Akumulator

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Mireks napisał: "Potrzebny Ci będzie klucz 10-ka (do odkręcenia klemy plusowej) i chyba 13-ka do odkręcenia taśmy mocującej akumulator do podstawy. Najlepiej, aby obydwa klucze były typu rurka, ale płaskimi też sobie poradzisz."
Ja natomiast polecam klucz 13 "T", w sklepie dużej sieci za ok. 3 zł. Bardzo wygodny, odpowiednio długi i nie zgubi się w innych szpargałach. Do klemy "+" może być płaski.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Jak wymieniałem wczoraj akumulator (zostawiłem stary w sklepie) to panowie bez problemu wypożyczyli odpowiednie klucze ( "T" 13 i oczkowy 10 ) - normalnie przy zakupie akumulatora sami wymieniają ("usługa" kosztuje 1zł) ale przy panującej obecnie aurze nie..

Korzystając z okazji potraktowałem śrubę mocującą taśmę oraz klemy akumulatora smarem miedziowym.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Q pisze:klemy akumulatora smarem miedziowym
Pewnie nie zaszkodzi, chociaż ja używam wazelinę bezkwasową.

[ Dodano: |3 Lut 2012|, o 12:26 ]
Q, pogłębiłem wiedzę. Smar miedziowy jest droższą i lepszą wersją wazeliny!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zabrałem baterię do domu, sprawdzę ile jest wody i podładuję go trochę. Aku ma podane prądy rozruchowe 250A IEC oraz 450A SAE. Która wartość jest podawana w katalogach?
Koc jest na rzep, będzie pasował do każdego akumulatora.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Coval, znalazłem coś takiego;
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=i ... wwdzxYMEAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
praktycznie można dowiedzieć się wszystkiego o akumulatorze /montowanie, ladowanie na i poza pojazdem itd/
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

wymieniając aku zauważyłem, że mam "ten" kocyk :) , opatuliłem nim nowy aku. Tak jak pisaliście do odkręcenia opaski użyłem 13T i poszło bezproblemowo.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

2 odkręcenia i śruba nie ma już ocynku. Za trzecim razem się zapiecze. Trzeba koniecznie ją smarować.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

To mam jeszcze dwa życia :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Lepiej posmarować już po 1 odkręceniu - ktoś już pisał na forum, że zerwał tą śrubę przy próbie odkręcenia..

U mnie śruba nie była wcześniej odkręcana a ruda już zaczynała ją gryźć..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Dołączam się do tych, co już wymienili akumulatory :luzak Wybór padł na Centra Futura CA530. U mnie podobnie jak u kolegów - śruba trzymająca opaskę podrdzewiała, ale dało się ją ruszyć. Niestety nie miałem przy sobie żadnych specyfików, nie mogłem więc zastosować rady Covala i nie nasmarowałem jej, mam nadzieję, że później da się jakoś odkręcić :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

ja mam juz szpilke, gdyz oryginalna srubka zostala zzarta przez ruda
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

ja mam juz szpilke, gdyz oryginalna srubka zostala zzarta przez ruda
No ja się właśnie zastanawiam, czy nie zabezpieczyć tej śruby wazeliną techniczną :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Zabezpiecz, zabezpiecz - dopóki masz co zabezpieczać.
Lepiej teraz poświęcić 2 minuty i ubrudzić paluch niż potem się męczyć z odkręcaniem a w przypadku niepowodzenia kombinować żeby akumulator nie uskuteczniał "wycieczek" przy hamowaniu i zakrętach.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:
ja mam juz szpilke, gdyz oryginalna srubka zostala zzarta przez ruda
No ja się właśnie zastanawiam, czy nie zabezpieczyć tej śruby wazeliną techniczną :pomysli
mwas akurat miałem wazelinę techniczną pod ręką i nasmarowałem nią śrubę przed wkręceniem. Ale gdy się trochę ociepli, wysmaruje gwint ponownie, tym razem po już wkręconej śrubie.
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Witajcie koledzy :)
Ja również wyminiłem orginalny akumulator 40Ah/200A, ponieważ przy zapalaniu nie domagał (błąd poduszki).
Kupiłem Centre Future CA530. Mam nadzieje, że to dobry wybór :)
Orginalny aku będzie używany w maluchu... jest idealny :)
Kocyka na akumulator nie posaiadam...
POZDRAWIAM
ODPOWIEDZ