[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Przetaczałeś tarcze ? Wyglądają nieźle nie ma wyraźnego progu trzeba zmierzyć.Grzesioklb pisze:Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Klocki wymiana oczywiście.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Spokojnie starczy ledwo co rancik się zrobił, choć jak coś bym na Twoim miejscu je przetoczyl. W puncie II ostatnio swojej lubej zakładałem oryginały po przetoczeniu tarcz+ nowe klocki. Teraz jest !oc hamowania
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Moje zdanie : na razie jeździj dalej, jak klocki będą do wymiany (na oko lub ostatecznie zapali się kontrolka;), wtedy ocenisz tarcze. Obecnie wygląda to normalnie, do jazdy. Ja na pierwszym zestawie klocków jeździłem do ok. 90tys.km i tarcz nie było potrzeby wymieniać.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja tam widzę już bardzo niewiele okładziny. Wymieniłbym wszystko.
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zakładałem nowe klocki na stare tarcze przy 85tyś, tarcze były w dobrym stanie ale mierzyłem grubość była w normie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
A to ciekawe co piszesz ?! . Ja mam już na tarczach znacznie większe ranty niż 0,9 mm /tak na oko jakieś 1,5 mm/ i to przy przebiegu 57.000 km .Ok.miesiąc temu byłem na wymianie olejów i filtrów w serwisie FIATA w Bielsku- Białej . Prosiłem o przyjrzenie się temu i stwierdzili, że na tych tarczach i klockach mogę jeszcze śmiało jeździć jakieś 30.000 km . Hamulce działają bez zarzutu .smak56 pisze:Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
B grubość nowej tarczyFiacik pisze: A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
C (MTH) - minimum tarczy hamulcowej (nabijana na obwodzie tarczy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
w laboratorium pewnie ta tarcza nie pęka nawet przy 3- krotnie większym zużyciu ale dajmy współczynnik bezpieczeństwa x3 lub x4 - wszyscy będą zadowoleni ..
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Dzięki Ci smaku56 za ostateczne wyjaśnienie i masz za to dobre
- w międzyczasie sprawdziłem u dobrych mechaników i faktycznie ten minimalny wymiar jest nabijany na tarczy , a różnica czy też dopuszczalne przez producenta zużycie jest faktycznie tak niewielkie . Ale , no właśnie - konia z rzędem temu mechanikowi , który przy takim zużyciu wymienia tarcze . W moim przypadku te 0,9 mm to już miałem przy około 35.000 - 40.000 km i każdy by się uśmiechnął gdybym przy takim przebiegu wymienił tarcze i oczywiście klocki . Dla jasności to jestem zdecydowanym przeciwnikiem eksploatowania podzespołów auta ponad zalecenia producenta i zdrowy rozsądek .
Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?

Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zmieniłem tarczę przy 100tys.
Pozdrawiam wszystkich
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zmieniałem na 65000 tyś, ale bardziej jako kaprys niż potrzeba.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zmieniłem przy 40 tarcze i klocki, bo się zrobiły fioletowe. Teraz jeżdżę emerycku i po 85 tyś km klocki jeszcze grube, a tarcze z minimalnym rantem
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Fabryczne klocki i tarcze przejeździły u mnie 102 tyś km.
Jeździły by dalej, ale zmieniłem i tarcze i klocki bo aż głupio tyle km na jednym komplecie zrobić. Na tarczach widać było zużycie.
Jeździły by dalej, ale zmieniłem i tarcze i klocki bo aż głupio tyle km na jednym komplecie zrobić. Na tarczach widać było zużycie.