Strona 2 z 5

: 27 lis 2010, 21:19
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
jay_21 pisze:u nas nie ma elektromagnesu... to jest sprężarka ze zmiennym wydatkiem (czy jak to sie tam zwie) jest chyba jakiś elektrozawór wewnątrz.
Co by nie było, mam się nad czym zastanawiać.

: 27 lis 2010, 21:21
autor: jay_21
Coval, w jakich warunkach mierzony był prąd ładowania? Włączone światła i inne odbiorniki czy taki prąd miałeś bez świateł?

: 27 lis 2010, 21:24
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
jay_21 pisze:Coval, w jakich warunkach mierzony był prąd ładowania? Włączone światła i inne odbiorniki czy taki prąd miałeś bez świateł?
Tylko postojówki no i klima.

: 27 lis 2010, 21:25
autor: jay_21
Coval, no to ładowanie jak na moje oko ok.

: 27 lis 2010, 21:31
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Więc 14,4 powinno być w jakich okolicznościach?

: 27 lis 2010, 21:34
autor: jay_21
Coval, nie wiem dokładnie jak to może być, ale wydaje mi się, że przy słabym akumulatorze i wyłączonych odbiornikach prądu. Niech fachowcy się jeszcze wypowiedzą. Ale prąd ładowania z tego co mi wiadomo, powinien być od 13.8 V do 14,4 V. te wartości podają w necie przy wyłączonych odbiornikach. To tyle ode mnie.

: 27 lis 2010, 21:35
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Dzięki jay_21, browar na zlocie :pivo

: 27 lis 2010, 21:37
autor: jay_21
Coval, a u ślimaka sprawdzaliście jak było?

: 27 lis 2010, 21:38
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Na miejscu nie, ale twierdzi, że ponad 14V.

: 27 lis 2010, 21:45
autor: jay_21
Coval, prąd ładowania zależy od kilku czynników, m. innymi od stanu naładowania akumulatora itp., włączonych sprzętów, temperatury i takich tam.

: 27 lis 2010, 21:50
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jak się zdupi to dopiero wtedy będę się martwił, to samo z klimą. Może co najwyżej sprawdzę miernikiem ładowanie przy różnym obciążeniu.

: 27 lis 2010, 22:34
autor: duskap
Sprawdziłem sobie u mnie. Ładowanie 14,4. Rzęźi Ci sprężarka klimy? Nic nowego. Znam ten dźwięk :)

jay_21 1,4 8V jest lżejszy i dlatego wyżej stoi. T-Jet i M-Jety są cięższe o te kilkadziesiąt kg z przodu i przód siada.

: 28 lis 2010, 14:31
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Sprawdziłem miernikiem. Akumulator po nocy i połowie dnia ma 12,6V. Po odpaleniu ładuje 14,37V, a po włączeniu wszystkiego co się da 14,00V. Tak więc wszystko w normie. Alternator w T-Jet wg. tablicy ma ładować od 14,05 do 14,35V, pomiar w temp 20st.
Co do klimy, to nie rzęzi cały czas. Wczoraj podczas testów samochód pracował na postoju chyba z godzinę, cały czas z włączonym ogrzewaniem i klimą (żeby szyby nie były zaparowane bo na parkingu bez przerwy ktoś przyjeżdżał driftować) Dopiero po tym czasie coś tam sobie cicho rzęziło. Po dłuższym postoju i włączeniu klimy jest cisza.

: 28 lis 2010, 15:29
autor: jay_21
Coval, no to altek jak nówka :) tylko zastanawiam się dlaczego wczoraj pokazało 13.8 V :pomysli

: 28 lis 2010, 15:31
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Dzisiaj mierzyłem miernikiem, a wczoraj, no cóż... Windows Vista. Ale interfejs i tak sobie sprawie. Można się dużo dowiedzieć o samochodzie. Trzeba tylko poczekać na program w pełni kompatybilny i obsługujący wszystkie funkcje sterownika Bosch ME 7.9.10.
Po za tym alternator nie miał zbyt dużo powodów żeby się popsuć. Auto kupione w czerwcu, a w w sierpniu już miałem założoną osłonę. Żadnych przeróbek w instalacji nie robiłem, dodatkowych prądożernych urządzeń też nie podpinałem.