładowanie spadło do 12.5 V. Po lekkim "przygazowaniu" stanęło na 13.5 V. Czyli podobnie jak przedstawił Jarek (helletic)
Teraz Kuzyn_ ... przynajmniej wiem dlaczego przygasają DRL (MM). One załączają się przy 13.6 V.