Dzisiaj go zalałem..... silnik pracuje jak pracował.... się zobaczy z czasem, jak się będzie kształtować jego zużycie, oraz stan majonezu w odmie.alvaro pisze:Szkoda że nikt jeszcze ni jeździ na tym Castrolu Edge 0W40 FST...
[Inne] Olej
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Moim skromnym zdaniem, jeśli przyniesiesz olej, który ma identyczne parametry jak to, co poleca serwis, a raczej producent samochodu, to nie mogą Ci "nie dać" gwarancji na silnikalvaro pisze:No tak, ale niby serwis poleca Selenię i Castrola... jak zareaguje na Valvolinea? Mogą powiedzieć ze gwarancji mi na silnik nie dadzą w takim wypadku?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
No tak tylko na Selenii K jest lepkość 5W-40, a w tym Castrolu jest 0W-40.mwas pisze:Moim skromnym zdaniem, jeśli przyniesiesz olej, który ma identyczne parametry jak to, co poleca serwis, a raczej producent samochodu, to nie mogą Ci "nie dać" gwarancji na silnikalvaro pisze:No tak, ale niby serwis poleca Selenię i Castrola... jak zareaguje na Valvolinea? Mogą powiedzieć ze gwarancji mi na silnik nie dadzą w takim wypadku?
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
alvaro, przecież możesz kupić Castrola Edge 5W40 na razie jest bez FST lub inny olej o tej lepkości
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 9:08 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Marka oleju nie ma znaczenia. Ważne są normy (wszystkie! Łącznie z normą producenta). A te spełnia jak narazie tylko Selenia i Castrol.alvaro pisze:Chłopaki jakbym zamówił tego Castrola co Wy lub Mobilka czy Valvolinea (jak radził mwas), to podczas przeglądu w ASO nie będą mieli do mnie pretensji? Dodam że auto jeszcze na gwarancji bedzie przez rok.
Są oleje lepsze i gorsze. MINIMALNE wymagania podane są w instrukcji (5W40 C3, Fiat coś tam). Chcesz lepszy olej to zalej Millersa albo AMS Oil. Podobno 10 razy lepsze niż Castrole, Selenie i Mobile razem wzięte.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Moja historia z olejem wygląda następująca:
Na początku była Selenia...
Potem, z racji tego, że Selenii musiałem dolewać a najtańsza to ona nie jest, postanowiłem zalać go Castrolem Magnatec'iem 5W-40. Po ok 3 miesiącach po przeglądzie stwierdziłem, że... OLEJU NA BAGNECIE PRAWIE BRAK !
Zalałem więc do pełna, wszedł niecały litr. Historia potem powtórzyła się, co mnie mocno zirytowało, ale stwierdziłem, że doczekam do kolejnej wymiany na przeglądzie. W międzyczasie musiałem jeszcze dokupić tego Castrola, bo zapas, jaki nabyłem na początku niestety już mi się wyczerpał
A do tego wszystkiego uświadczyłem wszystkich radosnych efektów zimowych, czytaj falowanie obrotów itp. Na tej podstawie stwierdziłem, że ten Castrol to mega syf i zdecydowałem się przenieść na coś, co polecił mi i znajomy mechanik, i kumpel zajmujący się częściami do samochodów, a mianowicie Valovilne'a MaxLife 5W-40. Olej kupiłem w hurtowni części motoryzacyjnych co zwie się Autoland - http://www.auto-land.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. W chwili obecnej owszem, silnik oliwę dalej pobiera, ale nie jest jej aż tyle, co i Selenii i Castrola, poza tym (podobnie jak helletic) wychodzę z założenia, że w tej chwili jeszcze przepłukuje się to, co pozostało po poprzednim syfie.
Powiem Wam tak: ostatnio miałem wymieniany kołnierz przy dolocie powietrza przepustnicy (ta uszczelka pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza) i były na nim straszne ślady po zalepionym oleju - widziałem na własne oczy destrukcyjne działanie tego szlamu. Z resztą potwierdza to również helleticw swoich wypowiedziach, tylko że on bazuje na doświadczeniach z Selenią
Na początku była Selenia...



Powiem Wam tak: ostatnio miałem wymieniany kołnierz przy dolocie powietrza przepustnicy (ta uszczelka pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza) i były na nim straszne ślady po zalepionym oleju - widziałem na własne oczy destrukcyjne działanie tego szlamu. Z resztą potwierdza to również helleticw swoich wypowiedziach, tylko że on bazuje na doświadczeniach z Selenią

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
mpsfc, dobrze wiedziećmpsfc pisze:Cudze chwalicie swego nie znacie. Od 4 lat jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40 i nie mam falujących obrotów, "majonezu" i zero zużycia oleju.


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM