Strona 2 z 4

: 04 lis 2010, 10:52
autor: ENDRIU
Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.

: 04 lis 2010, 10:58
autor: duskap
Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.

15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu... :oj

: 04 lis 2010, 14:06
autor: Vitor_Belfort
emmer pisze:wróciliście do tematu rzeki - oleje. gdzieś na forum to jest.
Zgadzam się i z góry przepraszam - ale po prostu nie mogę zgodzić się ze zdaniem jakby "wyciętym" z reklam w TV oraz marketingowych zaleceń producenta (na jedno wychodzi...) :)

[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 14:15 ]
ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
Fakt - w przypadku jakiegoś zgrzytu mogliby to wykorzystać:
1. Nie lałeś naszego oleju, nie zarobiliśmy - SPADAJ
2. Nie masz już gwarancji - nie wydamy na naprawę gwarancyjną - SPADAJ 2 ;-)

Tak właśnie często to wygląda - złodziejstwo...

[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 15:19 ]
duskap pisze:
Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.

15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu... :oj
Do Twojego silnika innego oleju niż 5W 40 nie odważyłbym się nalać. Pozdrawiam.

: 04 lis 2010, 21:18
autor: pance 2
Panowie selenia 20K mimo , że 10w40 to jest to olej na bazie syntetycznej i nie jest to wyjątek . Dobór oleju w znacznej mierze zależy od temperatur i klimatu w jakim pracuje dla tego w Brazylii polecany jest 15w40 a u nas 10w40 a w miejscach gdzie często spada do -20 stopni 5w40

: 05 lis 2010, 14:19
autor: Vitor_Belfort
ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
Uzyskałem odpowiedź od producenta oleju ELF Competition 10W 40:

Witam,

Jak najbardziej to dobry wybór.
Trudno coś więcej napisać. Jest to najlepsza relacja jakości do ceny.
Można by zastosować syntetyk 5W40 ale przy tak niewysilonym silniku to trochę szkoda pieniędzy.

Mineralny dla tych roczników w ogóle nie polecam.

Pozdrawiam / Best regards
Andrzej Husiatyński
Automotive sales support manager.
TOTAL POLSKA Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa
522-01-00-798
POLSKA
tel.: (+48 22) 481 93 75
fax: (+48 22) 435 14 01



From: Edyta Dubois On Behalf Of sekretariat
Sent: Friday, November 05, 2010 9:46 AM
To: Andrzej Husiatynski
Subject: FW: Elf Competition 10W 40
Pozdrawiam / Salutations / Best Regards
Edyta Dubois
TOTAL Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawla II 80
00-175 Warszawa
tel.: /+48 22/ 435 14 00
Fax /+48 22/ 435 14 01
NIP 522 01 00 798



From: Łukasz Guła [mailto:lukasz.gula@duartewindykacja.pl]
Sent: Thursday, November 04, 2010 11:34 PM
To: sekretariat
Subject: Elf Competition 10W 40

Witam - pytanie natury technicznej.
Posiadam Fiata Linea 1.4 rocznik 2008
Silnik 1.4 - wolnossący, 8 zaworów, 77 KM.
Fabryczna instalacja LPG - Tartarini.
Aktualny przebieg 113 tys.
Obecnie stosuję olej Elf Competition 10W 40.
Wymiana oleju co 15 tys kilometrów.
Przy moim przebiegu rocznym - wymiana oleju 2 a nawet 3 razy w roku.
Auto kupiłem jeszcze na gwarancji w kwietniu 2010- miało przebieg 90 tys.
Już dwukrotnie wymieniałem olej (zaraz po kupnie i po następnych 15 tys kilometrów) - właśnie na ww.
Czy Elf Competition 10W 40 to właściwy wybór ? W opisie jest informacja, że jest szczególnie polecany do aut z instalacją LPG.
W poprzednim samochodzie stosowałem wyłącznie ELF-a i dlatego nawet nie szukałem innego oleju.

Proszę o odpowiedź - na Państwa stronie http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php" onclick="window.open(this.href);return false; brak modelu Fiat Linea.

Tak więc Szanowni Forumowicze - przy silniku 1.4 8V Fiat zmusza nas do syntetyka Selenia i "rżnie" z kasy pod rygorem utraty gwarancji... Na "necie" przy odbiorze osobistym cena ELF Competition 10W 40 (bańka 4 litry) to 67 zł (brutto).
Jestem zdania, że jednak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku :brawo

: 05 lis 2010, 15:38
autor: Tomek
W innym wątku olejowym kolega tomektt napisał:
Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz :lacha

Ja na razie zostanę przy zalecanej przez Fiata Seleni K

: 05 lis 2010, 20:28
autor: duskap
Vitor_Belfort, olej półsyntetyczny to 70% oleju mineralnego a tylko 30% syntetycznego. Zatem zdecydowanie wybrałbym syntetyk. Do Fiata 126p nawet leję syntetyk i jeździ perfekcyjnie.

: 05 lis 2010, 21:39
autor: Vitor_Belfort
Obawiam się, że bez flaszki tego tematu nie da się jednoznacznie rozstrzygnąć ;-) Umówmy się, że rzetelnie i obiektywnie opiszę stan mojego silnika przy przebiegu powiedzmy 150 tys i przy "laniu" tylko Elf Competition 10W 40.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wymianę zdań.

: 05 lis 2010, 21:43
autor: duskap
Hehe. Flaszka łagodzi wszelkie różnice zdań ;) Co do oleju to wolałbym Lotos 5W40 od Elfa a cena taka sama (lub Lotos tańszy->zależy od promocji).
Również dzięki za wymianę zdań. Powodzenia w eksplatacji.

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 16 mar 2015, 15:57
autor: alvaro
Hej!

A klucz do odkręcenie spustu z misy olejowej to imbus 12-stka?

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 16 mar 2015, 16:00
autor: adamson
Powinna być 12

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 16 mar 2015, 20:48
autor: Iro_2007
na 100% imbus 12

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 23 mar 2015, 12:29
autor: alvaro
Dzięki piękne... a orientuje się ktoś czy pod śrubą od spustu jest uszczelka? Jeśli tak to jaki rozmiar zakupić?

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 23 mar 2015, 12:35
autor: mwas
O ile dobrze kojarzę, to tam nie ma uszczelki :pomysli

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

: 23 mar 2015, 13:57
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jest pewnie miedziana podkładka, która jest uszczelką.