Strona 10 z 11

Re: [T-jet] Rozrząd

: 07 mar 2019, 22:13
autor: krupniok
Co tu kosztorysować? :ryczy Wymiana "stówka jak się patrzy" i trwa ~1,5h przy wprawie. Potem trochę uszczelniacz musi przeschnąć i jazda.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 07 mar 2019, 22:50
autor: TERMINATOR
krupniok pisze: 07 mar 2019, 22:13 Co tu kosztorysować? :ryczy Wymiana "stówka jak się patrzy" i trwa ~1,5h przy wprawie. Potem trochę uszczelniacz musi przeschnąć i jazda.
:brawo :brawo :brawo

Re: [T-jet] Rozrząd

: 08 mar 2019, 14:06
autor: sebastianc78
Dzięki chłopaki za sugestie i pomoc chyba skłonię się ku oryginałowi.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 12 paź 2020, 13:52
autor: leszek1234
Powinienem wymienić rozrząd w swojej Linei. 1,4 T-jet. Byłaby to druga wymiana. Za pierwszym razem tylko wersja "basic". Teraz chciałbym wymienić wszystko łącznie z kołem pasowym wału. Kupię zestaw pasek ,rolka, pompa, koło pasowe, śruba koła pasowego. I tu pytanie, czy w zestawie ze śrubą jest klej czy należy go dokupić - tzn.jaki? Możecie podpowiedzieć gdzie kupowaliście koło pasowe i jego  śrubę.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 12 paź 2020, 17:55
autor: Arktos
Ja oddawałem auto do mechanika i śrubę mi ściągał z ASO ceny Ci nie powiem tylko tyle wiem że podobno je pakują po 5 szt.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 03 gru 2020, 10:48
autor: sarmata
Też ostatnio wymieniałem rozrząd i robił mi to mechanik, do którego jeżdżę od kilku miesięcy. Sam tutaj kupiłem części układu rozrządu: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tec ... czesci,245. Całość wyniosła mnie ponad 500 zł, ale co 150 tys. km trzeba wymienić rozrząd, a przynajmniej ja z taką częstotliwością wymieniam. Myślę nad zakupem jakiegoś nowszego samochodu, który ma rozrząd na łańcuchu, co jak dla mnie jest dużym plusem ;)

Re: [T-jet] Rozrząd

: 03 gru 2020, 12:17
autor: buhert
sarmata pisze: 03 gru 2020, 10:48 Też ostatnio wymieniałem rozrząd i robił mi to mechanik, do którego jeżdżę od kilku miesięcy. Sam tutaj kupiłem części układu rozrządu: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tec ... czesci,245. Całość wyniosła mnie ponad 500 zł, ale co 150 tys. km trzeba wymienić rozrząd, a przynajmniej ja z taką częstotliwością wymieniam. Myślę nad zakupem jakiegoś nowszego samochodu, który ma rozrząd na łańcuchu, co jak dla mnie jest dużym plusem ;)
I ludzie piszą takie herezje w internecie i potem jeden z drugim w to wierzy. T-JET pasek max 90 tys km nawet nie tak jak przewidział producent przy 120.
Patrząc na to, że zestaw z pompą wody kosztuje 250zł to faktycznie jest na czym oszczędzać i co 150 tys ryzykować zerwanie...no no gratuluje podejścia.
A łańcuch rozrządu w nowszym aucie jest tak "trwały" że się zdziwisz nie raz jak zacznie dzwonić :-<<

Współczuje podejścia.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 03 gru 2020, 13:35
autor: Fiacik
Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 08 mar 2021, 20:12
autor: duskap
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 08 mar 2021, 22:21
autor: buhert
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 10 mar 2021, 10:22
autor: Fiacik
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
duskap - jak wymieniałeś rozrząd w swoim Fiacie to auto było jeszcze na gwarancji ?
Czyżby w autach po gwarancji nic się nie psuło oprócz paska rozrządu ? Widzę ,że to jakaś nowa teoria - pora wyjść już z epoki gumy.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 10 mar 2021, 10:32
autor: Fiacik
buhert pisze: 08 mar 2021, 22:21
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.
buhert - zanim te dziwne w/g Ciebie teorie napisałem to zadałem sobie trud sprawdzenia powyższych informacji .Oczywiście nikt nikomu nie zabrania skrócić czasokresu czy też przebiegu auta jaki sugeruje producent w kwestii wymiany paska rozrządu .Pora spojrzeć szerzej co oferują inni producenci i wyjść z ,,kręgu" Fiata.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 10 mar 2021, 11:24
autor: buhert
Fiacik pisze: 10 mar 2021, 10:32
buhert pisze: 08 mar 2021, 22:21
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12

I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.
buhert - zanim te dziwne w/g Ciebie teorie napisałem to zadałem sobie trud sprawdzenia powyższych informacji .Oczywiście nikt nikomu nie zabrania skrócić czasokresu czy też przebiegu auta jaki sugeruje producent w kwestii wymiany paska rozrządu .Pora spojrzeć szerzej co oferują inni producenci i wyjść z ,,kręgu" Fiata.
Twój trud sprowadza się do przeczytania instrukcji obsługi i na jej podstawie siania herezji, że pasek 200 tys, bo tak napisali...owszem napisali, żeby go nie robili na gwarancji bo jak sobie pomyślą ile to roboty to...
Napisali Ci w Twoim Fordzie o wadliwych pompach wody i ile trwa naprawa czegoś takiego w 1.0 Ecoboost? Nie :) bo Ty znasz teorię :-<<

Takie same teorie jakie wyczytasz i siejesz np o Skodzie a znasz przypadek akcji serwisowej chłodnic w UP? Nie :) bo Ty znasz teorię :-<<

No chyba, że pracowałeś w większej ilości "motoryzacyjnych" miejsc niż ja i miałeś z nimi styczność bądź masz, ale...
Nie będę Ci mówił o 2 ostatnich wymianach silników TSI w skodzie na gwarancji bo ups...rozleciały się (dla Twojej ciekawości - nie miały nic wspólnego z 200tys km - jeden miał 46 drugi 62) :)

O braku umiejętności przez Skodę wgrania sterownika, aby radio działało poprawnie z nawigacją i wieloma zgłoszeniami serwisowymi NIE wpisywanymi do systemu też oczywiście słyszałeś?
Że Navi nie działa, że radia nie ma, że nie da się nic zrobić, że wgrany sterownik w Skodzie i tak nie działa po raz 5...6....7...

Zadaj sobie jeszcze jakiś trud - zatrudnij się - nawiąż współpracę to się dowiesz jakie są realia :) Życzę Ci takiej praktyki jak moja.

Tak to jest jak się jest w ASO Skody stałym bywalcem, no ale...poczytaj sobie jeszcze poczytaj teorię i "wyjdź" z kręgu...swoich teorii nie podpartych praktyką.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 10 mar 2021, 17:27
autor: Fiacik
buhert - miało być o rozrządzie , a jest o Skodzie , Fordzie itd.
Za chwilę admin się wtrąci i zamknie temat .Na koniec tylko sprostuję , że ja mam Rapida 1,0 TSI ,a tak się składa ,że syn i 2 zięciów mają Octavie TSI (1,4 lub 1,5) i nikt z nas nie narzeka ,ani nie ma problemów z tymi autami.
Wydaje mi się ,że rutyna w Twoim przypadku zabija racjonalność spojrzenia na to co się dzieje w motoryzacji ( czyżby inni produkowali auta wyłącznie bezawaryjne - ja o takich cudach nie słyszałem) , a doświadczenie życiowe podpowiada mi ,że czas najwyższy w takim przypadku na zmianę pracy co i ja kiedyś zrobiłem i wyszło mi tylko wyłącznie na dobre.

Re: [T-jet] Rozrząd

: 10 mar 2021, 19:25
autor: duskap
Fiacik pisze: 10 mar 2021, 17:27 buhert - miało być o rozrządzie , a jest o Skodzie , Fordzie itd.
Za chwilę admin się wtrąci i zamknie temat .Na koniec tylko sprostuję , że ja mam Rapida 1,0 TSI ,a tak się składa ,że syn i 2 zięciów mają Octavie TSI (1,4 lub 1,5) i nikt z nas nie narzeka ,ani nie ma problemów z tymi autami.
Wydaje mi się ,że rutyna w Twoim przypadku zabija racjonalność spojrzenia na to co się dzieje w motoryzacji ( czyżby inni produkowali auta wyłącznie bezawaryjne - ja o takich cudach nie słyszałem) , a doświadczenie życiowe podpowiada mi ,że czas najwyższy w takim przypadku na zmianę pracy co i ja kiedyś zrobiłem i wyszło mi tylko wyłącznie na dobre.
Skończ chłopie naprawdę bo czytać tych bzdur się nie da. Ja znam już kilkadziesiąt wymian silnika w 1.0 i 1,4 TSI.
U Fiata nie znam żadnej.
Bzdur odnośnie 200 tys km i 10 lat nawet nie zamierzam słuchać. I mówi Ci to mgr inż chemii, który PROJEKTUJE materiały gumowe.
Naprawdę skończ pisać te bzdury.