Układ Wydechowy, tłumik
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem 

-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 lut 2015, 13:15
- Przebieg: 115000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Moi drodzy - chciałem nieco odświeżyć ten wątek (nie ma chyba sensu zakładać nowego).
Otóż kupując Linkę widzialem kiepski stan jej tłumików. Ponieważ wcześniej czytałem Wasze posty - wiedziałem też, że z zamiennikami jest tragedia. Moje jeszcze się trzymają ale nie chcę szukać dopiero wtedy jak dziura wyleci...
W związku z tym mam pytanie - czy ktoś z posiadaczy diesla 1,3 mógłby zobaczyć jaką ma w ukladzie wydechowym średnicę zewnętrzną rur tłumika? T-jet ma 50mm, a jedynie sam wylot z końcowego tlumika jest 60mm. Byłoby super gdyby można było uzyskac odpowiedzi z podaniem rocznika auta.
I drugie pytanie - czy z przodu auta w M-jecie 1,3 rura zakończona jest kolankiem czy jest prosta i dopiero poprzez połączenie kołnierzowe przechodzi w kolanko?
Wiem, że 1,3 M-jet nie ma środkowego tłumika, ale na rynku jest sporo dostępnych używanych tłumików od silnika 1,3 diesel i może dałoby się go zaimplementować w T-jecie?
Tak ogólnie to nikt z Was jeszcze nie wymieniał w T-jecie tłumika? Jak to możliwe (tzn bardzo mnie nie dziwi w Albei wymieniałem dopiero w 10roku eksploatacji)?
Chyba, że są jakies inne pomysly na tłumiki inne niż za 2tys PLN netto z ASO... :-( W końcu każdego z użtykowników kiedyś czeka wymiana a to lekki idiotyzm kupować coś takiego jak tłumik za 15% wartości auta...
Otóż kupując Linkę widzialem kiepski stan jej tłumików. Ponieważ wcześniej czytałem Wasze posty - wiedziałem też, że z zamiennikami jest tragedia. Moje jeszcze się trzymają ale nie chcę szukać dopiero wtedy jak dziura wyleci...
W związku z tym mam pytanie - czy ktoś z posiadaczy diesla 1,3 mógłby zobaczyć jaką ma w ukladzie wydechowym średnicę zewnętrzną rur tłumika? T-jet ma 50mm, a jedynie sam wylot z końcowego tlumika jest 60mm. Byłoby super gdyby można było uzyskac odpowiedzi z podaniem rocznika auta.
I drugie pytanie - czy z przodu auta w M-jecie 1,3 rura zakończona jest kolankiem czy jest prosta i dopiero poprzez połączenie kołnierzowe przechodzi w kolanko?
Wiem, że 1,3 M-jet nie ma środkowego tłumika, ale na rynku jest sporo dostępnych używanych tłumików od silnika 1,3 diesel i może dałoby się go zaimplementować w T-jecie?
Tak ogólnie to nikt z Was jeszcze nie wymieniał w T-jecie tłumika? Jak to możliwe (tzn bardzo mnie nie dziwi w Albei wymieniałem dopiero w 10roku eksploatacji)?
Chyba, że są jakies inne pomysly na tłumiki inne niż za 2tys PLN netto z ASO... :-( W końcu każdego z użtykowników kiedyś czeka wymiana a to lekki idiotyzm kupować coś takiego jak tłumik za 15% wartości auta...
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Wydaje mi się że ,, zapach'' zgniłych jaj wydobywajacy się z rury występuje na początku eksploatacji nowego auta kiedy jest jeszcze świeży katalizator , więc moim zdaniem to nie topogromcaslaskiej pisze:Dzisiaj poczułem delikatny smrodek siarkowodoru (zgnite jaja) z wydechu na cieplym silniku ,tankuje zawsze na tej samej stacji bp,a po za tym wszystko po staremu żadnych innych objawów ,może katalizator zaczyna szwankować sam nie wiem


- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Układ Wydechowy, tłumik
jaack, proponuję, abyś udał się do serwisu, który specjalizuje się w naprawach układów wydechowych
Tam są magicy, którzy dobiorą odpowiedni tłumik i tak go dostosują, aby pasował jak oryginał
Mamy z resztą na forum żywy tego przykład - kolega helletic jest właśnie po takim zabiegu
I zamiast bulić 2 tysie za wydech to wyniesie Cię to jakieś 400 zł 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Dokładnie. Ja miałem fanaberię na trochę głośniejszy wydech, więc chłopaki poszukali co pasuje wymiarami. Dalej zdjęli boczne ścianki tłumika, bo w Linei jest z jednej strony wylot i wlot do puchy, a ten przymierzony miał z dwóch stron. Porzeźbili, i wyszła lalunia. 130 pln za wydech i 330 pln za montaż z przeróbkami.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
najpierw muzyka, potem wydech, a potem linijka Jarka
a tak na poważnie: zazdraszczam. ja mam tyle planów, że nie wiem czy starczy żywota - Linei i mojego
ale robi sie powoli fajnie na dworze to coś się tam podłubie

a tak na poważnie: zazdraszczam. ja mam tyle planów, że nie wiem czy starczy żywota - Linei i mojego

-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Eeeee nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło (w moim przypadku sprawdza się to powiedzenie w 100%
).
Gdyby nie przewrót życiowy z września, to Lina by pewnie nawet "siedemnastek" nie doczekała

Gdyby nie przewrót życiowy z września, to Lina by pewnie nawet "siedemnastek" nie doczekała

-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Ja tam się nie znam ale czy takie dobieranie "na oko" co przypasuje nie zmienia parametrów pracy silnika ?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Może tak być. Oglądałem kiedyś program o tunningu i po zmianie filtru powietrza i wydechu, osiągi silnika spadły, bo mapa nie była dostosowana do zmniejszonych oporów przepływu. Dopiero remapowanie spowodowało, że przybyło mocy.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Mamy chyba zbyt adaptacyjne ecu i lpg żeby to odczuć - ach te 1.4
. Ale helletic dla sportu może zobaczyć czy mu się nastawy lpg nie zmienily jak ma sprzed modyfikacji zapisane.
Wysłane z mojego LG-D855

Wysłane z mojego LG-D855
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Układ Wydechowy, tłumik
Zaraz po założeniu wydechu Lina jakby chciała zgasnąć po zejściu na wolne obroty. Jednak chyba ta cała adaptacyjność osiołków spowodowała, że wszystko się "przegryzło". I zapewne to efekt placebo, ale wydaje mi się, że lżej się wkręca na obroty. Hamownia wyjaśni wszystko, ale to po założeniu innego układu dolotowego.