duskap pisze:
Rękojmia jest tylko na osobę prywatną. Niestety nie ma rękojmi na firmę.
Kolego, coś Ci się pomyliło. Uprawnienia wynikające z rękojmi są tylko i wyłącznie dla podmiotów gospodarczych (firm) - art. 556-576 Kodeksu cywilnego.
Natomiast osoby prywatne mogą korzystać z praw wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - te uprawnienia przysługują tylko osobie prywatnej. Obie formy regulują odpowiedzialność sprzedawcy, w tym przypadku dealera który sprzedał samochód i od niego na tej podstawie można dochodzić swoich praw (nie od FAP). Od gwaranta czyli od FAP możesz dochodzić praw wynikających z gwarancji (producent jest gwarantem). Jednak reklamując musisz wybrać jedną formę reklamacji - albo od sprzedawcy (wtedy rękojmia dla firmy albo niezgodność z umową dla osoby prywatnej) lub na podstawie gwarancji od producenta czyli FAP. Podkreślam, nie można łączyć tych form. Jedna wyklucza drugą. Wybór zawsze należy do klienta
W tym konkretnym przypadku skłaniałbym się jednak do odpowiedzialności dealera. Formalnie to on zawinił, nie producent pojazdu. Można by tu jednak mimo wszystko skorzystać z gwarancji, jednak nie na sam samochód tylko na wykonaną usługę. Trzeba pamiętać, że w przypadku tej usługi gwarantem jest serwis (dealer) a nie FAP
Jesli potrzebujesz pomocy to napisz do mnie na priv. Podeślę Ci formularz reklamacyjny. jest skonstruowany tak, że od razu zawiera w sobie podstawę prawną.
Pozdrawiem
Sebastian