[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Zgrzytanie przy zmianie z 2 na 3 bieg.
Przyznam się szczerze ze mam podobny objaw. Zmieniając bieg z 2 na 3 przy dynamicznej zmianie lub na wyższych obrotach słychać zgrzyt. Auto nabyłem kilka miesięcy temu jako demo w poznańskim POL-CARze. Podejrzewam synchronizator 3 biegu, ale jego wymiana wiąze się z rozbieraniem skrzyni, a to już koszty. Nauczyłem się spokojnie wrzucać 3kę, wtedy nic nie zgrzyta, ale prędzej czy później bede musiał zając się tym tematem. Auto oczywiscie po gwarancji. Macie jakieś pomysły? Czytałem na forum ze wymiana oleju przkładniowego badz regulacja biegów moze pomóc, ale tego raczej sam i tak nie zrobie...
AVER
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Ja się nauczyłem z tym żyć. W zasadzie zgrzyt występuje tylko wtedy, jak podczas przekładania z 2 na 3 bieg coś się przyblokuje i "trójka" nie wejdzie na swoje miejsce a odruchowo zacznę puszczać sprzęgło, wtedy jest "grzzzzt". Nauczyłem się zwracać uwagę na poprawność wbitego biegu i jak tylko czuję opór na lewarku, to nie puszczam sprzęgła i poprawiam wbicie biegu. Zdarza się to na prawdę rzadko, ale fakt - czasem tak jest. Mechanik oglądał skrzynię i stwierdził, że wszystko jest OK, zwłaszcza, że podczas testów nie udało się powtórzyć takiej właśnie sytuacji
Jeśli ktoś ma jakieś świeższe informacje w tym temacie, to zapraszam do podzielenia się wiedzą 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Ja też delikatnie wrzucam 3 biegi i staram się przekraczać 2500 obrotów na dwójce. Da sie z tym jezdzić umiejętnie wrzucając bieg. Faktycznie może wymienie ten płyn w skrzynii. Koszt stosunkowo niewielki, za wymianę synchronizatora 3go biegu w serwisie zaśpiewali ok 1500zł. Wole to wydac na paliwo 

AVER
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
aver, ja wymieniałem olej w skrzyni całkiem niedawno. Jest delikatna różnica w pracy skrzyni - ciszej wskakują biegi. Pomimo tej wymiany i tak trzeci bieg czasami zgrzytnie. Dobrze radzi mwas, przykładać większą uwagę przy zmianach biegu i nic na siłę - jak nie wchodzi lekko, to wycofać na "luz" i znów powtórzyć "wbijanie" biegu. No niestety Linka to nie wóz sportowy, to też i skrzynia nie nadaje się do szybkich przełożeń 

-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Ja zakładałem ten temat, zrobiłem po wymianie synchronizatora ok 14000 km i powiem wam, że trójka u mnie ładnie wchodzi, nie ważne do ilu obrotów bym kręcił, zobaczymy co będzie dalej (oprócz synchronizatora wymieniany tez był olej).
Ogólnie w czasie jazdy nie zdarza mi się aby był problem z wbiciem jakiegokolwiek biega, ale czasem na postoju jedynka lub wsteczny lubi przyhaczyć i trzeba wrócić na luz i ponowna próba.
Ogólnie w czasie jazdy nie zdarza mi się aby był problem z wbiciem jakiegokolwiek biega, ale czasem na postoju jedynka lub wsteczny lubi przyhaczyć i trzeba wrócić na luz i ponowna próba.
Mi się udało naprawić na gwarancji, auto też miałem kupione demo, z tym że w moim ASO jak się zapytałem ile kosztowąłaby usługa poza gwarancją to powiedzieli 800złza wymianę synchronizatora 3go biegu w serwisie zaśpiewali ok 1500zł
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Zmiana oleju w skrzyni wyeliminowała u mnie ten problem. Natomiast przy wrzucaniu od razu wstecznego zawsze zgrzytnie bo nie jest zsynchronizowany (trzeba odczekać 2 sekundy i po sprawie).Tomek pisze:Jeżeli wsteczny wchodzi z oporem, to nie napieram na siłę, bo na pewno zgrzytnie.
Ponowne wysprzęglenie i wchodzi gładko.
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
skrzynia biegów
Zostawiłem temat do września. Teraz mam za dużo wydatków - ślub na początku września, pare dni temu włamali mi się do Linki i ukradli laptopa wiec poza utratą sprzętu doszła wymiana szyby w Pol-Carze za symboliczne 480zł.
Ale do ślubu jadę swoją linką
hehe Myślę, że naprawy skrzyni dokonam poza serwisem, w jakimś zakładzie specjalizującym się w skrzyniach. Ponoć teraz można bezinwazyjnie zdiagnozować problem bez ściągania skrzyni, robią jakieś prześwietlenia i inne cuda... Zobaczymy, jak rozprawie się z problemem to dam znać co, jak, gdzie i za ile. 



AVER