Strona 2 z 4
: 07 mar 2011, 7:43
autor: Tomek
Uważam że Barumy to bardzo dobre opony.
rafcio082 pisze:Nasze Linki to nie bolidy od Kubicy

Dlatego Barum się wyśmienicie sprawdza.
: 07 mar 2011, 8:48
autor: Vitor_Belfort
Coval pisze:Z tą dobrą marką opon jest jak z samochodami. Nie można ślepo kupować bo "to jest dobra marka" Najlepszym przykładem są nasze fabryczne letnie Bridgestone'y Opona o głośna o przeciętnym komforcie i trakcji, a przecież to dostawca opon do F1 więc teoretycznie powinny być najlepsze z najlepszych. Trzeba poczytać trochę testów i opinii innych użytkowników. Z opon za rozsądną cenę dobrą opinie mają Uniroyal RainExpert opona za mniej niż 200zł
Również brałem Uniroyal pod uwagę - w deszczu REWELACJA - ale na suchym mogą być głośne. Mają dość "agresywny" bieżnik.
A wracając do markowych opon - w Pandzie miałem fabryczne Pirelli 3000. Tragedia... pływały w deszczu, latem (naprawdę jeżdżę spokojnie...) piszczały na łukach ;-) Czasami nie ma sensu płacić za "znaczek" na oponach ;-).
Gdybym nie musiał zwracać uwagi na koszty - nie jeździłbym Linką - tylko wypasioną Cromą, a 300 zł (np. Michelin Energy) na jedną oponę też nie byłoby problemem ;-)
: 07 mar 2011, 9:12
autor: KILLHIM
Ja kupuje tylko opony NOKIAN sprawdzone przeze mnie zimówki jak i letnie i nie chce innych

: 07 mar 2011, 9:17
autor: emmer
Vitor_Belfort pisze:wypasioną Cromą, a 300 zł (np. Michelin Energy) na jedną oponę też nie byłoby problemem ;-)
miałem na służbowym Passacie - z początku było ok, ale jak już się trochę podniszczyły to zaczęły huczeć jak u nas przy popsutym łożysku w piaście.
: 07 mar 2011, 10:41
autor: kylo
Goodride to raczej chińszczyzna, więc szerokim łukiem. Podobno taksówkarze takie wynalazki zakładają, bo na miasto akurat.
Barum Polaris 2 na zimę nigdy więcej.
: 07 mar 2011, 13:04
autor: Rafcio
KILLHIM pisze:Ja kupuje tylko opony NOKIAN sprawdzone przeze mnie zimówki jak i letnie i nie chce innych

Tylko cena dość kosmiczna

: 07 mar 2011, 13:18
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
: 07 mar 2011, 13:23
autor: Vitor_Belfort
Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
Oczywiście że fajnie - pewnie też fajna cena takiego rozmiaru ;-) a polskie drogi przy większej feldze i niższym profilu opony odpowiednio "odgryzą" się na zawieszeniu. Jeśli nie jeździsz dużo to spox - przetrzymasz, ale przy moim przebiegu 40 - 50 tys/rok wykończyłbym zawieszenie dużo szybciej.
: 07 mar 2011, 13:25
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Fabrycznie przecież jest 195/55/16, opona 205/55 na wyższy profil.
: 07 mar 2011, 13:33
autor: Tomek
Vitor_Belfort pisze:pewnie też fajna cena takiego rozmiaru ;-)
Ceny 205/55/16 dużo lepsze niż 195/55/16 ponieważ jest to dużo bardziej popularny rozmiar.
: 07 mar 2011, 13:33
autor: emmer
Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
a to nie były felgi i opony 17''?
: 07 mar 2011, 13:35
autor: Vitor_Belfort
Coval pisze:Fabrycznie przecież jest 195/55/16, opona 205/55 na wyższy profil.
Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.
: 07 mar 2011, 13:39
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
emmer pisze:Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
a to nie były felgi i opony 17''?
17" ma 205/45/17
[ Dodano: |7 Mar 2011|, o 13:42 ]
Vitor_Belfort pisze:Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.
Środkowy indeks, czyli u Ciebie 65 to nie jest wysokość opony w mm tylko % z szerokości. Jeśli zwiększysz szerokość, a indeks pozostanie bez zmian to profil opony jest wyższy.
: 07 mar 2011, 15:33
autor: Vitor_Belfort
Coval pisze:emmer pisze:Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
a to nie były felgi i opony 17''?
17" ma 205/45/17
[ Dodano: |7 Mar 2011|, o 13:42 ]
Vitor_Belfort pisze:Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.
Środkowy indeks, czyli u Ciebie 65 to nie jest wysokość opony w mm tylko % z szerokości. Jeśli zwiększysz szerokość, a indeks pozostanie bez zmian to profil opony jest wyższy.
O qurde... Czyli prawidłowy "szerszy" rozmiar dla mnie to 195/60/15 ;-) dzięki za info - niezłe BALONY bym kupił

: 07 mar 2011, 17:21
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
tutaj masz kalkulator, poda Ci średnicę koła i różnice we wskazaniach predkości
http://www.felgi.pl/narzedzia/m/248/zam ... opon.htmlx" onclick="window.open(this.href);return false;