Strona 10 z 11

: 24 paź 2011, 11:05
autor: kazgas
Szulcik74 pisze:A tak mi powiedzieli w ASO Automobiletorino w Łodzi że na Orlenie dodają zbytu dużo biopaliw i dlatego do T-jet są złe te paliwa
O ile się nie mylę to biopaliwa dotyczą diesla.
Jest jeszcze instalacja etanolu w Polsce którego produkcja opiera się na bazie pszenicy.
Ale aby dodawać dodatki biopaliwa do etyliny to jeszcze nie słyszałem.

: 24 paź 2011, 11:22
autor: emmer
powiem ci szczerze ze chyba darowałbym sobie to ASO

: 24 paź 2011, 15:12
autor: Rincewind
No niestety do benzyny dają bioetanol.
Tylko że wiele stacji kupuje w Orlenie, a poza tym takie są przepisy, że producenci muszą realizować cele (NCW) , więc niezależnie gdzie tankujesz pewnie tego nie ominiesz.
http://sitpnig.pl/pl/stanowiska-i-opinie" onclick="window.open(this.href);return false; cytat: "Zawartość etanolu w benzynie ograniczona jest normą z jednej strony – górna granica – 5%, a wymogami Ministerstwa Finansów w Rozporządzeniu określającym warunki uzyskania ulgi akcyzowej, z drugiej – dolna granica – 4,5%. Zawartość etanolu w benzynie etanolowej winna mieścić się w tych granicach."

: 24 paź 2011, 21:33
autor: krakus02
po podwyżkach cen paliw od kilku miesięcy tankowałem na stacji Auchan, która paliwo bierze od Orlenu i zauważyłem, że po odpaleniu obroty skakały. Od miesiąca wróciłem do BP (nie wiem skąd biorą paliwo?) i jest OK, silnik po rozruchu pracuje "równo".

: 24 paź 2011, 22:00
autor: duskap
krakus02, kwestia przypadku lub zmiany warunków atmosferycznych. Poważnie. U mnie raz równo raz nie. Testowałem BP, Orlen, Shella aby wykluczyć przyczynę paliwo. Niestety na każdej z tych stacji (kilka tankowań) raz obroty były "równe" raz świrowanie. Wróciłem więc do Auchan. Jak narazie wahań obrotów odkąd wróciłem na Auchan (czyli jakieś 3 ostatnie tankowania) nie odnotowałem. Przyczyna musi więc być inna. Pytanie jaka?

: 24 paź 2011, 23:01
autor: daro189
ja od zawsze tankuje na bliskiej i nie było problemów, ale coś mnie podkusiło zatankować na statoil'u i spalanie wzrosło średnio o 2 litry na tych samych trasach i wadze. czyli nie można polegać tylko na marce

: 25 paź 2011, 16:21
autor: Rafcio
Pytałem początkiem roku sprzedawcy na Statoilu i mówił że w PB 95 jest od 5-10 % dodatków bio. Dodatków tych nie ma tylko w Supremie 98 oraz Diesel Gold

V-power

: 20 lis 2011, 21:04
autor: Szulcik74
tak się złożyło ze szykują mi się dwa 200 kilometrowe wyjazdy i zastanawiam się czy nie zatankować V-powerem z Shella. Na co dzień tankuje PB95 ale jeżdzę po mieście, co myślicie o tym paliwie, warto go kupować w sumie kosztuje 35 groszy więcej?

: 20 lis 2011, 21:36
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Jeśli zamierzasz często przekraczać 180km/h to może coś odczujesz.

: 20 lis 2011, 21:38
autor: krakus02
moim zdaniem, może spalisz trochę mniej, ale wyższa cena pochłonie ewentualny zysk

: 20 lis 2011, 22:06
autor: Szulcik74
zamierzam jechać maks 150km/h, czy spalanie będzie mniejsze?

: 20 lis 2011, 22:16
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Mój T-Jet jadąc 100-110km/h spali 6L/100km. Jadąc 140km/h spali 8L/100km. Droga benzyna 98 nic nie zmieni, bo silnik jest skonstruowany pod 95 oktan.

: 20 lis 2011, 23:54
autor: smak56
Szulcik74 pisze:zamierzam jechać maks 150km/h
A gdzie w promieniu 200 km od Łodzi można tak szybko jechać? :pomysli :zlośnik

: 21 lis 2011, 9:03
autor: Q
smak56, na niektórych fragmentach autostrady do Poznania :zlośnik

: 21 lis 2011, 11:51
autor: smak56
Q, oczywiście żartujesz? :pomysli