Zgadza się, moja Linka jest Active i to bez radia a w standardzie dostałem od Fiata głośniki w tylnych drzwiach jak i tweetery.mwas pisze:Nie ma tutaj znaczenia wersja silnika
Moja modyfikacja audio
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Auto odebrane... wrażenia... nie potrafię się zdecydować... czy być na tak, czy na nie... Musi minąć kilka dni, aby głośniki "ułożyły" się i całość zabrzmiała "ostatecznie". Ale jak na tę chwilę i na wydane pieniądze, instalacja nie zrobiła na mnie specjalnego wrażenia. Samo radio ponoć nie jest najgorsze i w tej budżetowej konfiguracji zgrało się całkiem poprawnie z resztą elementów.
Podstawowe zmiany w odsłuchu...
- pojawiły się wysokie częstotliwości
- średnie zostały rozjaśnione i są bardziej dźwięczne
- jak dla mnie jest za mało basu i jest on słabo kontrolowany
Głośniki wysokotonowe "roboczo" zostały zamocowane w słupkach. Będzie to jeszcze modyfikowane, bo zwyczajnie mi się nie podoba...
W konsoli, na podszybiu nie ma takiej możliwości, ponieważ "idą" tamtędy kanały nawiewowe na szybę, a dalej są wzmocnienia samej deski. Bez jej demontażu nie dałoby rady się wwiercić, a na to nie dałem zgody... raz koszty, dwa moja deska była już dwa razy demontowana i aktualnie też nadaje się do poprawy bo opadła na mocowaniach...
Sam montaż... wykorzystano firmowe okablowanie w zakresie głośników przednich i tylnych. Wysokotonowe otrzymały nowe okablowanie. Wedle oświadczenia montażysty, nie są tak wcale cienkie i przy "cywilnych" mocach będą więcej jak wystarczające. Oczywiście, ich wymiana nie będzie błędem, ale koszt dobrego okablowania tej długości i dla systemu tej, raczej mocno przeciętnej jakości to 200 - 300 PLN. Decyzja musi być zatem przemyślana... Sterowanie do wzmacniacza i ze wzmacniacza do kostek fabrycznych jest nowe. Było sporo problemów z przejściem (kablem tej grubości) zasilania z komory silnika do kabiny auta. Założenie było - wykożystaj fabryczne tunele montażowe. Masa układu pozyskana jest z mocowania bagażnika. Wzmacniacz zamocowany został na "suficie" bagażnika.
Zdjęcia na dniach, jak tylko otrzymam je od Wykonawcy instalacji bo to On jest ich autorem. Ewentualne namiary na zakład... PW.
Podstawowe zmiany w odsłuchu...
- pojawiły się wysokie częstotliwości
- średnie zostały rozjaśnione i są bardziej dźwięczne
- jak dla mnie jest za mało basu i jest on słabo kontrolowany
Głośniki wysokotonowe "roboczo" zostały zamocowane w słupkach. Będzie to jeszcze modyfikowane, bo zwyczajnie mi się nie podoba...
W konsoli, na podszybiu nie ma takiej możliwości, ponieważ "idą" tamtędy kanały nawiewowe na szybę, a dalej są wzmocnienia samej deski. Bez jej demontażu nie dałoby rady się wwiercić, a na to nie dałem zgody... raz koszty, dwa moja deska była już dwa razy demontowana i aktualnie też nadaje się do poprawy bo opadła na mocowaniach...
Sam montaż... wykorzystano firmowe okablowanie w zakresie głośników przednich i tylnych. Wysokotonowe otrzymały nowe okablowanie. Wedle oświadczenia montażysty, nie są tak wcale cienkie i przy "cywilnych" mocach będą więcej jak wystarczające. Oczywiście, ich wymiana nie będzie błędem, ale koszt dobrego okablowania tej długości i dla systemu tej, raczej mocno przeciętnej jakości to 200 - 300 PLN. Decyzja musi być zatem przemyślana... Sterowanie do wzmacniacza i ze wzmacniacza do kostek fabrycznych jest nowe. Było sporo problemów z przejściem (kablem tej grubości) zasilania z komory silnika do kabiny auta. Założenie było - wykożystaj fabryczne tunele montażowe. Masa układu pozyskana jest z mocowania bagażnika. Wzmacniacz zamocowany został na "suficie" bagażnika.
Zdjęcia na dniach, jak tylko otrzymam je od Wykonawcy instalacji bo to On jest ich autorem. Ewentualne namiary na zakład... PW.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
aixen, dlatego wspominałem wcześniej o subwooferze. Obawiam się, że bez niego bas będzie, ale to nie będzie toaixen pisze:- jak dla mnie jest za mało basu i jest on słabo kontrolowany

Tego się akurat spodziewałem, bo niestety, ale fabryczne miejsce montażu tweeterów jest u nas niestety niepoprawne - powinny być wyżej. I choćby dlatego poprawił się odsłuch wyższych częstotliwości.aixen pisze:- pojawiły się wysokie częstotliwości
- średnie zostały rozjaśnione i są bardziej dźwięczne
A odnośnie tweeterów:
pawe1_c, chyba piszesz o tweeterach w przednich drzwiach ? Bo jeśli myślisz, że masz je z tyłu, to chyba muszę Cię ściągnąć na ziemiępawe1_c pisze:w standardzie dostałem od Fiata głośniki w tylnych drzwiach jak i tweetery.

A tak poza tym, czekam na fotki od aixena, ciekawy jestem rozwiązań montażowych

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
To mnie bardzo cieszyaixen pisze: wykorzystano firmowe okablowanie w zakresie głośników przednich i tylnych. Wysokotonowe otrzymały nowe okablowanie. Wedle oświadczenia montażysty, nie są tak wcale cienkie i przy "cywilnych" mocach będą więcej jak wystarczające.

To prawda. Głośniki muszą się "rozegrać"aixen pisze:Musi minąć kilka dni, aby głośniki "ułożyły" się i całość zabrzmiała "ostatecznie"
Czekam z niecierpliwością.aixen pisze:Zdjęcia na dniach
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Fabryczne głośniki to troszkę lipa... szary, pakowy papier, centymetrowej grubości magnesy i napis "Made In China". Ważne... przedni układ jest dwudrożny, ale brak jest zwrotnic. Jedynie "tweetery" mają dołożony kondensator celem odcięcia. Tył to 13.5 cm współosiowe, szerokopasmowe głośnik... też papier. Zwykły, szary nie laminowany papier... bida, panie bida...
Co do basu... w niedziele biorę auto od Syna na sprzątanie i mycie... pobawię się ustawieniami...
PS. Jest na Forum kilka osób z Łodzi... jeżeli ktoś jest zainteresowany zapoznaniem się z tą mocno budżetową przeróbką możemy zrobić mini spota. Niestety, na zdjęcia wciąż czekam...
PS.2. Drzwi... podoba mi się, jak się zamykają... chodzi o odgłos jaki wydają... i ich ciężar "w ręku"...
Co do basu... w niedziele biorę auto od Syna na sprzątanie i mycie... pobawię się ustawieniami...
PS. Jest na Forum kilka osób z Łodzi... jeżeli ktoś jest zainteresowany zapoznaniem się z tą mocno budżetową przeróbką możemy zrobić mini spota. Niestety, na zdjęcia wciąż czekam...
PS.2. Drzwi... podoba mi się, jak się zamykają... chodzi o odgłos jaki wydają... i ich ciężar "w ręku"...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Obiecane zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/lisiak.ada ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
co do dat spotkania... raczej sobota lub niedziela... w ostaeczności piątek po południu... co do miejsca... np. tzw. kaloryfer w Łagiewnikach...
https://picasaweb.google.com/lisiak.ada ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
co do dat spotkania... raczej sobota lub niedziela... w ostaeczności piątek po południu... co do miejsca... np. tzw. kaloryfer w Łagiewnikach...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Hehe... oglądając te zdjęcia normalnie przypomniało mi się, jak robiłem niemalże to samo w swoim Punciaku
aixen, rzeczywiście te tweetery wyglądają trochę nie tenteges... moim skromnym zdaniem są kompletnie źle umiejscowione, one powinny być na wysokości uszu odbiorcy i najlepiej skierowane w jego stronę

aixen, rzeczywiście te tweetery wyglądają trochę nie tenteges... moim skromnym zdaniem są kompletnie źle umiejscowione, one powinny być na wysokości uszu odbiorcy i najlepiej skierowane w jego stronę

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy