złe wskazania temperatury zewnętrznej

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

no i kolejny patent na remont linki

dobra robota
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Wałkując ten temat nasuwa się jeszcze jeden wniosek, i to jako ostrzeżenie dla Was koledzy: uważajcie podczas mycia auta, zwłaszcza na myjkach bezdotykowych/ciśnieniowych. Zalanie lustra zbyt dużą ilością wody może się właśnie kończyć takimi pierdółowatymi usterkami :ink
Nie zalanie tego elementu podczas mycia auta graniczy z cudem :lacha
Ja u siebie w podstawach lusterek mam wywiercone małe dziurki, bo woda podczas mycia ma tendencję do zostawania tam, a tak to przez dziureczki sobie ładnie spływa :)

mwas świetna fotorelacja.

P.S. Ściągałem te zaślepki i udało mi się nie połamać ich, ale to było latem przy wysokiej temperaturze. Myślę że ta temperatura to właśnie klucz do sukcesu.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Dokładnie myślę tak jak Tomek, chodzi najprawdopodobniej o temperaturę. Wczoraj jak docinałem nadkole też raz mi pękło i dopiero potraktowanie ciepłym powietrzem pomogło. W Twoim mwas przypadku jest to trudne, gdyż nie masz gdzie podłączyć suszarki aby to rozgrzać. :zmieszany Fotorelacja super.
Tomek pisze:Ja u siebie w podstawach lusterek mam wywiercone małe dziurki
Tomek; przyjęto do realizacji. :brawo
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Z tą temperaturą pewnie macie trochę racji, ale mimo wszystko zastanawiam się jak bezinwazyjnie demontować te zaślepki :pomysli Ja włożyłem cienki nożyk od góry i próbowałem nim w środku doprowadzić do tego, żeby zaczepy się po prostu wyczepiły z uchwytów, no ale niestety... skończyło się na konieczności klejenia. Całe szczęście Poxipol zdał egzamin i jak na razie zaślepka trzyma się jak należy, no a jeśli odpadnie, to trudno... zakupię nową :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mwas, gdybyś kiedyś (oby nie) musiał kupić nową zaślepkę, to przed założeniem trzeba zeszlifować (zaokrąglić) wszystkie ostre krawędzie zaczepów. Miałem taki problem z górną kratką przedniej atrapy. Po trudnym jej zdemontowaniu okazało się, że to pozostałości nadlewów blokowały wyjęcie. Po ich usunięciu atrapa wchodzi "jak w masełko"
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Dopadło mnie dzisiaj fiksowanie wskazań termometru :zmieszany
Objawy identyczne jak u mwasa. Pokazuje 4 stopnie, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby nagle pokazuje -1, a po wyłączeniu szyby znów pokazuje 4.
W najbliższym czasie muszę ogarnąć tę kostkę w lusterku.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Heh... możesz albo poczekać aż zrobi się ciepło, albo wygrzać auto w jakimś cieplutkim garażu, albo wziąć sprawy w swoje ręce :luzak Mogę tylko dodać, że u mnie poklejona zaślepka niestety nie wytrzymała i zwyczajowo jakieś 2 tyg. temu odpadła, musiałem więc wykosztować się na ok 30 PLN i zakupić nową w serwisie.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Na pierwszy ogień pójdzie jakiś termowentylator :lacha
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Na pierwszy ogień pójdzie jakiś termowentylator :lacha
Jak najbardziej możesz spróbować, pytanie ile będziesz kwitł przy aucie trzymając to ustrojstwo :lacha No i uważaj, żeby nie zaczęło padać, bo się wtedy zrobi elektrycznie :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Eee... postawię na taboreciku i niech sobie dmucha...
Wiem że rozebranie lusterka mnie nie minie, ale wolał bym to zrobić na wiosnę w korzystniejszych temperaturach.
Mam nadzieję że termowentylator zreanimuje wskazania chociaż na jakiś czas.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Częste mycie skraca życie
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

u mnie póki co wszystko ok - mam pytanie - GDZIE jest czujnik który przekazuje info do kompa który pokazuje temperaturę(?)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Częste mycie skraca życie
Coś w tym jest...
buhert pisze:GDZIE jest czujnik który przekazuje info do kompa który pokazuje temperaturę(?)
W prawym wstecznym lusterku.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Aby Panowie rozebrać lusterko należy zdjąć zaślepkę, która tak naprawdę jest JEDNORAZOWA. Temat zdejmowania zaślepki znany jest wielu serwisom, rzadko zdarza się, aby łapki mocujące przetrwały demontaż. Nie pomoże żaden termowentylator. Zaślepka do Linki kosztuje 16 zł. Jest produkowana w Turcji. Mwas pewnie kupił za 30 zł do Grande Punto, która jest identyczna konstrukcyjnie ( sprawdziłem organoleptycznie), ale produkowana jest we Włoszech. Śmieszna jest w tym przypadku polityka Fiata ( dla nas korzystna), gdzie zaślepka do Linei będąca mało popularną jest o połowę tańsza, niż do Grande, które schodzą w dużych ilościach ( praktycznie przy każdym demontażu lusterek).

P.S. Temat lusterek mam dość dobrze opracowany, gdyż rozkładałem oba lusterka na czynniki pierwsze. Lusterka trochę zgrzytały mi bowiem przy składaniu i przeprowadziłem cały proces czyszczenia i smarowania. Ciekawostką przy moich lusterkach było mocowanie ich do drzwi. Przykręcone były one dwoma śrubami typu imbus i jedną śrubą specjalną. Wygląda ona trochę jak nit ( ma okrągły łebek bez żadnych nacięć). Śruba ta fabrycznie posiada łebek, który podczas dokręcania śruby ukręca się i odpada. Ma to być swego rodaju zabezpieczenie przed nieautoryzowanym odkręceniem ( Ja użyłem kleszczy morse`a). Śruba ta jest słabo zabezpieczona antykorozyjnie i u mnie zarówno przy lewym jak i prawym lusterku były prawie całe zardzewiałe. Ja się ich pozbyłem i przykręciłem takie, co ich ruda raczej nie ruszy :).
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

kk25 pisze:dwoma śrubami typu imbus i jedną śrubą specjalną
Ciekawe rozwiązanie, u siebie miałem jedynie zwykłe śruby imbusowe a na nich brak śladów korozji.
kk25 pisze:Zaślepka do Linki kosztuje 16 zł. Jest produkowana w Turcji. Mwas pewnie kupił za 30 zł do Grande Punto, która jest identyczna konstrukcyjnie ( sprawdziłem organoleptycznie), ale produkowana jest we Włoszech
kk25, bardzo cenna wiedza, bo wychodzi na to, że przepłaciłem :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ