Strona 8 z 66

: 01 kwie 2010, 22:07
autor: duskap
drmaciek pisze:Wysłałem ponownie zapytanie do Fiata w kwestii tej instrukcji.
Moje auto jest sprzed sierpnia 2008, bo na dokumencie celnym jest właśnie 08.2008, czyli chyba po staremu trzeba by lać K P.E. Zresztą czytając opis tego oleju i oleju Selenia K, odnoszę wrażenie że w K P.E. nie chodzi jedynie o zawartość popiołów, jest tam też mowa o dedykowaniu go do silników turbodoładowanych - przy Selenii K opis jest krótszy i nie ma wzmianki o turbo.
duskap pisze: Kolego, może wiesz gdzie dostać Selenię K P.E., bo moje poszukiwania po necie nie dały żadnych rezultatów. Pytam na wypadek, gdyby ASO wypięło się na mnie, gdy zażądam zalania K P.E. i powiedzą np. że nie mają takowego lub nigdy o nim nie słyszeli?
Niestety możesz mieć duży problem z dostaniem oleju SELENIA K P.E.
W Bydgoszczy gdy byłem u rodziny chciałem zmienić olej (zbliżało się 10 tys km a chciałem wymienić wcześniej) i pojechałem do obu ASO które są w Bydgoszczy i w 1 ani w 2 nie mieli nigdy Seleni K P.E. i leją Selenię K... podziękowałem im wtedy :)
W Krakowie 3 ASO na 5 miały Selenię K P.E. na miejscu. Nie zmienia to faktu, że w każdym ASO muszą Ci sprzedać Selenię K P.E. Jak nie mają to niech zamówią a jak problemy robią to od razu mail do FAP.

Co do różnicy między Selenią K a Selenią K P.E.
Chodzi tylko o niskopopiołowość. Wszystkie normy jakościowe, normy lepkościowe jak i normy FIATa są identyczne dla obu tych olejów (oprócz C3). W końcu reklama dźwignią handlu, więc muszą na etykiecie zachęcić w jakiś sposób :) Nowoczesne oleje są tak dobre, że naprawdę nie ma co się przejmować o silnik bo nic mu się nie stanie czy to Selenia K czy Selenia K P.E. To nie są czasy Fiatów 126p czy 125p gdy oleje były do bani.

PS>Wszystkie oleje są tworzone z bazy olejowej, którą robią chyba tylko 3 rafinerie na świecie. A każdy producent sam dalej obrabia olej, dodaje uszlachetniacze itd itp. Selenia należy do grupy PETRONAS i jej zaletą jest tak jak ktoś napisał, że nie występują podróbki (najczęściej podrabiane oleje to Mobil 1 oraz Castrol).

: 02 kwie 2010, 7:47
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
W instrukcji piszę:
"Olej na ba zie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40
spełniajàcy wymagania FIAT 9.55535-M2"

Selenia K spełnia normę FIAT 9.55535-M2, natomiast Selenia K P.E. spełnia normę FIAT 9.55535-S2 stąd w nowych instrukcjach zalecenie stosowania Seleni K
Co oznaczają te literki:
FIAT 9.55535-G1 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-G2
Klasyfikacja olejów do standardowych silników benzynowych
FIAT 9.55535-H2
Klasyfikacja olejów do silników benzynowych o wysokich osiągach oraz z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-H3 Klasyfikacja olejów o bardzo wysokich osiągach do silników benzynowych
FIAT 9.55535-D2 Klasyfikacja olejów do standardowych silników typu diesel
FIAT 9.55535-M2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-N2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel o właściwościach optymalnych dla turbosprężarek pracujących w wysokich temperaturach i z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-S1 Klasyfikacja olejów do silników typu diesel z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-S2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z oraz wydłużonym okresem wymiany oleju

FIAT 9.55535-M2 wiem że spełniają Mobil1 Formula 0W40 i Mobil1 New Life 0W40
Shell Helix Ultra 5W40 spełnia FIAT 9.55535-Z2, Shell Helix Ultra Racing 10W60 spełnia FIAT 9.55535-H3, a na lanym za aprobatą ASO Castrol Magnatec 5W40 w ogóle nie pisze nic o tej normie

Czy T-Jet ma system recyrkulacji spalin żeby stosować olej z normą S2? Mam tu jakiś rysunek ale nie wiem za bardzo co o nim myśleć. Wygląda mi to tak że dodatkowe zimne powietrze trafia do katalizatora, a dopalania spalin nie ma.
[ Dodano: 2010-01-18, 08:43 ]
Obrazek

: 02 kwie 2010, 8:33
autor: duskap
A może zmienili normę w Selenii K P.E. z M2 na właśnie S2 i stąd zmiana oleju w instrukcji? Przyznam się szczerze, że nie zwróciłem uwagi na końcówkę normy FIATa ale jak porównywałem te oleje na żywo to normy były identyczne. Albo źle pamiętam albo zmienili normę. Co do cyrkulacji to niestety nie mam wiedzy.

PS>Dzisiaj w Carrefourze oglądałem olej Castrol EDGE Sport 10W60. Jakież było moje zdziwienie gdy na 1 bańce była norma API SL a na drugiej API SM. 2 takie same oleje, różne normy, podobna data produkcji...

: 02 kwie 2010, 10:57
autor: jay_21
Panowie <tutaj> macie możliwość dobrania oleju do swojego samochodu. Z tego konfiguratora wynika, że powinna być Selenia K P.E. Wg mnie Selenia K P.E jest poprostu rozwinięciem Seleni K.

: 02 kwie 2010, 11:12
autor: drmaciek
Z opisu norm fiatowskich najbardziej pasowała by ta N2 - do silników z turbosprężarkami pracującymi w wysokich temperaturach. Przynajmniej jeśli chodzi o moje auto, to silnik się nieprzyzwoicie grzeje i wolno stygnie (odczucie subiektywne po podniesieniu maski silnika) ;)

[ Dodano: 2010-04-02, 11:18 ]
jay_21 pisze:Panowie <tutaj> macie możliwość dobrania oleju do swojego samochodu. Z tego konfiguratora wynika, że powinna być Selenia K P.E. Wg mnie Selenia K P.E jest poprostu rozwinięciem Seleni K.
Nie wiadomo z którego roku jest ten konfigurator i kto za nim stoi. Chciałbym dla spokoju i pewności dorwać coś takiego np. na stronie Fiata, sygnowane przez ich specjalistów.
Dla mnie to też logiczne, że K P.E. jest rozwinięciem K, ale czemu w takim razie cofnęli się do stosowania Selenii K, czyżby cięli koszty?

: 02 kwie 2010, 12:21
autor: duskap
Jakie cięli koszty?! I tak klient płaci za olej. A fabrycznie to nikt nie wie co leją... Poza tym różnica w cenie oleju jest chyba 5-10zł przy 2 litrach czyli tyle co nic.
Mnie się wydaje, że Selenię K oraz Selenię K P.E. jeszcze bardziej ulepszyli i stąd Selenia K wystarczy do silników T-Jet. Selenia K P.E. jest zalecana właśnie do silników MultiAir.
Napewno ani Selenia K ani Selenia K P.E. nie zaszkodzi naszym silnikom. Masz w instrukcji Selenia K P.E. i nic więcej Cię nie powinno interesować. To jest dla Ciebie wykładnią. Nie musi być na żadnej stronie czy gdziekolwiek. Do każdego egzemplarza auta jest dołączana instrukcja i tyle. Jedyne wątpliwości można mieć jak chce się zmienić olej na inną markę.

PS>Silnik 1,4 77KM w Grande Punto (czyli ten sam co w Linei) przez chyba 3 lata miał Selenię K, później zmienili na Selenię K P.E. mimo iż nic w silniku nie zmienili. Oba te oleje są równie dobre chociaż Selenia K P.E. może być minimalnie lepsza. Choćby ze względu na tę niskopopiołowość (może i coś to daje katalizatorowi... ale napewno ma to marginalne znaczenie przy zmianie lepkości na dużo gorszą a właśnie o tym od początku piszę).

: 06 kwie 2010, 12:21
autor: drmaciek
Właśnie w odpowiedzi na drugie moje zapytanie do FAP w kwestii oleju, otrzymałem pocztą nowsze wydanie instrukcji do Linei, w której figuruje już Selenia K.

: 06 kwie 2010, 13:23
autor: duskap
To się ich teraz zapytaj dlaczego więc dostałeś ZŁĄ instrukcję do auta i dlaczego Ciebie SAMI nie powiadomili listownie, że konieczna jest zmiana oleju na inny jak normalnie wszystkie marki robią.

: 07 kwie 2010, 6:59
autor: drmaciek
Skończyłem korespondencję z nimi i temat oleju w ogóle.

: 07 kwie 2010, 18:05
autor: jay_21
duskap pisze:To się ich teraz zapytaj dlaczego więc dostałeś ZŁĄ instrukcję do auta i dlaczego Ciebie SAMI nie powiadomili listownie, że konieczna jest zmiana oleju na inny jak normalnie wszystkie marki robią.
w nowej instrukcji zalecają Selenię K, ale na dole jest napisane, że stosowanie oleju o normach niższych niż C3 może spowodować uszkodzenie silnika, którego nie obejmuje gwarancja.

Z tymi olejami to namieszali...

: 07 kwie 2010, 18:19
autor: wojciechowski
Zrobiłem 1500km, zajeżdżam do serwisu i mówią mi, że oleju na gwarancji nie można wymieniać 88) (A co z tymi, co miesięcznie robią nasze roczne przebiegi ? ) Olałem gwarancję 8_) , kupiłem puszkę oleju, sam se wymieniłem i gitara. Na przeglądzie i tak nikt oleju mi nie sprawdzi, czy całkiem nowy, czy jeszcze ten, co w fabryce zalali

: 07 kwie 2010, 18:39
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
jay_21 pisze:w nowej instrukcji zalecają Selenię K, ale na dole jest napisane, że stosowanie oleju o normach niższych niż C3 może spowodować uszkodzenie silnika, którego nie obejmuje gwarancja.

Z tymi olejami to namieszali...
Nie ma się co martwić, to podwozie i tak nie dowiezie silnika "do końca" choć byś nie wiem co lał.
wojciechowski pisze:Zrobiłem 1500km, zajeżdżam do serwisu i mówią mi, że oleju na gwarancji nie można wymieniać
Nie kumam. Chodzi Ci o to, że za darmo na gwarancji nie wymienią, czy że w ogóle.

: 07 kwie 2010, 19:07
autor: wojciechowski
Na gwarancji nie można wogóle wymienić oleju, w przeciwnym razie się ją traci. Przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie. Jest to moje pierwsze własne nowe auto.

: 07 kwie 2010, 19:10
autor: Rafcio
Coś mi się wydaje że Cie coś kłamią, a jak zrobisz 30tyś km w ciągu np pół roku to też nie wymienią i będziesz jeździł na przepracowanym oleju ? ? ? Doradzam zmianę serwisu :/

: 07 kwie 2010, 19:17
autor: wojciechowski
No właśnie sam się nad tym zastanawiam, jak to z tym jest