Strona 2 z 2

Re: HELP awaria na drodze

: 29 cze 2019, 23:30
autor: krupniok
Pytanie za 100 pkt: po co przy zmianie rozrządu w T-Jet odkręcać małe koło rozrządu?

Re: HELP awaria na drodze

: 30 cze 2019, 12:24
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Bo w VW się tak odkręca koło pasowe i mechanicy z przyzwyczajenia targają za tą śrubę.

Re: HELP awaria na drodze

: 04 lip 2019, 19:09
autor: piotreks
EPILOG
Od czasu wspomnianej awarii samochód odwiedził 3 mechaników. Do pierwszego trafił lawetą, do drugiego również. Do trzeciego trafił na lince. Dwóch pierwszych nie wiedziało dokładnie co się stało. Pierwszy chciał wymieniać wtryskiwacze. Wypompował całą benzynę z baku. Drugi chciał eksperymentować - rozbierać silnik, wymieniać zawory, szlifować głowicę itd. Trzeci mechanik miał sondę czyli endoskop samochodowy i sprawę rozstrzygnął. Co było naprawiane u trzeciego mechanika?
Gwintowanie łączenia poduszki z blokiem 150zł (pierwszy albo drugi mechanik to zerwał)
Koło zębate rozrządu plus uszczelniacz wału korbowego 300zł
Sprawdzenie szczelności głowicy 150zł
Zestaw rozrządu z pompą 380zł plus robocizna 400zł
Jakiś zmywacz 30zł
Była jeszcze wymiana oleju (wcześniej była Selenia 5W30) teraz wlali mi, trochę bez mojej wiedzy, Shell Helix 5W30 ULTRA E.
Mam pytanie:
Wczoraj znalazłem u siebie nieodkręcany litr oleju Selenia 5W30. Czy można użyć ten litr na dolewkę do Shella bez konsekwencji dla silnika? Parametry takie same, ale… szkoda zmarnować… szkoda też psuć silnik mieszając te dwa oleje. Nie wiem. Nie będę oszczędzał, dlatego pytam

Re: HELP awaria na drodze

: 04 lip 2019, 19:24
autor: Fiacik
Na dolewki spoko,jeżeli parametry są takie same to na pewno, ,,baza" też.Dodatki w takim przypadku też powinny być takie same,albo prawie takie same a więc zagrożenia nie ma.
PRAWIE - nie robi tu różnicy.

Re: HELP awaria na drodze

: 04 lip 2019, 21:43
autor: krupniok
piotreks pisze: 04 lip 2019, 19:09 EPILOG
Od czasu wspomnianej awarii samochód odwiedził 3 mechaników. Do pierwszego trafił lawetą, do drugiego również. Do trzeciego trafił na lince. Dwóch pierwszych nie wiedziało dokładnie co się stało. Pierwszy chciał wymieniać wtryskiwacze. Wypompował całą benzynę z baku. Drugi chciał eksperymentować - rozbierać silnik, wymieniać zawory, szlifować głowicę itd. Trzeci mechanik miał sondę czyli endoskop samochodowy i sprawę rozstrzygnął. Co było naprawiane u trzeciego mechanika?
Gwintowanie łączenia poduszki z blokiem 150zł (pierwszy albo drugi mechanik to zerwał)
Koło zębate rozrządu plus uszczelniacz wału korbowego 300zł
Sprawdzenie szczelności głowicy 150zł
Zestaw rozrządu z pompą 380zł plus robocizna 400zł
Jakiś zmywacz 30zł
Była jeszcze wymiana oleju (wcześniej była Selenia 5W30) teraz wlali mi, trochę bez mojej wiedzy, Shell Helix 5W30 ULTRA E.
Mam pytanie:
Wczoraj znalazłem u siebie nieodkręcany litr oleju Selenia 5W30. Czy można użyć ten litr na dolewkę do Shella bez konsekwencji dla silnika? Parametry takie same, ale… szkoda zmarnować… szkoda też psuć silnik mieszając te dwa oleje. Nie wiem. Nie będę oszczędzał, dlatego pytam
Masz to trochę na własne życzenie :oj Już w pierwszej wiadomości dostałeś prawidłową diagnozę. Poza tym "gwintowanie" za 150zł to porażka. Helicoil za parę zł rozwiązuje sprawę (wiem bo u mnie przy robieniu rozrządu także puścił jeden gwint mocowania poduszki). Pomijam robociznę rozrządu za 400zł, gdzie w T-Jet jest chyba najprostszy możliwy w budowie układ rozrządu. Małe koło rozrządu z uszczelniaczem za 300zł to też niezłe naciąganie.
Co do olejów... Fiat zaleca do tego silnika 5W40 ze specyfikacją "fiatowską", więc dlaczego lałeś 5W30? Możesz śmiało mieszać.