[T-jet] Silnik kaput HELP!

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

[T-jet] Silnik kaput HELP!

Post autor: Fish »

Koledzy pomocy, moze ktos to przechodzil i sie nie chwalil.

Sprawa wyglada tak, wiadomo mrozy ale wszystko bylo OK jednak przedwczoraj pojawil sie blad silnika przy wyprzedzaniu i ostrym pedale w podloge, pozniej silnik zaczal jakos pracowac twardo, po odpaleniu taki ciezki chropowaty oddzwiek, no ale myslalem, ze mrozy.
Kolejno zazely sie pewne susy szczegolnie przy zmianie biegu i przyspieszaniu, silnik zaczynal sie dusic, troche poskakal i przeszlo - dodam, ze to wszystko na benzynie nie na LPG. Nastepnie wczoraj po odpaleniu ciezko reagowal na pedal gazu, wchodzil na obroty bardzo mozolnie, az w koncu dzisiaj rano odpalil na 15 sekund i zgasl i juz nie chce odpalic.

Meczylem go dzisiaj niezmiernie, juz nawet wlalem denaturat do baku bo podejrzewalem paliwo, powyskakiwaly wszelkie mozliwe bledy AirBag, EBD, ABS az nawet juz zapalila sie klodka-holuj do serwisu :(

Odczytalem blad z kompa P0106 - zwiazany z Czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym MAP i zaczalem watpic, ze to paliwo przymarzlo.

Jakies sugestie?

Co wazne, jakbyscie mogli u Was kuknac, po otwarciu masku, patrzac w lewy dolny rog jest wlasnie ten czujnik i u mnie on sobie tak luzno dynda opierajac sie o gorna czesc chlodnicy - cos mi nie pasuje, ze oryginalnie on sobie tak luzem wisial bo wyglada to niezbyt, czujnik na plastikowej obudowie ma taki zaczep ale nie bardzo widze, gdzie mialbym to przypiac. Nie wiem co moge z tym zrobic, czy to sie czysci czy trzeba wymienic czujnik, moze ktos mi doradzi a licze tez na info czy u Was tak to wisi (mnie sie wydaje ze jaby tak zawsze wisialo to bym zauwazyl) od tego ida jakies przewody elektryczne i wezyk do silnika (chyba wlasnie do kolektora-nie znam sie) i dziwi mnie to, ze to wisi sobie wlasnie na tych przewodach. Help.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap miał nieszczelny dolot, może ten sam problem.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval, hmmm.
Wlasnie o Tobie myslalem, czyby nie poskoczyc do Ciebie i zobaczyc, czy tez Ci tak MAP wisi :) ale laduje aku w Punto i nie mam czym jezdzic. Ide zrobic fotke, moze pokojarzysz czy tez tak masz.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Silnik kaput HELP!

Post autor: mireks »

Fish pisze:Koledzy pomocy, moze ktos to przechodzil i sie nie chwalil.

Jakies sugestie?
FISH - w prawdzie ja jestem w drugim obozie użytkowników tzn. turlających się na tłustym paliwie, ale według mnie jeśli nagle padły dwa czujnik, to szukałbym przyczyn w wiązce kabli. Zakładam, że czujnik temperatury płynu zdechł w tym samym czasie.

Czujnik nr 1 mierzący ciśnienie atmosferyczne występuje w benzyniakach i jak widać na obrazku ECU zarejestrował jego domniemany zgon. Dobrą wiadomością jest to, że sterownik wykrył przerwę w obwodzie, a taka usterka jest potencjalnie łatwa w wykryciu. Złą wiadomością jest, że jednocześnie ECU zarejestrował też przerwę w obwodzie pomiędzy czujnikiem temperatury a sterownikiem silnika ECU, co sugerowałoby jakiś problem z instalacją elektryczną.

Jeśli masz możliwość, to sprawdź wiązki łączące te czujniki z komputerem sterującym, a w szczególności konektory łączące jednocześnie kilka wiązek kabli z ECU. Może po prostu się coś rozłączyło albo zaśniedziało?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 21:13 przez mireks, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3842
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 445 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Jedno jest pewne, że żaden z czujników nie wisi - zawsze jest przymocowany. Najlepiej sprawdzić to w innym T-Jet-cie.

Kod: Zaznacz cały

P0116 - Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - sygnał poza zakresem/wydajność* - może być odpięty

Sprawdź czujnik przy chłodnicy

Kod: Zaznacz cały

P0106 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem/wydajność*
Prawdopodobnie odpiął się jakiś kabelek bądź spadł wężyk
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zrób fote to podskoczę i zobaczę.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

nie podoba mi sie, ze to tak luzno wisi, ale nie widze miejsca ani mozliwosci (dlugosc wezykow) zeby to moglo byc gdzieindziej. Wymacalem to wyobracalem i dalej nic.

Nie wiem czy wierzyc ECU, jak pisalem wczesniej wywalalo mi dzisiaj juz chyba wszystkie mozliwe bledy, jednak zapisane byly te co podalem.
Uwazacie, ze wykluczyc zmarzniete paliwo w jakims wezyku czy filtrze paliwa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To jest zaczepione o chłodnice pod wężem. Przygłupy z ASO (mechanicy, broń Boże nie sprzedawcy) muszą to odpiąć przy wymianie filtra oleju. Nie wpięli po robocie.

[ Dodano: |4 Lut 2012|, o 20:34 ]
Iść zrobić zdjęcie jak ma być?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 21:11 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval pisze:To jest zaczepione o chłodnice pod wężem. Przygłupy z ASO (mechanicy, broń Boże nie sprzedawcy) muszą to odpiąć przy wymianie filtra oleju. Nie wpięli po robocie.

[ Dodano: |4 Lut 2012|, o 20:34 ]
Iść zrobić zdjęcie jak ma być?
dzieki :pivo fotke zrob przy okazji, specjalnie na mroz nie wyganiam :)
Ale wlasnie moze sie to uszkodzilo, jeden wezyk centralnie lezal na chlodnicy ale niewidac zeby mu to zaszkodzilo.
Czy uwazacie, ze caly czujnik (w koncu temeratury) lezac na chlodnicy mogl sie uszkodzic?
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:To jest zaczepione o chłodnice pod wężem.
Dokładnie. Jeden z tych wężyków miałem przez lato przegryziony przez kunę
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wiedziałeś że pójdę.....

[ Dodano: |4 Lut 2012|, o 21:09 ]
Nadal jednak podejrzewam, że problem stanowi nieszczelność. Sprawdź kolanko, które łączy intercooler z metalową rurą pomiędzy silnikiem, a akumulatorem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:Wiedziałeś że pójdę.....

[ Dodano: |4 Lut 2012|, o 21:09 ]
Nadal jednak podejrzewam, że problem stanowi nieszczelność. Sprawdź kolanko, które łączy intercooler z metalową rurą pomiędzy silnikiem, a akumulatorem.
Coval, na focie numer dwa dostrzegłem kończynę obcego (prawdopodobnie górną) :ryczy
Zauważyłeś to?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mówisz i masz
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval, dzieki, wiedzialem ze mozna na Ciebie liczyc :)
jutro dalej pogrzebe, echhh czlowiek zawsze sam chce we wszystko lapy wsadzic i na mrozie zamiast zaciagnac line do warsztatu, zostawic kluczyki i powiedziec "prosze oddzwonic jak bedzie gotowe" :)

[ Dodano: |5 Lut 2012|, o 11:14 ]
echhh wszystko obakalem, nic nie wiedac zeby bylo nie tak, czujnik odlaczylem, poczyscilem, przedmuchalem i nic.
Ucho na linke juz przykrecone, jutro ciagne na warsztat nie bede sie meczyl po omacku.
Dzieki, dam znac co bylo (beda jaja jak zagrzeje sie na warsztacie i sama zapali i skasuja 200 zl.) :)
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Fish najpierw podładuj aku bo późniejsze błędy po kręceniu rozrusznikiem nie pomogą
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ