[Inne] Olej
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 lut 2010, 13:34
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: annopol- lubelskie
-
- klubowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
- Przebieg: 15
- Silnik: 1.6 MultiJet 105
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- klubowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
- Przebieg: 15
- Silnik: 1.6 MultiJet 105
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
O ja pierdzielę, ale cyrk, ręce i inne członki opadają normalniewojciechowski pisze:Zrobiłem 1500km, zajeżdżam do serwisu i mówią mi, że oleju na gwarancji nie można wymieniać 88)(...)

[ Dodano: 2010-04-08, 09:48 ]
A tak w ogóle to nie rozumiem tej gadki w stylu - "wymieniłem olej z Selenii na XX bo jest tańszy....blebleble". Przecież oleju nie zmienia się co miesiąc, tylko w najgorszym razie raz na rok, więc jakie znaczenie ma nawet 50 pln różnicy na butelce? To jest kurcze oszczędność 4 zet eł miesięcznie, ludzie - jedno dobre piwo na 30 dni mniej. Można chyba przeżyć, nie? ;)))
1.4 T-Jet Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Nie istnieje olej marki SHELL, który ma identyczną specyfikację co Selenia K P.E.roberto 26 pisze:JA OLEJ ZMIENIAM CO ROK LUB CO 10 TYŚ KM . A Z SELENII ZMIENIONO MI NA SHELL Z IDENTYCZNĄ SPECYFIKACJĄ KTÓRY JEST TAŃSZY-TO ZAPROPONOWAŁ MI SERWIS W STALOWEJ WOLI
Żaden olej oprócz Selenii nie ma normy FIATa. W ostatnim Auto Świat (lub Motor... nie pamiętam) pisali o olejach i norma producenta ma bardzo duże znaczenie. Chociaż w przypadku FIATa chyba (z naciskiem na chyba bo nie wiem) jest to tylko ściema marketingowa bo przecież inne oleje też by dostały certyfikat spełniania normy FIATa ale FIAT nie chce jej udzielić (moim zdaniem). Inne marki (np VW, Mercedes) nie mają jakoś problemu do udzielania certyfikatów zgodności olejów z ich wymaganiami... No ale MOŻE we Fiacie to ma znaczenie

- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ani Auto-Świat ani Motor nie jest wyrocznią jeśli chodzi o sprawy techniczne i nie tylko...duskap pisze:Żaden olej oprócz Selenii nie ma normy FIATa. W ostatnim Auto Świat (lub Motor... nie pamiętam) pisali o olejach
[ Dodano: 2010-04-08, 20:22 ]
Jeśli chodzi o MultiJety to akurat bym radził pozostać przy Seleni, bo na tym oleju te silniki są testowane i generalnie dla nich te oleje zostały zaprojektowane. Słyszałem pozytywne opinie jeśli chodzi o Selenię dla Diesli.M (admin) pisze:skończy mi się na dobre gwarancja to bankowo będę lał inny olej a nie selenię.
[ Dodano: 2010-04-08, 20:26 ]
Myślę, że nie chodzi tyle o cenę, co o dostępność tego oleju. Seleni nie znajdziesz na półce na stacji benzynowej ani w markecie. Ma to oczywiście swoje zalety (cięzko będzie trafić na podróbkę) ale też wady. Jeżeli ktoś nie ma blisko serwisu to po prostu nie trzeba jechać kawał drogi po Selenię, jak można kupić na stacji benzynowej. Myślę, że to jest decydujący argument na zmianę producenta oleju.drmaciek pisze: tak w ogóle to nie rozumiem tej gadki w stylu - "wymieniłem olej z Selenii na XX bo jest tańszy....blebleble".
Ja osobiście nie lubie kombinować z olejem i pozostanę przy Seleni.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic