Strona 2 z 2

: 06 cze 2011, 11:53
autor: emmer
a mój zdechł po nocy w Sulejowie. Jka myślicie? wymieniać? :)

: 06 cze 2011, 12:17
autor: mwas
Nieee emmer... u Ciebie to nic nie da... Ty, przy tym sprzęcie i na takie okazje jak zloty, to powinieneś ze sobą wozić elektrownię w bagażniku :lacha :ryczy

: 06 cze 2011, 13:11
autor: smak56
Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwiony :zdiwiony prądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne :pomysli tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.

: 07 cze 2011, 22:25
autor: mireks
smak56 pisze:Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwiony :zdiwiony prądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne :pomysli tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.
Mój jeszcze daje radę, a ma już 4 sezony zimowe za sobą. Samochód odpalał mi na mrozie -23 stopnie po całonocnym postoju na dworze. Ale ostatniej zimy zauważyłem, ze coraz częściej zapalała mi się lampka symbolizująca błąd bezpieczeństwa w samochodzie. To właśnie skutek niskiej wartości prądu rozruchowego. Duże zużycie pradu, duży spadek napięcia i elektronika ECU świruje. Gdy zdechnie mi oryginał, to kupię jakąś 60-kę i będę mieć spokój :luzak

Re: [1.4 8v] Jaki akumulator fabrycznie

: 08 cze 2011, 20:50
autor: jaber1964
toudidel pisze:Kupiłem Linkę 1.4 8v i zauważyłem, że jest w niej chyba za mały akumulator (ktoś go zmieniał, bo są ślady kwasu, no i półka jest znaczne większa).

Włożono 40Ah. A o jakiej pojemności są fabryczne akumulatory?


Zgodnie z katalogiem aku powinien mieć 40Ah, wersja z klimą 50Ah.

: 09 cze 2011, 11:19
autor: Bernardito
mireks pisze:kupię jakąś 60-kę i będę mieć spokój
Chyba przesadzanie w drugą stronę też nie ma sensu - alternator Ci tego nie naładuje w pełni. Lepiej to potwierdź, ale dałbym dobry 53 z lepszym prądem rozruchowym i tyle. Pozdrawiam

: 11 cze 2011, 2:35
autor: smak56
mireks, z moim akumulatorem jest dokładnie tak samo jak z Twoim, ale też uważam jak Bernardito. Dla nas najlepszy jest ten, który podawał pawe1_c (53 Ah 12 v P+ prąd 540 A)

: 12 cze 2011, 18:30
autor: mireks
smak56 pisze:mireks, z moim akumulatorem jest dokładnie tak samo jak z Twoim, ale też uważam jak Bernardito. Dla nas najlepszy jest ten, który podawał pawe1_c (53 Ah 12 v P+ prąd 540 A)
Rzecz w tym, że ja mam już 50-kę (oryginał od nowości - ale jeszcze sprawdzę tą pojemność) i dobrze w zimie nie jest. No ale fakt, większa wydajność prądowa to mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i elektronika nie będzie wariować.
natomiast jeśli chodzi o pojemność 60 Ah to raczej bym się nie martwił alternator powinien dać radę

: 12 cze 2011, 19:31
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Czy z beczki piwa, czy z cysterny piwa odlejesz kufel to do uzupełnienia pozostaje kufel. Ale z cysterny może dłużej parować i w krytycznym momencie zawsze masz pewność że piwka do kufelka nie zabraknie. Tak więc z akumulatorem jak z piwem, im więcej tym lepiej.

: 13 cze 2011, 2:04
autor: smak56
mireks, sprawdź prąd rozruchu, bo to jest nasza bolączka. Pojemność jest rzeczą ważną ale w dieslu większe znaczenie ma prąd. Jak pisałem, mój oryginał ma 50 Ah i 250 A. Tym to można kręcić "malucha" a i tak nie wiem czy da radę.

: 13 cze 2011, 10:16
autor: emmer
Coval, piękna metafora :)

: 13 cze 2011, 20:55
autor: will
Coval rozmarzyłem się :pivo :pivo :pivo

: 13 cze 2011, 21:25
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jeszcze tylko trzeba wymyślić piwny alternator.