Strona 2 z 2
Re: wtryski
: 22 kwie 2014, 11:45
autor: deer67
Jam ci to był tym nieszczęśnikiem dwa lata temu. O tym, że leją wtryski przekonało mnie nie tyle praca silnika co mnóstwo sadzy na zderzaku wokół wylotu rury wydechowej. Siedząc za kółkiem nawet nie zauważyłem, że robię zadymę (byłem w szoku gdy kolega wsiadł i dodał gazu). Niestety mało jest warsztatów wyspecjalizowanych w regeneracji wtrysków - w Gliwicach brak . Kiedy już w okolicach znalazłem, po sprawdzeniu okazało się, że dwa wtryski leją. Zaproponowano mi wymianę końcówek wszystkich wtryskiwaczy. Zgodziłem się (a cóż było robić). Odbierając swój bolid mechanik pokazał mi wymienione końcówki twierdząc, że mają jakieś mikro rysy. Wymiana końcówek i filtra paliwa kosztowała mnie 2000 pln. Silnik przestał kopcić i chodził chyba ciszej. Po jakimś czasie byłem w warsztacie (byłym ASO) w innej sprawie, gdzie wspomniałem o wymianie owych końcówek - gość się uśmiechnął i powiedział, że u nas nie wymienia się końcówek tylko całe wtryskiwacze. Jednak po podpięciu komputera okazało się, że parametry wtryskiwaczy są bardzo dobre. Cóż nie jestem "orłem" z diesli, być może tylko wyczyścili wtryskiwacze a skasowali za wymianę końcówek - trudno nie wiem, najważniejsze, że jeździ i nie kopci.
Re: wtryski
: 22 kwie 2014, 12:26
autor: emmer
2000 zł ?
to chyba silnik by kupił za niewiele więcej
Re: wtryski
: 22 kwie 2014, 12:39
autor: smak56
emmer pisze:2000 zł ?

to chyba silnik by kupił za niewiele więcej
Nie zagłębiałem sie w temat, ale tutaj są całe i to nowe za 1600 komplet:
http://allegro.pl/wtryskiwacze-fiat-ope ... 77645.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dodatkowo znalazłem tzw rozpylacz (końcówka wtryskiwacza);
http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 31625.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: wtryski
: 22 kwie 2014, 15:00
autor: deer67
W ASO w Gliwicach 1250 pln/szt
Re: wtryski
: 25 kwie 2014, 16:11
autor: luk79
Hej. Sprawa problemu z moją linką prawie się skończyła. Opisze przebieg naprawy, przyczyn i kosztów związanych z wybrykami mojej furki. Tak jak pisałem wcześniej mój mechanior stwierdził, że wtryski kuleją. Zadzwoniłem do warsztatu zajmujacego się naprawą wtrysków. Pan uprzejmie mnie poinformował że najlepiej jak przyjade do niego swoim samochodem to on podłączy się do komputera i sprawdzi co mu jest (oczywiscie przez telefon nie powiedział że takie spr kosztuje 120 zł). ale raczył powiedzieć, że wyjęcie i wstawienie wtrysków kosztuje u niego 150zł. Ok. Przyjechałem. Komputer stwierdził (widziałem na monitorze kreski 2 czerwone 2 zielone). Panowie powiedzieli mi że te 2 czerwone to coś z nimi jest nie tak, ale postanowili że sprawdzą wszystkie (50zł za każdy wtrysk-200zł razem). Po sprawdzeniu okazało się (tak twierdził właściciel) że wtryski są ok ale były zanieczyszczone. Oczywiście powiedział mi też że musiał skalibrować wtryski (po 150zł za szt.). Jak zobaczyłem tą faktruę na kwotę 880 zł to mi mało oczy z orbity nie wyszły. Kategorycznie powiedziałem że więcej niż 590 zł (bo tyle miałem). Samochód nie ma objawów które miał, ale wydaje mi się że przy obrotach poniżej 2000tys słyszę większy klekot (jakby zawory).
Re: wtryski
: 25 kwie 2014, 18:12
autor: smak56
Zawory są samoregulujące. Trochę Cię to kosztowało. Już jest po herbacie, ale nasze rady dotyczące środków na czyszczenie wtrysków były duuuuużo tańsze.
Re: wtryski
: 25 kwie 2014, 19:24
autor: luk79
Nie uwierzycie ale wydaje mi się że problem powraca. Nie mam siły.
Re: wtryski
: 25 kwie 2014, 19:30
autor: mwas
No to teraz na reklamację do pana, u którego każda czynność po kolei kosztuje

Re: wtryski
: 26 kwie 2014, 1:47
autor: smak56
Po tym co napisałeś wcześniej (o klekotaniu), to chciałem napisać, że zamiast je skalibrować (wtryski), to je rozkalibrował, a kasę wziął jak za dobrą naprawę. Tak jak pisze mwas - z reklamacją.
Re: wtryski
: 27 kwie 2014, 21:10
autor: luk79
Hej. Prośba do deer 67. Ty opisywałeś kiedyś że miałeś problem z silnikiem jak był zimny. Że obroty ci falowały i chodził głośniej. Ja mam podobne objawy. Pisałeś coś o przepływomierzu że wysyłał fałszywe sygnały. Wymieniałeś go. czy był to inna przyczyna. Odezwij się.Moze coś doradzisz.
-- 27 kwi 2014, o 21:17 --
dzisiaj ze znajomym sprawdzałem korektę wtrysków wyniki są następujące
1.cylinder 0.563mm3/w
2.cylinder 0.565mm3/w
3.cylinder 0.193mm3/w
1.cylinder -1.222mm3/w
wyniki te były przy zimniejszym silniku. przy cieplejszym ostatni wynik był -0.885. zauważyłem że problemy mam na zimnym silniki. czy może ktoś się zna na tych danych i coś podpowie, bo wyraźnie widać że na zimnym silniku ten ostatni odstaje. wyczytałem na internecie że do 2 wtryski są ok ale napisane było że nie powinno być dużych rozbieżności
Re: wtryski
: 30 kwie 2014, 8:41
autor: mireks
luk79 pisze:
1.cylinder 0.563mm3/w
2.cylinder 0.565mm3/w
3.cylinder 0.193mm3/w
1.cylinder -1.222mm3/w
wyniki te były przy zimniejszym silniku. przy cieplejszym ostatni wynik był -0.885. zauważyłem że problemy mam na zimnym silniki. czy może ktoś się zna na tych danych i coś podpowie, bo wyraźnie widać że na zimnym silniku ten ostatni odstaje. wyczytałem na internecie że do 2 wtryski są ok ale napisane było że nie powinno być dużych rozbieżności
To jest ilość paliwa wtryskiwanego na jeden cykl pracy podana w milimetrach sześciennych. Nie wiem tylko dlaczego w pozycji ostatniej jest wartość ujemna. Błąd w przepisaniu danych? Które cylindry były kalibrowane przez warsztat?
Re: wtryski
: 30 kwie 2014, 11:13
autor: smak56
Ponoć wszystkie

Re: wtryski
: 30 kwie 2014, 11:18
autor: emmer
ja bym nie odpuścił. zapłaciłem? powiedzieli że zrobione? to teraz niech poprawiają do skutku
Re: wtryski
: 30 kwie 2014, 12:45
autor: deer67
luk79 Przyznam się, że problem pozostawiłem nierozwiązany (szkoda było wykładać ok. 600 zł na coś, co mogło a nie musiało pomóc). Obroty silnika po uruchomieniu (na zimnym) nadal falują, ale po ok. 5 - 10 sek. stabilizują się - da się przeżyć. Jeżeli chodzi o głośniejszą pracę silnika to znajomi jak również mechanicy nie wiedzą o co mi chodzi. Ja jednak wiem, że wcześniej Linka chodziła ciszej. Powiem tak - objawy głośniejszej pracy silnika pojawiły się jakiś czas po wymianie oleju na Castrol magnatec. Po powrocie do Selenii jest troszeczkę ciszej - ale to nie to co było. Mam już inne podejrzenia - otóż rok po wymianie gumek na pokrywie silnika zauważyłem, że owe gumki znów nadają się do wymiany (zbyt duże drgania silnika ? - nie wiem). Trzeba będzie podjechać na warsztat i sprawdzić poduchy pod silnikiem, może tu leży problem.
Odnośnie parametrów po wymianie (?) końcówek wtryskiwaczy:
obroty silnika 858 obr./min.
korekta paliwa cyl. 1 0,3 mm3/wtrysk.
korekta paliwa cyl. 2 0,2 mm3/wtrysk.
korekta paliwa cyl. 3 -0,2 mm3/wtrysk.
korekta paliwa cyl. 4 -0,3 mm3/wtrysk.
mierzone ciśnien. gazolu 282 bar
mierzona masa powiet. 293 mg/wtrysk.
otwarcie zaworu EGR 2.0 %
Jak widać mireks, u mnie również są wartości ujemne. Po odczytaniu wydruku mechanik stwierdził, że parametry są dobre.
Re: wtryski
: 30 kwie 2014, 12:52
autor: luk79
Dzięki za odpowiedzi. Narazie jakby było trochę lepiej. Oczywiscie jak pojawi się ten sam problem nie omieszkam odwiedzić warsztatu. Żałuje, że nie pojechałem z problemem od razu do serwisu.
