[Inne] Olej

Awatar użytkownika
zdechlak
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:50
Przebieg: 95000
Silnik: 1,3 M-jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kozy

Post autor: zdechlak »

czyli przy wysokiej temp i wysokich obrotach może być lipa?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

zdechlak pisze:czyli przy wysokiej temp i wysokich obrotach może być lipa?
Dokładnie. Chodzi właśnie o ten drugi parametr.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

zdechlak, masz m-jet'a. Może niech inni, doświadczeni koledzy z m-jet'ami się wypowiedzą, np. mireks czy M, ale ja jestem podobnego zdania jak Tomek.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

ja powiem tak od początku swojej przygody z samochodami jeżdżę dieslem tylko w lince mam selenię a tak cały czas Mobil lub Castrol dlatego proponował bym albo Mobil albo Castrol i jeden i drugi podejrzewam że te same parametry tylko etykiety różne zresztą temat już był wałkowany na forum wielokrotnie.
Nie patrz na to co mówią w serwisie bo wiadomo jesteś u nich chcą zarobić kieruj się własnym portfelem i zdrowym rozsądkiem.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

M, święte słowa. :-<<
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Sprawdziłem sobie dzisiaj poziom oleju (po chyba 3 tys km). Od zmiany oleju minęło 12 tys km. Zdziwiłem się, ponieważ pierwszy raz trochę oleju ubyło. Jakieś 7-8mm na bagnecie od maxa spadło. Czyżby już zaczynało się branie oleju? :oj
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jesteś pierwszy. Auto stało równo?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

duskap, widzę w telewizorze, że u Was jest bardzo zimno. Jeżeli auto stoi na dworze to olej zmniejszył objętość /skurczył się/. Sprawdź jeszcze raz jak go trochę rozgrzejesz.
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, stało równo. 3 razy dzisiaj sprawdzałem bo aż nie chciało mi się wierzyć... Zalany olej na full przy 30000 km (31 marca 2011). Zrobione 3 trasy Bydgoszcz-Kraków do końca sierpnia. Potem już tylko jazda miejska, dużo krótkich dystansów. Po 6 tys km stan nadal był na full. 3 tys km temu wydawało mi się, że coś go ubyło ale olałem sprawę. A dzisiaj mnie zszokowało trochę. Jak mamy na miarce takie "romby" to do fulla brakuje 4. Wycieków nie zaobserwowałem.
Na tych mrozach jakoś ociężale zapala, obroty oczywiście świrują (od razu po zapaleniu ma za niskie ok 600-700 i komputer robi po 2-3 sekundach przegazówkę do 1500-1700 po czym zniża na 1100).
Zastanawiam się czy ASO nie odwiedzić z tym odpalaniem, wariactwem obrotów przy odpaleniu. A no i notorycznie ostatnio (gdy tak zimno jest) auto podczas jazdy trzyma 1000 obr/min na wolnych obrotach. Coś mi nie gra z tym wszystkim. Tylko nie bardzo kiedy do ASO mam czas podjechać. No i auto non-stop potrzebne a oni by ją chcieli na kilka dni wziąć.

[ Dodano: |28 Sty 2012|, o 20:16 ]
smak56, sprawdzałem zarówno na zimnym jak i po pełnym rozgrzaniu. Oleju ubyło około 8mm na miarce od stanu max.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:Oleju ubyło około 8mm na miarce od stanu max.
Sporo, to tak z pół podziałki.
A płynu chłodniczego nie ubywa?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, jak już to obecny stan oleju jest między 2/3 a 3/4 podziałki.
Płyn chłodniczy... po 1,5 roku od kupna było na min, uzupełniłem na max. Teraz mam połowę stanu. Czyli chyba jest ok z płynem chłodniczym.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja sprawdziłem i nic nie ubywa.
Może pluje przez odme i brudzi przepustnice. Oleju ubywa i masz falujące obroty.
Sylwia1405
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2012, 21:10
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Sylwia1405 »

Witam tak czytam ten temat juz od kilku stron i ani slowa nie ma o tym jaki olej lac do silnika, chodzi mi o oznaczenie np 15w40. Silnik 1.4 8v i ile go tam wchodzi??
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

5w40 Selenia K PE lub odpowiednik. W instrukcji pisze ile wlać. A jak co to instrukcje są tu http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... nguageID=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 17:42 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Sylwia1405
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2012, 21:10
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Sylwia1405 »

Własnie nie moge znalezc instrukcji:( chodzi mi o to czym mozna zastapic selenie:)
ODPOWIEDZ