Strona 10 z 66
: 09 kwie 2010, 10:58
autor: radek
Mi też polecono w serwisie Castrola.
: 09 kwie 2010, 12:24
autor: sebastianc78
Mnie też zaproponowano Castrola, ale jak zapytałem czy nie będzie problemu z gwarancją to odpowiedzieli żre lepiej zalać Selenią.
: 09 kwie 2010, 12:28
autor: jay_21
M (admin) pisze:Jay okej a co powiesz na taką kwestie, że główny inżynier w mojej ASO facet z długim stażem, powiedział, że właśnie jak się skończy gwarancja lepiej przejść na Mobila albo Castrola

Podparł to jakimiś sensownymi argumentami czy wyssał stwierdzenie z palca?
: 09 kwie 2010, 12:35
autor: M
tego nie sprawdzałem

odparłem tylko "aha" i temat skończony

: 09 kwie 2010, 13:27
autor: jay_21
M (admin), aha, czyli równie dobrze można powiedzieć, że można zalać wodą lub kujawskim......
: 09 kwie 2010, 18:43
autor: duskap
jay_21 pisze:duskap pisze:Żaden olej oprócz Selenii nie ma normy FIATa. W ostatnim Auto Świat (lub Motor... nie pamiętam) pisali o olejach
Ani Auto-Świat ani Motor nie jest wyrocznią jeśli chodzi o sprawy techniczne i nie tylko...
[ Dodano: 2010-04-08, 20:22 ]
M (admin) pisze:skończy mi się na dobre gwarancja to bankowo będę lał inny olej a nie selenię.
Jeśli chodzi o MultiJety to akurat bym radził pozostać przy Seleni, bo na tym oleju te silniki są testowane i generalnie dla nich te oleje zostały zaprojektowane. Słyszałem pozytywne opinie jeśli chodzi o Selenię dla Diesli.
[ Dodano: 2010-04-08, 20:26 ]
drmaciek pisze: tak w ogóle to nie rozumiem tej gadki w stylu - "wymieniłem olej z Selenii na XX bo jest tańszy....blebleble".
Myślę, że nie chodzi tyle o cenę, co o dostępność tego oleju. Seleni nie znajdziesz na półce na stacji benzynowej ani w markecie. Ma to oczywiście swoje zalety (cięzko będzie trafić na podróbkę) ale też wady. Jeżeli ktoś nie ma blisko serwisu to po prostu nie trzeba jechać kawał drogi po Selenię, jak można kupić na stacji benzynowej. Myślę, że to jest decydujący argument na zmianę producenta oleju.
Ja osobiście nie lubie kombinować z olejem i pozostanę przy Seleni.
A gdzie to powiedziałem, że Auto Świat czy Motor są wyrocznią? Wyrocznią jest producent o czym od początku piszę a te gazety tylko to potwierdziły.
Wcale NIE MUSI to być tylko marketing bo normy VW czy Mercedesa mają bardzo duże znaczenie (niewłaściwa norma może zniszczyć silnik) więc we FIATach też tak może być.
Silniki FIATa (wszystkie!) są testowane na Selenii a olej ten został opracowany ściśle do tych silników. W np. MultiAir olej ma szczególne znaczenie więc czemu w innych silnikach (T-Jet, MultiJet) ma to nie mieć znaczenia? Możliwe, że inne oleje też spełniłyby normę FIATa ale póki co nie ma żaden inny olej stosownego certyfikatu. Możemy mówić, że to marketing lub nie ale pewności nie mamy żadnej. Reasumując niech każdy sobie leje co chce ale niech będzie świadomy, że gdyby coś to zostaje sam z autem, olejem i ewentualną usterką

: 09 kwie 2010, 18:45
autor: jay_21
duskap, doszliśmy w końcu do sedna sprawy

: 09 kwie 2010, 18:46
autor: Rafcio
A ja tam mam zaufanie do Seleni i jak miałem Pandę 1.3 JTD też lałem Selenię

: 09 kwie 2010, 19:02
autor: duskap
Dodam, że FIAT wysłał do wszystkich ASO pismo, że zmiana oleju na inny możliwa jest tylko na ryzyko klienta! Spytajcie się w swoich ASO czy dostali takie pismo

Pismo z chyba lipca 2009r. Informowali mnie o tym gdy zmieniałem olej przy 10 tys km że może być problem z gwarancją itd itp. Na fakturze i w komputerze (rejestr FIATa) wpisują czy zalano olejem Selenia czy "produkt klienta".
: 09 kwie 2010, 22:16
autor: tomektt
Hmm..
znów sie pewnie komuś narażę, ale uważam, że lać można każdy inny olej, oczywiście po uprzednim sprawdzeniu z książką serwisową pojazdu, czy odpowiada zalecanym przez fiata parametrom.
: 09 kwie 2010, 22:37
autor: duskap
tomektt pisze:Hmm..
znów sie pewnie komuś narażę, ale uważam, że lać można każdy inny olej, oczywiście po uprzednim sprawdzeniu z książką serwisową pojazdu, czy odpowiada zalecanym przez fiata parametrom.
Przecież od początku tematu właśnie o tym jest mowa. Problemem jest to, że nie istnieje olej, który odpowiada wymaganym przez FIATa parametrom. Dyskusja toczy się na temat czy wymagania te są ściemą marketingową czy faktycznie mają znaczenie.
: 10 kwie 2010, 14:26
autor: tomektt
dla mnie istnieje.
Jest to mobil1 new life 0W - 40 zgodny ze specyfikacją instrukcji fiata linea.
Żyjemy w wolnym kraju każdy leje co uważa.
Poza tym dziwnym byłoby gdyby fiat związany umową z producentem selenii zalecał swoim ASO inny olej.
: 10 kwie 2010, 22:52
autor: duskap
tomektt pisze:dla mnie istnieje.
Jest to mobil1 new life 0W - 40 zgodny ze specyfikacją instrukcji fiata linea.
Żyjemy w wolnym kraju każdy leje co uważa.
Poza tym dziwnym byłoby gdyby fiat związany umową z producentem selenii zalecał swoim ASO inny olej.
Pokaż mi proszę GDZIE ten olej spełnia wymaganą normę FIATa? Owszem żyjemy w wolnym kraju i nikt nie zabrania Ci lać nawet i wody do silnika. Chcemy jednak ustalić fakty a nie mity.
Wszystkie marki mają podpisane umowy z jakimś producentem olejowym a mimo wszystko udzielają certyfikatów. FIAT nie udzielił jak narazie żadnemu (mimo iż każda firma olejowa może wystąpić zgodnie z prawem o stosowny certyfikat i MUSI go otrzymać jeśli dany olej spełnia wymagania). Coś w tym zatem chyba jest.
PS>Czy FL Selenia nie należał do grupy FIATa? Obecnie należy do PETRONAS ale gdzieś czytałem, że wcześniej należał do FIATa. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
: 10 kwie 2010, 23:10
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap pisze:Pokaż mi proszę GDZIE ten olej spełnia wymaganą normę FIATa?
Odpowiem za kolegę

Trzecia tabelka na dole strony.
****LINK****
: 11 kwie 2010, 9:12
autor: duskap
To bardzo dobrze, że WRESZCIE jakiś olej inny niż Selenia spełnia normę FIATa

Zastanawia mnie dlaczego gdy wczoraj w Makro oglądałem ten olej to na etykiecie nie miał wyszczególnionej normy FIATa...