Strona 2 z 3
: 08 cze 2010, 16:34
autor: will
FASLER podczas redukcji czy puszczania sprzęgła?
: 08 cze 2010, 18:42
autor: duskap
FASLER pisze:Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje, podczas zmiany biegów z 1 na 2 prędkość około 20km/h oraz z 2 na 3 prędkość około 30km/h słychać pojedyncze stuknięcie. Podczas redukcji biegów jest ok, mam tak od nowości ale zastanawiam się czy to reklamować w ASO czy ten samochód po prostu "tak ma".
Tak jest u mnie i jest to normalne. Nie jest to taki typowy stuk. Tak pracują linki. Jedni to słyszą a inni nie. Każdy ma inny słuch i inne częstotliwości ucho wyłapuje. Nie przejmuj się tym

: 08 cze 2010, 20:10
autor: Buba
U mnie co prawda nie jest ok,ale ta dolegliwosc nie wystepuje.Problemy mam tak jak w opisie.Ale nie martwie sie ,to jeszcze sie u mnie nie popsulo wiec wszystko na szczescie przede mna.

: 08 cze 2010, 21:00
autor: duskap
Buba pisze:U mnie co prawda nie jest ok,ale ta dolegliwosc nie wystepuje.Problemy mam tak jak w opisie.Ale nie martwie sie ,to jeszcze sie u mnie nie popsulo wiec wszystko na szczescie przede mna.

Bo Twoje ucho jej nie słyszy

Badałem temat z ciekawości i linka przy w/w przełączaniu biegów z wodzikiem daje taki dźwięk oraz zęby biegów przy tej prędkości tak wchodzą. Przy wyższych prędkościach też ale inne dźwięki to zagłuszają i nie słychać. W zależności też od temperatury raz słychać raz mniej. Jak już mówiłem jeden słyszy inny nie. Mało tego... postój sobie na zewnątrz jakiegokolwiek innego auta przełączającego biegi przy tych prędkościach a też to usłyszysz o ile inne dźwięki tego nie zagłuszą. Tak działają skrzynie biegów i wodziki... jedni lepiej wygłuszą, inni gorzej, jedni słyszą a inni nie.
: 08 cze 2010, 21:42
autor: Buba
Pewnie tak,nie neguje tego spostrzezenia.Sluch mam dobry moze u mnie jest troche z tym ciszej w koncu majstrowali przy moim wynalazku sami najznamienitsi serwismani Fiat Corporation tzn FSO bylego

.A tak na powaznie-mozesz kolego miec racje.

: 09 cze 2010, 7:34
autor: KILLHIM
musicie sprawdzić czy wasze 77 lub 120 kucyków ma wszystkie podkowy przybite bo jak nie to razy 4 kopytka

musi narobić hałasu
: 09 cze 2010, 10:40
autor: FASLER
Kod: Zaznacz cały
FASLER podczas redukcji czy puszczania sprzęgła?
Podczas jazdy jedynka rozpędzam się do 20km/h wciskam sprzęgło zmieniam bieg na 2 i w tym momencie słychać delikatny stuk (silnik rozsprzęglony). Podobnie podczas zmiany z 2 na 3.
Sądząc z postów to chyba nie ma się czym martwić i to chyba normalne.
: 09 cze 2010, 16:11
autor: Buba
Czy takie normalne to nie powiem pewnie bo gwarancji skrzynia sie rozpadnie Nam wszystkim

jak cala reszta tego wynalazku.
: 10 cze 2010, 11:26
autor: Tomek
Buba pisze:Czy takie normalne to nie powiem pewnie bo gwarancji skrzynia sie rozpadnie Nam wszystkim

jak cala reszta tego wynalazku.
No proszszęę Cię ... Trochę wiary we włoską motoryzację

: 10 cze 2010, 12:15
autor: krakus02
: 10 cze 2010, 21:24
autor: Buba
Relax,bedzie dobrze ,chlopaki nie przejmujcie sie moze tym razem sie uda.To ze ja mam pecha wcale nie oznacza ze wszystkim sie musi trafic bubel.Dzisiaj pojezdzilem swoim durszlakiem i bylo wszystko w porzadku

: 22 cze 2011, 21:00
autor: buhert
Podłącz się pod temat bo dzisiaj coś mnie zaciekawiło otóż:
Wrzucam "1" bieg i ruszam (wszystko dobrze tak jak powinno być) potem wciskam sprzęgło wrzucam "2"
i coś mi się "tłucze" - dziwny dźwięk bardziej jakby nie wiem porównać do przejechania przez nierówności poprzeczne.
Zmiana biegu bez żadnych problemów, płynnie wchodzi z "1" na "2" tak jak powinno być ale
coś się tłucze...pytanie co(?)
Taki objaw mam tylko przy zmianie z "1" na "2" bieg - przy innych cisza
Tak mnie to dzisiaj zaciekawiło i dziele się opinią i czekam na podpowiedzi czy "ten typ tak ma" czy jak heh
: 23 cze 2011, 11:27
autor: duskap
buhert, normalka. Też to mam. Od nowości.
: 23 cze 2011, 12:29
autor: buhert
duskap pisze:buhert, normalka. Też to mam. Od nowości.
dzięki

czyli że tak powiem - więcej gazu głośniej radio i mam się przyzwyczaić(?)

: 23 cze 2011, 14:27
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Też tak mam, ale nie od nowości. Za chwilkę zacznie Ci rzęzić łożysko oporowe pod koniec puszczania sprzęgła, ale też się tym nie przejmuj.