Strona 2 z 2
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 02 lip 2015, 19:03
autor: Szpiegusek1
Może ja opiszę moje problemy jakie miałem.
Silnik oczywiście nie chciał odpalić , zbyt uboga mieszanka. Żaden wskaźnik błędu. Regulacje gaz-benzyna nic nie dawały. Wymieniłem pompę paliwa. Trochę pomogło (2 tygodnie)
Zawiozłem do regulacji zaworów , jak już nie chciał odpalić. Jak był zimny odpalał za 5, 6 razem + falowanie obrotów, gaśnięcie sinika, zero komunikatów. O tym zapalaniu informowałem mechanika aby to sprawdził, a regulacja zaworów była tylko dodatkiem, gdyż dawno tego nie robiłem.
Po długich wysiłkach został znaleziony problem odpalania na ssaniu . Problemem okazały się styki przewodów z przekaźnikiem zasilające pompę paliwa gdzieś pod bezpiecznikami silnika, które były zaśniedziałe. Zrobione czyszczenie i od tego momentu zapala jak należy.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 02 lip 2015, 22:19
autor: Bony
Problem rozwiązany za dosłownie 50gr. Najbardziej winna jest instalacja lpg przy systemie zasilania paliwa bez powrotu. Pompa pracuje cały czas (nawet na gazie) i regulator musi przepuścić o wiele więcej paliwa pod większym cisnieniem niż zakładał producent i najzwyczajniej w świecie poddała się uszczelka na nim i przez to pompa dawała mniejsze ciśnienie na listwe (reszta uciekala blokiem). Auto pali jak dawniej, pozostaje jednak zrobić tak by na lpg pompa paliwa się wylaczala calkowicie. Dzięki za naprowadzenie :-)
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 03 lip 2015, 17:06
autor: Szpiegusek1
Ja bym nie ryzykował wyłączenia całkowicie pompy paliwa jadąc na gazie. Z tego co czytałem yo musi być również podawane paliwo
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 03 lip 2015, 23:18
autor: Bony
Sens ma to wtedy kiedy jest układ paliwa z powrotem. Miało by to sens również przy dotrysku benzyny przy jeździe na gazie. Te zawrotne 77KM z 4 cylindrów nie potrzebuje dotrysku i tak też jest ustawiona instalacja :-) pompa tylko zbednie pracuje wywalajac cale ciśnienie przez regulator...
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 05 lip 2015, 8:04
autor: Tomek
Jesteś pewien że nie ma powrotu ???
Ciężko mi sobie wyobrazić wtrysk wielopunktowy bez układu powrotu paliwa.
Zniszczysz wtryski benzyny odłączając pompę paliwa podczas pracy auta na LPG.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 05 lip 2015, 22:56
autor: Bony
Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 05 lip 2015, 23:20
autor: smak56
Bony pisze:Najłatwiej to sprawdzić podnosząc klapke pod kanapa :-) jest tam tylko jeden przewód paliwowy... Też mi się to w głowie nie mieści ale wszystko wskazuje że mam rację co do regulatora i jazdy na lpg...
No nie wiem. Nie widziałem, gdyż mam 1.3 mj, ale w 1.4 (77 KM) wg ePer-a są dwa przewody. Jak idą i co łączą?

Ale są!

Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 06 lip 2015, 8:08
autor: Tomek
Wychodzi na to, że powrót jest przez filtr oparów w nadkolu, i dopiero do baku.
Re: Błąd 9004 i ciężkie odpalanie
: 06 lip 2015, 8:12
autor: Bony
Teściu ma dokładnie taka pompe, widać tylko jeden kruciec i wtyczke. W najbliższym czasie będę zakładał centralny z pilota to zrobię zdjęcia pompy :-)
-- 6 lipca 2015, o 08:14 --
No to dziwne rozwiązanie :-) więc wracam do punktu wyjścia co do przyczyny rozwalenia uszczelki :-D