Strona 10 z 34
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 22 cze 2013, 22:02
autor: slawek007
Obiecałem więc przesyłam zdjęcie z zamontowanego tempomatu.
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 22 cze 2013, 22:11
autor: leszek1234
slawek007 - bardzo fajnie Ci wyszło

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 7:32
autor: emmer
proszę o sprawdzenie mojej teori

:
jedziemy sobie bez włączonego tempomatu, na manetce zwiększamy prędkość (+) - w dalszym ciągu bez włączonego tempomatu, teraz próbujemy włączyć tempomat. działa? bo u mnie nie. muszę wyłączyć i wyłączyć zapłon żeby zadziałało.
kiedyś przez przypadek tak zrobilem i szukałem zalezności - no i znalazłem
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 11:45
autor: mwas
Hmmm, a to ciekawostka... mi się kilka razy zdarzyło wcisnąć + bez aktywnego tempomatu ale potem, po przełączeniu na ON, normalnie działał !
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 12:38
autor: emmer
aha, no to mam cos unikalnego

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 13:15
autor: smak56
emmer pisze:aha, no to mam cos unikalnego

No nie do końca.

Wracając ze zlotu byłem cały szczęśliwy. Wszystko było

. W tym tempomat, który Maciek aktywował.
Po przejechaniu ok 200 km w okolicach Poznania, zrobiliśmy przerwę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po starcie chciałem włączyc tempomat. Zonk! Nie działał. Po dojechaniu do domu bez tempo (kara!) i ponownym uruchomieniu silnika, zadziałał i działa do dziś. Konsultowałem to z
mwas-em. Jedyny powód jaki znalazłem u mnie, to zbyt szybkie uruchomienie silnika. Teraz odczekuję aż zgasną kontrolki (w tym tempomatu) i dopiero odpalam.
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 13:32
autor: emmer
jutro przetestuje twoją wersję

a ty spróbuj moją
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 13:44
autor: smak56
emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersję

a ty spróbuj moją

wieczorem. Ale myślę, że robiłem jak Ty i było dobrze. Sprawdzę jeszcze raz.
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 14:38
autor: mwas
Jeśli się okaże, że tempomaty wariują przez wciśnięcie przycisku + bez jego aktywacji (włacznik ON), to rozwiązaniem problemu będzie ciut inne podłączenie zasilania do manetki, mianowicie to, o czym dyskutowaliśmy ostatnio z
slawek007 - zamiana ze sobą miejscami podłączenia przewodów pomarańczowego i żółtego w manetce (czyli zasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej

) Wtedy nie będzie dochodziło do sytuacji, że pomimo wyłączonego tempomatu, w przypadku wciśnięcia przycisku + będzie podawane +12V na pin aktywujący funkcję zwiększenia prędkości, lub jakąkolwiek inną

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 25 cze 2013, 22:03
autor: slawek007
zasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej
Mogę tylko napisać, że w powyższej konfiguracji tempomat u mnie działa poprawnie
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 26 cze 2013, 0:37
autor: smak56
emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersję

a ty spróbuj moją
No to już. Niestety miałeś rację!

Tempomat zostaje wyłączony po aktywacji +; -; RES bez włączonego ON. (To był powód niedziałania tempomatu w trakcie powrotu ze zlotu).
Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 26 cze 2013, 8:47
autor: emmer
a uzupełniając - kontrolki nie muszą gasnąć - sprawdziłem

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 26 cze 2013, 10:03
autor: mwas
smak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowy
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy
Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji

Jeśli ktoś ma na tym połączeniu kostkę, to cała operacja będzie tylko formalnością

W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 26 cze 2013, 14:14
autor: Tomek
W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Sprawdź, sprawdź, bo jakoś ostatnio omijam parking, a ciekawy jestem. Lina sobie odpoczywa.
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
: 26 cze 2013, 14:37
autor: helletic
Dziś włączyłem + bez włączonego tempo, za moment włączyłem tempo i wszystko działa poprawnie. Chyba w 8V kabelki muszą być po staremu
